n. 3 kk syötöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maissivellittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maissivellittäjä

Vieras
Meillä poika 3 kk vanha ja korviketta (Nan1) menee ehkä n. 600 - 1000ml päivässä, nyt viimeaikoina on ruvennut vaatimaan päivällä ihan jopa tunnin välein välistä ruokaa - muuten tosi kiltti ja rauhallinen ja nukkuu yötkin hyvin, yöllä herää kerran - kaksi syömään... mietin vain että voisinkohan kokeilla maissivelliä nyt pikkuisen jos nuo välit vähän pidentyisi?

Lyhyet välit syönnissä voivat tarkoittaa "tiheän imun aikaa" (vai mikä se nyt oli..). Tällöin vauva kasvattaa tulevan (rinta)maidon määrää kasvunsa mukaan. Tietysti näitä tiheän imun kausia tulee sekä pullo- että rintaruokinnassa oleville vauvoille. Kannattaa vielä hetkinen malttaa vellien kanssa. Esim. 4kk --> voi olla hyvä aika aloittaa.

Minä henkkohtasesti suosittelen maissivellin antamista jo nyt. Meillä on n.4kk tyttö, ja alotettiin vellit jo n.3kkn iässä ja 3kk iässä aloitettiin soseet. :) tultiin siihen tulokseen itse ettei typy pärjää enää maidolla, vaati maitoa tunnin välein melkein..<Ja nyt on mennyt hyvin, nukkuu yötkin kokonaan menee 8-9 aikaa unille ja herää 7-8aikaan aamulla:)

Alkuperäinen kirjoittaja mannas_:
Minä henkkohtasesti suosittelen maissivellin antamista jo nyt. Meillä on n.4kk tyttö, ja alotettiin vellit jo n.3kkn iässä ja 3kk iässä aloitettiin soseet. :) tultiin siihen tulokseen itse ettei typy pärjää enää maidolla, vaati maitoa tunnin välein melkein..<Ja nyt on mennyt hyvin, nukkuu yötkin kokonaan menee 8-9 aikaa unille ja herää 7-8aikaan aamulla:)

kertoisitko tarkemmin teidän rytmistä millaisia määriä jne... kiitos!

Minäkin olen kokeillut maissivelliä reilu 3 kk vauvallemme. Oletko Mannas kiinnittänyt huomiota, onko tyttäresi posket punoittaneet ja olleet kuivat? Meillä sellaista on ollut toisessa poskessa, en sitten tiedä johtuuko ulkoilmasta vai onko sylkeä/puklua valunut poskelle. Toinen poski punoitti kyllä samalla tavalla ennen vellittelyä, sitten meni ohi. Olen pitänyt välillä väliä päivän pari, eilen otti n. 3 ensilusikallista ja iltapesun jälkeen poski taas punoitti.

ertoisitko tarkemmin teidän rytmistä millaisia määriä jne... kiitos!
Juu, meijän pvä alkaa aamulla kasilt maidolla. Ja sit parin tunnin pääst annan maissivellin (annan niin paljon ku syö, yleensä 140ml). Sit ennen päikkäreit annan soseen(perunaporkkana tms.)ja maitoa. Päikkäreiden jälkeen joku hedelmämarja sose ja maito. Ja sit ennen iltaruokaa maitoa. Ennen nukkumaanmenoa annan perunaporkkana tai maissivelliä. soseita menee puol purkkia kerrallaan. Näin meillä:0) ja alotettiin ihan omatoimisesti soseiden ja vellien antaminen, ilman mitään neuvolan ohjeistusta..maalaisjärkeä käyttäen:)

Meijän tytyn posket kuivuu ylenpalttisesta kuolaamisesta, en tiiä onko hampaita jo tuloillaan sitten..mut ei meille vellittelystä mtn oo tullut.

Hieman sivusta, mutta miten vauvojenne vatsat ovat reagoineet maissivelliin? Meillä alettiin antamaan iltaruokana maissivelliä nyt 3,5kk iässä ja enstisestä superkakkaajasta tuli kerran päivässä tai joka toinen päivä kakkaaja :). Myös kamala haju tuli kuvioihin. Meillä menee illalla puoli purkkia velliä, mutta ilmeisesti uskaltaa antaa niin paljon kuin maistuis, kun mitää mahanpuruja ei ole tullut?

Yhteistyössä