Naapuri hankalana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Moi! Mun isän naapuri on todella hankala, ja nyt on alkanut fyysisestikin uhkailemaan, tulee aivan viereen (siis ihan kosketusetäisyydelle) kun isä hoitaa tietä (on tierasite naapurin tontin läpi, ei mitenkään pihapiirissä). Sitten oli mahallaan pamauttanut mun isän kumoon, naapuri on siis 20 cm pidempi ja 30 kg painavampi suunnilleen.

Tiedättekö onko olemassa jotain laillisia sumutteita tms. jota voisin neuvoa, että isä voisi pitää taskussaan. Hän menee usein tietä pitkin sauvakävelylle, mutta nyt ei oikein meinaa uskaltaa enää mennä.

Ainakin joskus aikoinaan noi sumutteet yms. tarvitsivat aseenkantoluvan. Onhan isälläsi sauvat, tökkää niillä kauemmas, jos liian lähelle tulee.
Kannattaisi varmaan kysellä poliisilta tms. mitkä on kenenkin oikeudet ja sitten vaan kutsua virkavaltaa paikalle.

Mikä sitä naapuria riepoo? Onko niillä ollut riitoja vai onko se ihan itekseen pimahtanu?
Mä en noista sumutteista tiedä, jotenki tuntuu, että oisko ne vaan alan ammattilaisilla, siis vartijoilla, poliiseilla...Mutta jos se naapuri tuppaa lähentelemään, eikö siitä voi ilmoittaa virkavallalle?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Mikä sitä naapuria riepoo? Onko niillä ollut riitoja vai onko se ihan itekseen pimahtanu?
Mä en noista sumutteista tiedä, jotenki tuntuu, että oisko ne vaan alan ammattilaisilla, siis vartijoilla, poliiseilla...Mutta jos se naapuri tuppaa lähentelemään, eikö siitä voi ilmoittaa virkavallalle?

Näköjään se tarvii ampuma-aseluvan...

On niillä ollut riitoja, se naapuri on vähän seko, mutta ehkä isäkin on turhan paljon ryhtynyt kuuntelemaan ja keskustelemaan sen kanssa. Kun toisella on asiat huonosti, niin silloin se saa aina vaan lisää aineksia sanot mitä vaan. Riidat ovat lähteneet tästä, että tieoikeus kulkee heidän ison tonttinsa läpi, ja he haluaisivat, että mun isä rakentaisi uuden tien, joka tulisi tosi kalliiksi. Vain siksi, että se kulkee ehkä 5 metriä heidän tontin halki, mutta ei mitenkään pihapiiristä. Jos isä kunnostaa tietä, niin he tulevat rikkomaan kunnostukset. Ja haukkuvat isää kaikesta ihan älyttömästä.

Mutta jos isälläs on se tierasite niin kai se sitten vaan on. Kai siitä joku paperi on olemassa. Toi on varmaan ulkopuolisten (joku oikeus?) asioita...Siis jos on joku tieoikeus sovittu eikä toinen noudata sitä...

Mutta jos isälläs on se tierasite niin kai se sitten vaan on. Kai siitä joku paperi on olemassa. Toi on varmaan ulkopuolisten (joku oikeus?) asioita...Siis jos on joku tieoikeus sovittu eikä toinen noudata sitä...

kaikki on ihan kunnossa, rasitteet ym. mutta kun toinen on päättänyt että kaikki ärsyttää häntä silti. Sitten kyttää ja vaanii ja haukkuu kaikkea ihan älytöntä. Ja nyt tosiaan kävi noin kimppuun ja uhkasi hakea hanskat ja lyödä nenän toiselle puolelle päätä. Niin ja hän on kai peräti vanha nyrkkeilijä isäni sanoi.

Mä pakkaisin kimpsut ja kampsut ja vaihtaisin maisemaa...Tiedän, helppo sanoo, mutta musta olis niin stressaavaa tapella hullujen kanssa.

Kun lähtee sutta pakoon voi tulla karhu vastaan. No okei, joskus voi oikeasti olla parempi vaihtaa maisemaa, mutta aina parempi jos mitenkään saa tilanteen neutralisoitua. Miten, en tiedä...

Mutta onko se järkevää lähteä pakoon kun toinen uhittelee ja yrittää savustaa toiset pois? Näinhän munkin kyllä tekisi mieli neuvoa.

En kyllä oikein usko, että nuo vanhat jäärät pystyvät antamaan periksi.

Yhteistyössä