Naama laikukkaaksi itkiessä?! :-(

  • Viestiketjun aloittaja .viki.
  • Ensimmäinen viesti
.viki.
5kk vauvani kun joskus itkee hurjana niin huomaan että silmänympärys ja otsa etenkin tulevat täyteen punaisia laikkuja.... onko muiden vauvoilla tätä, onko normaalia? :-(
 
Kyllä meilläkin
Juu, mun tyttö on kohta 1v5kk ja todella kovien itkukohtauksien jälkeen tulee vieläkin otsa laikukkaaksi. Ne laikut katoavat sitten jonkin ajan kuluttua. Eiköhän ole ihan normaalia, mä en ainakaan ole itse sitä kyseenalaistanut.
 
Tiiti -73
Meillä myös pojalla (sekä minulla) tulee naama ja vartalo laikukkaaksi itkiessä. Nyt on lapsella ikää 1v 5kk, ja näin on ollut pienestä pitäen. Ei se mitenkään vaarallista ole ainakaan minulle ollut, mutta ei varmaan hirmu yleistäkään, koska meidän kaveripiirissä ei muilla lapsilla (tai aikuisilla) tätä ongelmaa ole.
Me myös kumpikin tullaan saunassa aivan kirkuvan punaisiksi muutaman minuutin jälkeen... Liittyy varmaan jotenkin verenkiertoon, olen myös kuullut että saattaisi jostain hormoonista johtua.
 
ninnu2
Minulla tulee itsellänikin naama edelleen laikukkaaksi itkettyäni. Jotenkin noloa, kun pienikin tunteenpurkaus, vaikkapa nyyhkiminen elokuvissa, saa kasvot kukertamaan. Näin on ollut pienestä pitäen.
 

Yhteistyössä