Naapuri valittaa lasten itkusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitkä äänet on kerrostalossa sallittuja ja normaaliin elämään kuuluvia? Meillä 2v uhmaikäinen joka saa päivässä monet raivarit ja saattaa joskus herätä itkemään yöllä. Lisäksi ääntä kuuluu joskus myös 4v lapsesta. Aina menty nukkumaan klo 21-22, hiljaisuusaika on klo 22-6. Harvemmin tuolloin on edes itketty, yhden kerran meni nukkumaan meno yli ja lapsi itki kun toinen oli heittänyt lelulla, oltiin jo nukkumassa niin oli poliisit ovella! Muutama päivä sitten 2v heräsi itkemään klo 22:30 niin eilen ovikello soi ja ovella nimetön valituslappu kuinka usein kuuluu huutoa hiljaisuusaikana ja "lapset on hyvä laittaa nukkumaan ajoissa!" Nyt stressaa kovasti, ollaan oksennustaudissa ja naapuri kyttää pienintäkin ääntä... Jos jollain on vaikka vauva joka herää joskus itkemään tai muuten kuuluu lapsiperheen elämään kuuluvia ääniä, pitääkö niistä valittaa nimettömänä ja soitella poliisia? Kommentteja kiitos!

Kysy siltä valittajalta, että teipataanko lasten suut vai kuinka hän haluaa, että toimitaan? Lasten äänet on normaalia elämää, toki lapsia kielletään kiljumasta, pomppimasta ja metelöimästä, mutta lapsista nyt vaan lähtee silti ääntä ja he vasta opettelevat olemaan.
Lasten äänistä valittaminen on siis sinänsä turhaa, niistä ei voi esim. saada virallista valitusta. Sanoisin myös naapurille, että jos hän lasten normi äänien takia kuormittaa virkavaltaa ja häiritsee teidän elämää, niin teet hänen häiriköinnistään valituksen: tuollainen häiriköinti kuuluu paljon vähemmän normi elämään kuin lasten itku.

Aika myöhään teillä kyllä menee lapset nukkumaan. Meidän 7- ja 8-vuotiaat menee klo 19-20. Yöllisille itkuille ei mitään mahda, pitäis ymmärtää että noin pienet saattaa heräillä.

• Tykkää
Reactions: Softy
No tuo 2v:n yöunet oli vauvasta asti klo 22-05 enintään, ei nuku enempää... Pitää kantaa nytkin sylissä tai leikittää tauotta, muuten rääkyy täysillä.

Aika myöhään teillä kyllä menee lapset nukkumaan. Meidän 7- ja 8-vuotiaat menee klo 19-20. Yöllisille itkuille ei mitään mahda, pitäis ymmärtää että noin pienet saattaa heräillä.
no nuo nukkumaan meno ajat on yksilöllisiä. meillä on aina menneet lapset nukkumaan kello 20.30 mennessä kun naapuri saattaa siihen aikaan lähteä vielä lasten kanssa kauppaan tai kalaan

• Tykkää
Reactions: Irish Coffee
Jos olet lasten kanssa kotona eikä aamulla tarvitse töihin/lapsia hoitoon viedä, niin aivan sama koska lapset menee nukkumaan illalla. Pääasia et nukkuuvat riittävästi. Mitä naapureihin tulee, älä stressaa. Laita korvatulppia ovelle jakoon. Valitettavasti pienet lapset välillä itkee ja kipeänä vähän enemmän. Jos itse olisin naapurisi, saattaisin huolestua jatkuvasta itkusta miettien onko kaikki hyvin ja jaksatko äitinä. Sekin selviäisi kysymällä eikä lappusilla.

• Tykkää
Reactions: Irish Coffee
Pyydäpä se naapuri kylään teille muutamaksi tunniksi, jotta näkee millaista on pientenlapsiperheiden elämä.
Jos ei tiedä, voi mielikuvitus lähteä lapasesta, koska ei ymmärrä sitä lasten menoa ja meininkinä nykyisin kun lapset liikkuvat paljon ja ovat ehtiväisempiä kuin ennen vanhaan.

Jos olet lasten kanssa kotona eikä aamulla tarvitse töihin/lapsia hoitoon viedä, niin aivan sama koska lapset menee nukkumaan illalla. Pääasia et nukkuuvat riittävästi. Mitä naapureihin tulee, älä stressaa. Laita korvatulppia ovelle jakoon. Valitettavasti pienet lapset välillä itkee ja kipeänä vähän enemmän. Jos itse olisin naapurisi, saattaisin huolestua jatkuvasta itkusta miettien onko kaikki hyvin ja jaksatko äitinä. Sekin selviäisi kysymällä eikä lappusilla.
Itse olen eri mieltä. Pari vuotiaan on jo hyvä totutella normaaliin unirytmiin, jota joutuu hoitoon mennessä ja lopputulevaisuudessa noudattamaan. Alkuillan uni on moletakin kannalta parempaa kuin aamuyön uni, ja nukahtaminen onnistuu helpoiten ja nopeiten illalla, kun kehon lämpötila laskee.

Muusta osasta samaa mieltä, vaikka se itkun kuuntelu on rasittavaa, ei naapuri sille minkä voi, kun hankkia korvatulpat tai muuttaa muualle.

Siis tuollaisista valittajista on enemmän riesaa, mitä niistä "metelöitsijöistä". NIistä pitäisi tehdä valitus ja monesti ovatkin isännöitsijöitten kauhu. :mad:

Itse olen eri mieltä. Pari vuotiaan on jo hyvä totutella normaaliin unirytmiin, jota joutuu hoitoon mennessä ja lopputulevaisuudessa noudattamaan. Alkuillan uni on moletakin kannalta parempaa kuin aamuyön uni, ja nukahtaminen onnistuu helpoiten ja nopeiten illalla, kun kehon lämpötila laskee.

Muusta osasta samaa mieltä, vaikka se itkun kuuntelu on rasittavaa, ei naapuri sille minkä voi, kun hankkia korvatulpat tai muuttaa muualle.
Miksi alkuillan uni muka on parempaa kuin aamuyön uni? Onko sun mielestä parempi mennä 20 nukkumaan kuin vaikka 22? Miksi? kehon lämpötila edes laske niin aikaisin. Ja lisäksi kesällä 20 on aivan valoisaakin. Ja säännöllinen unirytmi ap:n lapsella vissiin onkin, jos kerta yleensä nukkuu 22-5. Mikä on ongelma? Jos lapsi alkaisi mennä hoitoon/eskariin/kouluun, niin todennäköisesti tuo 5 herääminen olisi ihan riittävän aikaisin.

Miksi alkuillan uni muka on parempaa kuin aamuyön uni? Onko sun mielestä parempi mennä 20 nukkumaan kuin vaikka 22? Miksi? kehon lämpötila edes laske niin aikaisin. Ja lisäksi kesällä 20 on aivan valoisaakin. Ja säännöllinen unirytmi ap:n lapsella vissiin onkin, jos kerta yleensä nukkuu 22-5. Mikä on ongelma? Jos lapsi alkaisi mennä hoitoon/eskariin/kouluun, niin todennäköisesti tuo 5 herääminen olisi ihan riittävän aikaisin.

Juurikin näin. Oma lapseni nukkui 21-08 kunnes lähti eskariin. Tuolloin kävi nukkumaan 20.00 ja herätys oli 7.30. Eikä tuota muutosta tarvinut tosiaan harjoitella siitä asti, kun lapsi oli 2v. Eli koittakaa muistaa, että perheitä ja elämänrytmejä on monenlaisia. Joidenkin lapset menevät nukkumaan jo 18.00.
Mun lapseni myös lopetti päiväunien nukkumisen 2-vuotiaana, ja ainakin neuvolan mukaan tämä oli täysin ok, koska lapsi nukkui 11-12h yöllä ja jaksoi hyvin päibän.

Ei vain minun, vaan myös asiaa tutkineiden mielestä. Googletappa pari unta käsittelevää tutkimusta, niin homma aukeaa sinullekin (y)

Itseasiassa kerrostalossa hiljaisuus ei edes tarkoita täyshiljaisuutta. Jos isännöitsijälle pystyy osoittamaan, että normaaliin elämisen ääniin puututaan, esim. suihkussa ja/tai wc:ssä käynti hiljaa, tv:n katselu hiljaisella äänenvoimakkuudella jne, ei isännöitsijä voi kirjoittaa varoitusta. Myös lasten itkeminen lasketaan normaalisti kuuluviin ääniin, koska eihän lapsi ymmärrä, että yöllä pitää olla hiljaa.

Eli naapurikyylä olet itsekkin , saattaisit huolestua ja miettiä onko kaikki hyvin. enpä muuten itse arvostaisi tollasta jos olis pieniä lapsia. onneksi ei ole niin saa olla rauhassa ilman että naapurit kuvittelee ties mitä

Eli naapurikyylä olet itsekkin , saattaisit huolestua ja miettiä onko kaikki hyvin. enpä muuten itse arvostaisi tollasta jos olis pieniä lapsia. onneksi ei ole niin saa olla rauhassa ilman että naapurit kuvittelee ties mitä
Onneksi ei ole pieniä lapsia vai lapsia ollenkaan? Jatkuva ison lapsen itku vasta huolestuttaisikin. Eikä kukaan arvostakaan tänäpäivänä aitoa huolestumista ja avun tarjoamista. Olisipa aikoinaan edes naapurin kyylä kysynyt miten minä voin, kun isä hakkas äitiä ja minä siskojeni kanssa yön kylmyydessä odotettiin tilanteen loppumista. Olisin arvostanut kyylää ja ehkä äitinikin olisi arvostanut, kun joku huolestuu lapsista ja olisi tarjonnut apua.

Aloittaja tässä... Kiitos vastauksista! Viime yönä 2 vee nukkui peräti klo 22-6:30, nukkumaan mennään aiemmin mutta noihin aikoihin nukahtaa. Soitin kaupungin vuokra-asunnoille ja kerroin tuosta valittajasta, ihmettelivät että poliisiakin oli tuon takia vaivattu ja sanoivat ettei tarvitse välittää nimettömistä uhkauksista ja kehottivat ottamaan ne talteen. Lasten äänet kuuluu normaaliin elämään eikä sille tosiaan voi mitään jos joskus itkee öisin! Jos saam selville kuka häiritsee (siis valittaja) tai tulee tuota lisää niin uudestaan yhteydenottoa sinne. Eipä valittaja itse ole ollut sinne yhteydessä...

Aloittaja tässä... Kiitos vastauksista! Viime yönä 2 vee nukkui peräti klo 22-6:30, nukkumaan mennään aiemmin mutta noihin aikoihin nukahtaa. Soitin kaupungin vuokra-asunnoille ja kerroin tuosta valittajasta, ihmettelivät että poliisiakin oli tuon takia vaivattu ja sanoivat ettei tarvitse välittää nimettömistä uhkauksista ja kehottivat ottamaan ne talteen. Lasten äänet kuuluu normaaliin elämään eikä sille tosiaan voi mitään jos joskus itkee öisin! Jos saam selville kuka häiritsee (siis valittaja) tai tulee tuota lisää niin uudestaan yhteydenottoa sinne. Eipä valittaja itse ole ollut sinne yhteydessä...
(y)

Niitä lapsiperheitten vihaajia löytyy joka paikasta. En tiedä mikä saa jotkut ihmiset niin katkeriksi, että pitää toisiin purkaa ahdistus.

Meilläkin 2,5v menee nukkumaan vasta 21:30 nykyään. Olis kyllä kiva jos nukahtais tuntia aikaisemmin... mutta kun nukkuu päiväkodissa kunnon päikkärit, niin illalla ei uni tule aiemmin. No, isompien ryhmässä toivottavasti voisivat herätellä sitten päikkäreiltä aiemmin.

Isompi 5v nukkuu myös noin 21-7, en osaa kyllä kuvitella että mitenkään nukahtais ennen kahdeksaa illalla...

Iltauni on lapselle erityisen tärkeää siksi, että kasvuhormonia erittyy iltayöstä eniten. Mutta kaikilla on rytminsä. Sitä voi tietenkin yrittää hilata jos ei juuri esimerkiksi päiväunet päikyssä myöhästytä iltaunta.

Valittamisesta tässä kuitenkin oli puhe... Meillä myös valittava naapuri. Lapset nukkuu klo 20-06 eivätkä enää juuri yöllä itke. Naapuri saattaa vaikka kuudelta illalla tulla soittelemaan ovikelloa, että lapset metelöivät liikaa. Minkäs teet, kyllä lapsista ääntä lähtee. Toki kiellämme tömistelyn, lattian paukutuksen ym. mutta ei niitä täysin hiljaisiksi saa. Eikä pidäkään! Tsemppiä kaikille vaikeiden naapureiden kanssa painiville. Jos muuttaa kerrostaloon, pitää tiedostaa, ettei ole hiiren hiljaista.

Yöunetkö ne tässä se ongelma oli?
Nukkuuhan tuon ikäiset päikkäritkin!

Mitäs jos laitat ulko-oveen lapun?
"Pahoitteluni! Meillä on vatsatauti/ korvakuume/ 3v uhmaa...
Tervetuloa "heippalappujen" sijaan ihan peremmälle siivoamaan oksennuksia/ nukuttamaan/ neuvomaan miten sitä ennen...
Vaivanpalkaksi saat varmasti mukaasi jonkun lastentaudin!"

Yhteistyössä