Myynkö vaatteet kaverille vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Äh. Kaveri on saamassa lapsen noin kuukauden päästä. Itselläni samaa sukupuolta oleva,vajaa vuoden ikäinen lapsi. Olen ostanut kamalat kasat vaatetta lapselleni,lähinnä alennusmyynneistä,mutta kuitenkin. Kaverini kyseli jo aikaisemmin että saisiko ostaa lapselleen meidän pieniä vaatteita. Vein ekat vaatteet jo kaksi kuukautta sitten (pienimmät koot). Sanoin että kattoo mitkä ottaa,maksaa ja palauttaa jos ei joitain halua niin myyn netissä. Otti kaikki vaatteet,ei ole maksanut mitään ja ei puhu koko vaatteista. Nyt kinuaa noita meille pieneksi jääniä vaatteita ja itselleen..
Tiedän ettei se nyt kovin rikas ole,mutta kyllä mäkin niistä vaatteista jotain haluan kun ei itselläkään ole liikaa rahaa! En kehtaa sanoa etten anna noita vaatteita. Mietin että jos annan vaan osan (halvimmat) ja myyn muut muualle?

Kyllähän se niin on että aina ilmasia vailla ollaan eikä ajatella sitä että toinen on kaikki maksanut kuiten....sanot sille, että jos se eka kattois ne pienimmät mitä niistä ostaa ja maksaa ne, että katotaan sitten noita isompia, sillain pienellä vihjeellä että vois jo maksaakin ne.
Minä möin kaverille kerran ja laitoin hinnan ihan jotain 0,50e / 1e /vaate, ulkovaatteista sitten vähän enempi.
Nyt on sitten serkku aina vailla omilleen ilmatteeksi kaikki :( en ole antanut vaan myyny kirppiksellä ja huutiksessa.

Sano ihan suoraan, että sä tarvit niistä x-summan, koska sun pitää hankkia uusia isompia vaatteita. Kysy siis aikooko ostaa ne aiemmin tuomasi vai laitatko esim.huutikseen?

Ei se ole unohtanut. Me saatiin aikaisemmin lapset ihan samalla ikäerolla (vuosia sitten) ja teki samalla tavalla,jätti maksamatta kokonaan. Luulin että nyt olisi vähän kasvanut ja ei tekisi samaa..:/ Sanoin hinnan vaatteille,mutta näytti jo silloin käytöksellään että pyydän liikaa. (alle 1e/vaate yhdellä lapsella olleista vaatteista)

Mua van niin v*tuttaa että miks hitossa mun pitäis ilmasiks sille antaa nuo vaatteet kun mä ite niistä kuitenkin olen maksanut? Eri asia jos mäkin olisin SAANUT ne jostain. En jaksas tällasta vääntämistä.

Muistutat vain rehellisesti, että edellisetkin vaatteet on maksamatta. Että onko hän ostamassa ne kaikki vai antaako sulle takaisin myytäväksi. Uusia vaatteita ei missään nimessä ennen maksua, hällä näyttää olevan jo tapana "unohtaa" maksaa.

No haet ne vaattees takaisin ja sanot sille, et on edellisetkin vielä maksamatta.
Laitat ne kirpalle tai huutikseen ja sanot sen kans sille kaverilles, että laitat ne MYYNTIIN. Lyöt niihin kirppiksen hintalaput ja sanot sille kaverille, että sä olet nyt reilu, hän saa valita ensin, jos haluaa, hinnat on lapuissa.

Hei, toi oli hyvä vinkki! Mä isken tosiaan näihin hintalaput ja sanon että oon viemässä kirpparille, senkun valkkaa jos jotain haluaa ;) Ja sanon että halvemmalla en myy, ehkä kirppariviikkojen jälkeen jos jotain jää myymättä! Hyvä ratkaisu ongelmaan. Mä oon vaan niin tollo etten uskalla vaatia omiani.

Älä myy kaverille(kokemuksen myötä en enää myy minäkään), saat paremman hinnan kirpputorilla tai netissä. Annat muutaman kuteen sille frendille ja lopuista haet paremman hinnan muualta.

Älä anna niitä vaatteita sitten kaverillesi. Vaan anna valkata niin että on teillä käymässä ja sä lasket hinnan. Ellei ole käteistä tai tee tilisiirtoa sun koneelta, ei vaatteitakaan mukaan!

Joo mä olen nyt oppinut sen ettei todellakaan kannata kaverille myydä. Niiltä ei saa paljoa paskaakaan rahaa kun olettavat että ilmaiseksi saavat kun kavereita ovat! Kirpparilla/huutiksessa saattaa saada jopa rahaa!

[QUOTE="böö";23481381]Älä myy kaverille(kokemuksen myötä en enää myy minäkään), saat paremman hinnan kirpputorilla tai netissä. Annat muutaman kuteen sille frendille ja lopuista haet paremman hinnan muualta.[/QUOTE]

Ehkä ei kuitenkaan sen hinnan perässä kannata myydä, vaan se kaveri sovun. Pysyy kaverisuhteet paremmassa kunnossa kun ei tule kinaa rahasta tai tavaran laadusta tai ym jutuista.

Ehkä ei kuitenkaan sen hinnan perässä kannata myydä, vaan se kaveri sovun. Pysyy kaverisuhteet paremmassa kunnossa kun ei tule kinaa rahasta tai tavaran laadusta tai ym jutuista.

Pakko kommentoida tähän, että kärsii se kaverisopu siitäkin, jos toinen on aina jotain vailla (rahaa/tavaraa/palveluksia) ilman että on itse koskaan valmis antamaan omastaan.

Mä myisin kyllä kaverilleni osan vaatteista halvemmalla kuin mitä huutiksesta/kirpparilta saisin tai jotain voisin antaa ilmaiseksikin, mutta osan myisin hyvällä omatunnolla, koska siinä missä kaveri tarvitsee vauvalleen vaatteita, tarvitset sinäkin lapsellesi uusia vaatteita, joihin menee rahaa.

Niistä pienistä vaatteista kysyisin, että joko hän on päättänyt mitkä niistä ostaa, joko voisit hakea rahan ja loput vaatteet että saat viedä kirpparille ne mitä hän ei ottanut.

Yhteistyössä