Naapuri syyttää koiraani kaikesta, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhkuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhkuh

Vieras
Eli,asun vuokralla,muutimme pari kk sitten tähän.
Rapussa asuu muita koiria useita. Tänään naapurini tuli syyttämään että koirani pissii käytävään, minä en kuulema sitä ehkä huomaa koska koira on matala.. Tätä ongelmaa ei kuulema aiemmin ole ollut joten syy on koirassani.
Yritin sanoa ystävällisesti että siivoan jäljet ulkona ja siivoan kyllä sisälläkin jos olisi tarvetta. Kerroin myös että hänen seinänaapurinsa koira pissasi kerran matollesilmieni edessä, hän kertoi tietävänsä että se kyseinen puudeli merkkaa mattoa, se ilmeisesti kuitenkin on ok.
Matolla on myös ollut kakkaa, päivänä jolloin emme olleet edes kotona.
Vastapäisen asunnon,herttainen vanha pariskunta jotka ei puhu juurikaan suomea joten en ole haukusta edes maininnut, koira haukkuu todella paljon, varmaan kun haistaa omani,uuden hajun, eikös se saata siis myös merkkailla käytävässä jos haukkuukin koiraani?
Ainakin alakerrassa asuu ryyppyporukka jotka kännää seinänaapurini kanssa,olen heistä isännöitsiään ollutkin jo yhteydessä, ovat kusseet tasanteelle- haju on ollut kuvottava ihmiskusi,ja eilen humalassa huuteli oveni takana ja räksytti että koirani haukkuisi :(
Oma koirani haukkuu vielä käytävän ääniä kun ei ole tottunut kerrostaloon mutta koko ajan olen saanut kitkettyä pois sitä ongelmaa, kunnes naapurin urpo haukuttaa kännipäissään tahallaan.

mutta siis,mitämun tulisi tehdä? Luututa käytävä aina kun olen siellä kulkenut että ei voi syyttää minua asiasta? Ilmoittaa jonnekin?

Huvittavinta oli että kun ovelle tukkapystyssä yövaatteissa menin ja sanoin ettei me olla vieläulkona edes käyty,kysyi naapuri että miksi eikun kyseessä on nuori 1-vuotias koira:D Öööm siis mitä se sille kuuluu monelta me ulkona käydään:D ( käytin siis yöllä kun töistä tulin ettei heti aamusta tarvitsisi herätä)

Ilmeisesti sinut on vain otettu syntipukiksi vaikka syytön oletkin. Kyllähän talon vanhat koiratkin saattavat alkaa merkkailemaan kun uusi koira muuttaa reviirille, ja sinuahan siitä on helppo syyttää ellei ongelmaa ole aiemmin ollut.
No itse en kyllä alkaisi toisten kusia siivoamaan. Osta karkotetta tms. ja suihki portaikkoon. Peittää ainakin hajun ja toivon mukaan estää uusia.

[QUOTE="vierailija";29580125]Ilmeisesti sinut on vain otettu syntipukiksi vaikka syytön oletkin. Kyllähän talon vanhat koiratkin saattavat alkaa merkkailemaan kun uusi koira muuttaa reviirille, ja sinuahan siitä on helppo syyttää ellei ongelmaa ole aiemmin ollut.
No itse en kyllä alkaisi toisten kusia siivoamaan. Osta karkotetta tms. ja suihki portaikkoon. Peittää ainakin hajun ja toivon mukaan estää uusia.[/QUOTE]

Tämä naapuri sanoi pissaläikistä, ei niinkään hajusta. Itse en olekoskaan nähnyt muuta kun sen ihmispissan ja haistoin eilen kakan kun lähdin töihin illalla.
Tuskin auttaisikaan vaikka siivoisin käytävän, minun syyksihän ne silti menisivät.
Oli kytännyt kun olin pyykkituvalle mennyt ja tarkistanut käytävän sen jälkeen!
Huvittavaa vaan että en mä koiran kanssa pyykkituvalle mene..

Voisin antaa vinkin joska ystäväni mies teki kun he tapasivat juurikin tämänkaltaisen "kyylän"

Ensin ystävättäreni kuunteli pitkät tovit kyylän valitusta koiran pissoista vähän siellä sun täällä, vaikka mitää pissaamista ei ollut tapahtunut, sitten sen miehellä meni hermot.

Se oli kussut viilipurkkiin, kiikuttanut sen "kyylän" ovelle, lätkässyt purkin sen kouraan ja tokaissut: "tossa sulle vertailuainetta, jos täsmää niin sitten voit valittaa"

Kuinka ollakkaan valitukset loppu :)

Voisin antaa vinkin joska ystäväni mies teki kun he tapasivat juurikin tämänkaltaisen "kyylän"

Ensin ystävättäreni kuunteli pitkät tovit kyylän valitusta koiran pissoista vähän siellä sun täällä, vaikka mitää pissaamista ei ollut tapahtunut, sitten sen miehellä meni hermot.

Se oli kussut viilipurkkiin, kiikuttanut sen "kyylän" ovelle, lätkässyt purkin sen kouraan ja tokaissut: "tossa sulle vertailuainetta, jos täsmää niin sitten voit valittaa"

Kuinka ollakkaan valitukset loppu :)

Wau!! :D
Tuota voisikin harkita :D

Laitoin viestiä isännöitsijälle ja kysyin neuvoa.
Eipä se hirveästi tunnu asialle voivan tehdä, mutta tietää nyt ainakin mikä täällä on meininki jos jotain ilmoituksia myöhemmin tulee.

Tottakai olet viaton, ihan kuten ne kaikki muutkin koiran omistajat. Rappukäytävässä haisee kusi, koiran kakkaa on harva se päivä ruskeina vanoina lattialla ja koirankarvapalleroita lentelee kuin vanhassa westerissä... silti 100% koiran omistajista on totaalisen syyttömiä tilanteeseen, jos asiaa keltä tahansa heiltä kysyy. On se vaan jotenkin jännä...

[QUOTE="vieras.";29581082]Tottakai olet viaton, ihan kuten ne kaikki muutkin koiran omistajat. Rappukäytävässä haisee kusi, koiran kakkaa on harva se päivä ruskeina vanoina lattialla ja koirankarvapalleroita lentelee kuin vanhassa westerissä... silti 100% koiran omistajista on totaalisen syyttömiä tilanteeseen, jos asiaa keltä tahansa heiltä kysyy. On se vaan jotenkin jännä...[/QUOTE]

no no...

jos asuu kerrostalossa niin kaikkeen tottuu. Miks jotkut asukkaat on niin "omistushalusia" ei ne niitä kuitenkaan siivoa! Taloyhtiön täytyy huolehtia rappukäytävien siivouksesta?

Öhöm. Naapuri tuli tänään ekan kerran huomauttamaan asiasta. Miten se sitten tolla perusteella syyttää sun koiraa kaikesta???

Pidä vaan edelleen huoli omasta koirastasi ja tervehdi naapuria kuin ei mitään. Ehkä se siitä. Jos valitus edelleen jatkuu, on kyseessä kyylä, eikä asialle valitettavasti paljon voi mitään. Silloin vain pitää yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja isännöisijälle huomautusta, jos koko ajan ovelle asti tulee syyttelemään.

Tosin, jos kyseinen naapuri on sama seinänaapuri, josta olet jo valittanut, on kyseessä varmaan kosto. Eikä se muuten voi tietää, että tuut yöllä töistä, vaan luulee varmaan, että baarista tulet. ;)

Öhöm. Naapuri tuli tänään ekan kerran huomauttamaan asiasta. Miten se sitten tolla perusteella syyttää sun koiraa kaikesta???

Pidä vaan edelleen huoli omasta koirastasi ja tervehdi naapuria kuin ei mitään. Ehkä se siitä. Jos valitus edelleen jatkuu, on kyseessä kyylä, eikä asialle valitettavasti paljon voi mitään. Silloin vain pitää yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja isännöisijälle huomautusta, jos koko ajan ovelle asti tulee syyttelemään.

Tosin, jos kyseinen naapuri on sama seinänaapuri, josta olet jo valittanut, on kyseessä varmaan kosto. Eikä se muuten voi tietää, että tuut yöllä töistä, vaan luulee varmaan, että baarista tulet. ;)

Tämä valittaja asuu ekassa kerroksessa ja minä ylimmässä. Valittanut aiemmin olen alakertalaisestani jonka luona käy rälläämässä myös seinänaapurini.
Nyt kirjoittaessa huomaan että onpas minulla ihania naapureita :D
No joo, on täällä ihaniakin asukkaita onneksi:)

On minun koirassakin varmasti vikoja,haukkuu tosiaan käytävän ääniä kun on aiemmin asunut rivarissa, en ole vielä saanut kitkettyä sitä pois kokonaan,työnalla vielä,karvaa lentelee vaikka tuollainen tosi lyhyt karvainen onkin mutta käytävään lorauttelu ei ole pahe koirallani. Jos olisi on minulla kädet ja pesuainetta että siivoan kyllä jäljet, en mä niitä kakkoja uloskaan maahan jätä.

Tämä kyylä oli myös juossut viemään yhtä lehteä roskiin kun oli huomannut että koirani on ulkona miesystäväni kanssa, oli siis mennyt utelemaan asuuko mies luonani vai ei :S

Itse ihmettelen jos omistaa koiran, miksei niitä jatöksiä jakseta siivota. En nyt ap sinua tarkoita. Me asutaan rivarissa jonka edessä menee kävelytie, on se kiva kun joku on kävellyt siitä koiransa kans ja koira merkinnyt meidän edustan paskalla ja kusella. Kerran kirosin sitä isoa paskakasaa ja joku sen oli käynyt siivoamassa kun ei enää myöhemmin ollut. Selvät kieltomerkit yhtiö laittanut talojen aitauksiin mutta sokeita ollaan näille kullanupuille. Ei siinä mitään kun tarpeensa niiden tarvii tehdä, mutta se omistajan siivous..

Eilen vein koiran hoitoon tarkoituksella, siivosin käytävän.
Aamulla kävin pyykkituvalla ja puudelikoiran tasanne oli pississä ja haisikin.
Tarkistin vielä enkä nähnyt pissaa muualla.
Nyt sain isännöitsijältä viestin että tämä valittaja oli soittanut ja kertonut pissan alkavan jo toisesta kerroksesta. Ja hän tietää koirien ulkoiluajat.
Sanoin että jos koirani pissii 30kilsan päästä niin ok, otan syyt. Kerroin myös kaikki kyttäilyt ja miesystäväni ahdistelun. Kai se on vaan muutettava pois, en jaksa riidellä tälläisestä asiasta :(
Koirallani on myös juoksuaika eli talon "uroot" voi olla hieman täpinöissään tästä?

[QUOTE="Aloittaja";29583846]Koirallani on myös juoksuaika eli talon "uroot" voi olla hieman täpinöissään tästä?[/QUOTE]
Huono tekosyy tuollainen, että sinun juoksuisesta nartusta taloyhtiön leikkaamattomat urokset rupeisi kusemaan nurkkiin. Kyllä se on niillä uroksilla koulutus ja kasvatus muutenkin pielessä sitten.

Kuulostaa todella rasittavalta, mutta olet toiminut ihan järkevästi tähän saakka.
Ainoa minkä tekisin eri tavalla on se, että soittaisin välittömästi poliisit, jos joku juoppo huutaisi ja haukkuisi oveni takana. Ei tuollaista käytöstä tarvitse sietää, olkoon kuinka vanha asukas.
Aika huvittava juttu tuo, että naapurin mielestä et huomannut pissaamista, koska koirasi on matala :laugh:
Mutta ehkä on viisainta muuttaa pois, jos vaan mahdollista. Hyvällä tuurilla sun ja "kamalan" koirasi tilalle tulee joku kunnon narkkariporukka, joka kusee ja paskoo käytävän täyteen. Saattaa sillä valittajallakin tulla siinä vaiheessa sua ja koiraasi ikävä ;)

Niin siis en tarkoittanut että naapurien koirat kusisivat käytävään koirani juoksujen takia, kysyin vain että voivat varmaan hajuista villiintyä, kun vastapäisen asunnon vanhanparin koira on haukkunut paljon viime aikoina käytävässä ja heidän oventakana. En nyt ketään syytellyt.
Eilen luuttusin varulta portaat kun ulos lähdettiin, tultiin takas ja taas oli portaat pissassa. Että jos koirani siihen pystyi lenkkipolulta käsin niin ok, otan syyt.
Aamulla jälkeenme jäi veritippoja ja aioin pyyhkiä ne takaisin mennessä, eikös valittaja tullut heti perässä ja huusi pihalla että näitkö nyt sotkut, joo näin ja siivoan kyllä kotiin mennessäni veret pois. Nyt tuli viesti isännöitsijältä että valittaja oli taas laittanut viestin että sotkut on koirani tämän aamuisen perusteella.
Taidan muuttaa pois.

Yhteistyössä