n.2kk vauvan rytmistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Voiko siitä jo erottaa "yöunet" ja vauvan päiväunet? Mä olen ihan ulalla tuosta meidän ukon rytmistä. Välillä nukkuu päivällä pitkän putken heräten vaan syömään ja yökin menee kumminkin suurinpiirtein niin, että klo.11 nukahtaa ja 8-9aikaan aamulla alkaa jo ähisemään ja kitisemään vieressä (siis syö kyllä ainakin 4kertaa tuossa välissä).
Luultavastikkin märkää vaippaansa valittelee ja silloin nousenkin hänen kanssaan ylös.
Poika jaksaa olla ehkä puolituntia jos sitäkään hereillä ja jatkaakin sitten uniaan vaunuissa. Nukkuu siellä 3-4tuntia, herää syömään ja nukkuu pitkälle iltapäivään. klo 4-6 alkaa pirtein aika, torkkuu pelkkiä pätkiä ja nukahtaa siis pitkille unille vasta klo.11 illalla.

En mä tiedä pitäisikö tuosta rytmistä vielä mitään tolkkua saadakkaan, mutta itse oon lähinnä sitä miettinyt, että kun poika alkaakin valvomaan pitempiä pätkiä että painottuuko ne sitten yöhön vai minne?

Okei :) Kun ärsyttää että terkkari kyselee joistain rytmeistä ja syömisistä. Vauvan ajatusmaailmaa ja oikkuja kun en voi ennalta tietää... Esikoisenkin vauva aikana terkka puhui mulle jostain yöunista, kun sanoin että tyttö on aamuisin hereillä sen tunnin, jonka jälkeen jatkaa vielä unia n.4tuntia putkeen... Tuohon hän sitten vastasi "Ai, hänellä on siis vielä yö tuohon aikaan ja jatkaa yöuniaan." TÄH?

Okei :) Kun ärsyttää että terkkari kyselee joistain rytmeistä ja syömisistä. Vauvan ajatusmaailmaa ja oikkuja kun en voi ennalta tietää... Esikoisenkin vauva aikana terkka puhui mulle jostain yöunista, kun sanoin että tyttö on aamuisin hereillä sen tunnin, jonka jälkeen jatkaa vielä unia n.4tuntia putkeen... Tuohon hän sitten vastasi "Ai, hänellä on siis vielä yö tuohon aikaan ja jatkaa yöuniaan." TÄH?

No, ei kannata välittää.. ihmeellinen terkkari, kyllä hänen nyt ainakin ammattilaisena pitäisi tietää että 8vko vanha vauva nukkuu miten sattuu. :)
Ne voi ihan yhtähyvin olla päiväunetkin ne 4h heräämisen jälkeen. Meidänkin lapsi joskus jaksoi olla hereillä n. 1-2h aamulla, sitten heti päiväunille, enkä mä niitä yöunina enää pitänyt kun on jo kerran herännyt :)

Ei tossa oikein mitään voi, aika sitten muokkailee rytmiä, ja kun ikää tulee lisää, alkaa nukkumaan "selkeämmin" :>

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=100

tuo kuvaa hyvin monen pikkuvauvan rytmejä, miellä ainakin on mennyt noin. ja kyllä meillä on lähteny ne valveillaoloajat pitenemän siellä illansuussa, pikkuhiljaa myös aamulla ja pääivällä pitempän hereillä.

Kyllä meillä ainakin on rytmi ollut 8 viikkoa täyttävällä tytöllä jo pari viikkoa. Aamulla herätään klo. 8.00 seurustelemaan ja syömään, klo. 11.00 lähdetään yleensä vaunulenkille ja silloin nukkuu 3,5 tunnin unet. Sen jälkeen seurustellaan ja klo. 16.00 ottaa taas parin tunnin tirpat. Sen herätyksen jälkeen seurustelua ilta yhdeksään, jolloin sänkyyn iltatankkaukseen ja neiti nukahtaa kymmenen tienoilla. Herää yöllä klo. 2-3 välillä syömään ja seuraavan kerran syödään klo. 6.00 ja taas klo. 8.00 ylös. Minulle on ihan sama milloin tyttö heräisi eikä meillä herätyskello ole päällä aamulla.. Aika säännöllinen rytmi minun mielestä. Iltaan olen jo muodostanut jo rutiineja, joista tyttö tietää nukkumaan menon olevan lähellä: vannaus, vauvahieronta ja tietyn yöpuvun päälle laittaminen.

Meillä 2kk ikäinen nukkuu 9-11 tunnin yöunet, nukahtaa 12-puol 2 aikoihi suunnilleen. Päivällä nukkuuki sitte vaan ihan lyhyitä pätkiä (10-30min, max tunti jos sylissä tai liikkuvissa vaunuissa tai autossa), niistä ei pysty sanomaan mitään rytmiä.

Yhteistyössä