Naapurin kakarat meidän tontilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeä naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeä naapuri

Vieras
Tilanne se että tonttimme molemmin puolin on muuttanut uudet lapsiperheet ja lapset loikkivat toistensa luo leikkimään meidän tonttimme kautta!!!
Asiasta ei ole vanhempien kanssa keskusteltu, pitävät ilmeisesti itsestään selvyytenä että meidän pihan läpi voi kulkea miten huvittaa.

Miten asia pitäisi ottaa puheeksi, kun meidän mielestämme tällainen ei vetele? Meistä tulee ilmeisesti kauheita lastenvihaajia, jos kiellämme tontillamme loikkimisen...

Auttakaa...

Juu, ei ole kivaa tuollanen minustakaan. Mut voi olla, että ne lapset ei edes tule ajatelleeksi moista =) Niinpä rohkeesti vaan vanhempien puheille; asiallinen keskustelu auttaa varmasti asiaan.

Minä olen meidän pihanatsi,joka kertoo lapsille ihan suoraan,että sopii mennä omalle pihalle kruisailemaan pyörällä tai potkimaan leikkikentän juttuja.Ystävällisesti,mutta tiukasti kun asian esittää,niin ei samoja muksuja ole näkynyt pahanteossa meidän pihalla enää.Meillä kun on tällä meidän rivitalolla aika iso tontti ja naapuririvitalon muksut kuvittelee,että tämä on yleistä kulkuväylää.

Tottakai se on otettava puheeksi. Toisten tonteilla ei saa hypellä miten sattuu, tai käyttää sitä läpikulkuväylänä.
Rohkeasti ovikelloja soittelemaan ja puhumaan suu puhtaaksi, asiallisella äänensävyllä.

Jos ei auta niin laittakaa omat lapsenne hyppimään naapureitten tonteille. Jos sitten vaikka menisi viesti perille!

Ihan reippaasti vaan sanomaan ystävällisesti, et hei tää on meidän piha, eikä mikään oikasureitti. olkaapa lapset hyvät, ja kiertäkää meidän pihan takaa, mut ei pihan poikki. ja voi sanoa vanhemmillekin. Ei tuommosesta kukaan edes ota nokkiin. normaalia asia, ettei toisten pihojen läpi oikasta.

Kiitos mielipidettäni tukevista vastauksista, kun ajattelin olevani todellinen tiukkapipo, kun en tuollaista meidän pihalla hyppimistä hyväksy.
Olis vaan kiva tietää, mitä ne naapunrit miettii, kun itse kuitenkin pihalla seisovat ja näkevät kun kakarat tästä edes takaisin juoksevat...

Tässä on vaan sellainen ongelma, että näiden naapureiden talot ovat eri katujen varressa, jolloin lapsille tulee aika pitkä matka kiertää koko kortteli ajoteiden kautta, kun tästä meidän pihan poikki on vain 35 metriä... Mutta ei kai se meidän ongelmamme ole, vai???

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Ihan reippaasti vaan sanomaan ystävällisesti, et hei tää on meidän piha, eikä mikään oikasureitti. olkaapa lapset hyvät, ja kiertäkää meidän pihan takaa, mut ei pihan poikki. ja voi sanoa vanhemmillekin. Ei tuommosesta kukaan edes ota nokkiin. normaalia asia, ettei toisten pihojen läpi oikasta.

Mä olen myös näillä linjoilla. Onko tuohon jokin syy, että lapset kulkevat teidän pihan läpi? Siis onko esim. toisella puolella vilkas tie ja tontin toisella puolella puisto/metsä? Mutta mä kyllä puhuisin ennemmin lasten vanhempien ja vaikka lasten kanssa yhdessä.

Kaverilla oli sillainen tilanne, että heidän ja toisen lapsiperheen välissä oli yksi tontti. Lapset olivat tottuneet kulkemaan toistensa luo tuon välitontin reunaa pitkin (toiselta puolelta tontit rajoittuivat tiehen ja toiselta puolelta ojaan, jonka takana on pelto). Sitten naapurit tuohon väliin vaihtuivat, eikä heille käynyt mitenkään, että lapset olisivat tontin reunaakaan kulkeneet. Kaveri ja se toinen perhe rakensivat pikku sillat sen ojan yli ja lapset kulkivat sitten ojan toiselta puolelta. Tähän saakka kaikki olivat tyytyväisiä. Mutta keskimmäinen naapuri ei sitten millään ymmärtänyt, miksi hänen lapsensa ei voi käydä hakemassa leluja naapureiden tonteilta tai keinumassa naapureiden pihoissa, eikä heidän koiransakaan ollut tervetullut naapureiden pihoille. Aikamoista riitaa siinä oli, lopulta tuo uusi keskimmäinen naapuri muutti pois. Sillat jäivät edelleen käyttöön, ei kukaan enää uskaltanut ehdottaa uudellekaan naapurille lasten kulkua tontin reunassa ;).

Meillä naapurin lapset leikkivät meidän tontilla ja lapsille asiasta mainittiin monta kertaa, mutta ei mennyt ymmärrykseen. Vanhempien kanssa keskusteltiin asiasta ja ne olivat sitä mieltä että lapsien pitää saada leikkiä. Pitäähän lapsien saada leikkiä, mutta ei meidän pihalla. Kyllä minua ottaa vihaksi tollaiset ihmiset! Itsellä heillä on niin pieni piha, ettei siellä mahdu olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Meillä naapurin lapset leikkivät meidän tontilla ja lapsille asiasta mainittiin monta kertaa, mutta ei mennyt ymmärrykseen. Vanhempien kanssa keskusteltiin asiasta ja ne olivat sitä mieltä että lapsien pitää saada leikkiä. Pitäähän lapsien saada leikkiä, mutta ei meidän pihalla. Kyllä minua ottaa vihaksi tollaiset ihmiset! Itsellä heillä on niin pieni piha, ettei siellä mahdu olemaan.

Just. Meillä kanssa tässä ainoa sellainen piha jossa lapset voivat esim potkia palloa, ja odotan tällä menolla vaan että koska sen huomaavat...
Meillä kun ei ole mitään ylimääräistä romua tontilla, ei komposteja eikä mitään epämääräisiä lautapinoja, niin tänne vaan...

omat lapset kipeenä, naapurin lapset tuli pihalle leikkimään hiekkalaatikolle ja keinumaan, siinä vaiheessa huusin ikkunasta, että voitte mennä omalle pihalle leikkimään...
tuli tosiaan huudettua valitettavasti koska
tää oli viimine pisara. juoksentelua talon ympäri yms. tapahtui tätä ennen ja usein silloin, kun omat lapset jo otettu sisälle iltapalalle ja rauhottumaan.

Mua kanssa on alkanut ärsyttämään todella paljon kun nykyinen naapuri antaa lapsensa juosta meidän raksalla ja siis tontilla.Sanoin hälle tästä kerran kauniiseen sävyyn että omalla vastuulla sitten pyöritte siellä että se on työmaa eikä lasten leikkipaikka ja että nauloja tms.voi sitten olla siellä.No aattelin että tästä aikuinen ihminen tajuaisi ettei päästä 3-v.muksuaan sinne,no turha oli luulo.Harva se päivä leikkii siellä..en tiedä mitä hälle oikein sanoisin.Me muutetaan tän kuun lopullla siihen asuun ja silloin viimeistään kyllä sanon että tämä on yksityisaluetta.

Yhteistyössä