Naapurin koirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Mä alan tulla hulluksi meidän naapurin piskien kanssa. Mikä avuksi??

Asumme tiiviisti asutulla rivitaloalueella ja tämä naapuri asuu keskimmäisessä rivissä, keskimmäisessä talossa. Hänellä on kolme pientä koiraa, jotka haukkua räksyttävät alvariinsa pihalla. Eilenkin esimerkiksi koko illan. Vielä klo 21 kuului kimeä haukunta, kunnes vihdoin ottivat ne sisään. Tämä kimeä räksytys kuuluu meille muille naapureille sisään saakka, ihan niin kovaa, että lapset eivät pysty nukahtamaan ja heräävät siihen taas aikaisin aamulla. Naapuri saattaa käydä pihalla koiria komentamassa, mutta kun sana ei tehoa, menee tyynesti itse takaisin sisään.

Alueella asuu paljon lapsiperheitä ja epäilen, että monia muitakin tämä häiritsee. En ole kehdannut mennä soittamaan naapurin ovikelloa asiasta, vaan (raukkamaisesti, myönnän) laitoin postilaatikkoon lapun, jossa ystävällisesti pyysin, ettei antaisi koirien haukkua pihalla, etenkään aamulla ennen 7 (!) ja iltaisin klo 20 jälkeen. Lappu ei todellakaan ole tehonnut.

Mikä avuksi? Tämä häiritsee päivittäistä arkea, kun en saa haukkumisesta johtuen kolmea pientä lastamme nukkumaan ennen 21 ja aamuisin heräävät haukuntaan klo 7 eivätkä osaa nukahtaa uudelleen. Kotona on rasittavaa olla, kun koko aika kuuluu kimeä räyhääminen taustaäänenä.

Onko tämä niitä "normaaleja elämän ääniä" joita pitää vaan sietää, vai onko tämä jonkun muunkin mielestä kohtuutonta?

Lisättäköön tähän vielä, että en todellakaan ole mikään koiravihaaja, päinvastoin. Meilläkin oli koira, joka ei IKINÄ saanut haukkua pihalla ja oppi sen kyllä. Yksi haukahdus, jos ei sana tehonnut, koira sisään. Siksi minun onkin vaikea ymmärtää mitä liikkuu ihmisen päässä, joka antaa koirien räksyttää tunnista toiseen tiiviisti asutulla alueella. Miten se jaksaa ITSE kuunnella sitä tauotonta kimeää räyhäämistä?!

Kenelle tästä voisi valittaa? Isännöitsijälle? Vai muuttaakko pitää? Kun ei vaan ihan oikeasti jaksa enää.

No melkoinen koiravihaaja olet, jos et IKINÄ antanut koirasi haukkua pihalla. Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos et IKINÄ saisi sanoa sanaakaan? Ymmärrän kyllä muuten pointtisi aloituksessa, on varmasti ärsyttävää ja kai tuohon ainakin jotenkin pitäisi viranomaistenkin pystyä puuttumaan.
Meillä on koiria, välillä ulkona, välillä haukkuvat, kun on jotain haukuttavaa. Eivät räksytä tyhjästä.

Mä olen viimeisen vuoden herännyt joka ilta ja aamu naapurin koiran haukuntaan, joten ymmärrän. Sanominen auttaa hetkeksi, mutta ikävän naapurin maineen olemme saaneet.

Kiva kun tarrasit siihen olennaiseen kohtaan.

Mä harrastin koirani kanssa paljon, käytiin mm. usein lenkillä, metsissä juoksemassa ja siellä senkus haukkui vaikka äänensä käheäksi. Myös mökillä sai antaa palaa, siellä kun ei asunut ihmisiä mailla halmeilla. Mutta rivitalon pihalla koira todellakin oli opetettu olemaan haukkumatta - sellaista turhanpäiväistä "itsensäviihdyttämishaukkua" ei todellakaan tarvinnut naapureiden kuunnella.

Sepä olisikin eri asia, kun haukkusivat jotain aiheesta, mutta kun se on tunnista toiseen jatkuvaa.....!

En kyllä tiedä. Jos saman talonyhtiön sisällä on niin sitten ainakin pystyy valittamaan joten ehkä sinne isännöitsijään kannattaa olla yhteydessä kuka se sitten siinä kyseisessä talossa onkaan.
Eikö teidän lapset ala jo tottua tuohon koiranhaukuntaan? Luulisi tuollaisessa tilanteessa lasten tottuvan ääniin.

Alkuperäinen kirjoittaja porkkanapää;28886591:
En kyllä tiedä. Jos saman talonyhtiön sisällä on niin sitten ainakin pystyy valittamaan joten ehkä sinne isännöitsijään kannattaa olla yhteydessä kuka se sitten siinä kyseisessä talossa onkaan.
Eikö teidän lapset ala jo tottua tuohon koiranhaukuntaan? Luulisi tuollaisessa tilanteessa lasten tottuvan ääniin.

No en kyllä tiedä miten siihen totutaan, että sunnuntaiaamunakin klo 6.45 kimeä räksytys alkaa suoraan ikkunan alla. Kyllä siihen herää. Myös itse herään, enkä valitettavasti osaa nukahtaa uudelleen.

Minun käy kyllä myös sääliksi noita koiria, haukkuvat selvästi myös tylsyyttään, sillä enpä montaakaan kertaa ole nähnyt niitä lenkillä. Omistajat ulkoiluttavat niitä selvästi päästämällä ne vaan pihalle..

[QUOTE="aapee";28886569]Kiva kun tarrasit siihen olennaiseen kohtaan.

Mä harrastin koirani kanssa paljon, käytiin mm. usein lenkillä, metsissä juoksemassa ja siellä senkus haukkui vaikka äänensä käheäksi. Myös mökillä sai antaa palaa, siellä kun ei asunut ihmisiä mailla halmeilla. Mutta rivitalon pihalla koira todellakin oli opetettu olemaan haukkumatta - sellaista turhanpäiväistä "itsensäviihdyttämishaukkua" ei todellakaan tarvinnut naapureiden kuunnella.

Sepä olisikin eri asia, kun haukkusivat jotain aiheesta, mutta kun se on tunnista toiseen jatkuvaa.....![/QUOTE]

Minäkään en anna koiran haukkua pihalla, päivälläkään... Me asutaan "väljällä" ok-taloalueella ja meidän koira viettää näin sulan aikaan päivät häkissä muttei saa siellä joutavaa haukkua, olen siis huono koiran omistaja!

[QUOTE="emilia";28886409]No melkoinen koiravihaaja olet, jos et IKINÄ antanut koirasi haukkua pihalla. Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos et IKINÄ saisi sanoa sanaakaan?[/QUOTE]

Koirilla on ihan vitusti muitakin ääniä ja eleitä "puhua" koiraa kuin se perkuleen räksyttäminen.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Pistä naapurin postilaatikkoon mainos sellaisesta haukkupannasta? Eikö niitä ole sellaisia jotka suihkauttaa jotain sitruunantuoksua kun haukkuu, tutun koiraan toimi hyvin.

Muuten et taida asialle hirveästi mahtaa ellei naapuri itse älyä tehdä jotain.

Valitus isännöitsijälle. Meidän taloyhtiössä oli vastaavanlainen tapaus ja vasta isännöitsijän kautta mennyt valitus tehosi. Koira ei enää tuon jälkeen oleskellut yksin pihassa ja haukunnat loppuivat.

[QUOTE="Lissu";28888838]Pistä naapurin postilaatikkoon mainos sellaisesta haukkupannasta? Eikö niitä ole sellaisia jotka suihkauttaa jotain sitruunantuoksua kun haukkuu, tutun koiraan toimi hyvin.

Muuten et taida asialle hirveästi mahtaa ellei naapuri itse älyä tehdä jotain.[/QUOTE]

Haukunestopanta ei korjaa ongelmaa, monesti vaan pahentaa asiaa.

mene sanomaan isännöitsijälle.. kysyt että miten voit tehdä virallisen valituksen.. Mulla oli kans rapun toisela puolella tipsu joka haukkui aamusta iltaan jos joku likkui yhtään rapussa.. Sitten ku posti tuli niin siitä huudosta ei tullut loppua puoleen tuntiin.. mutta se koira onneksi oli niin vanha että siedin sen kolme vuotta sitä ja sitten se lopetettiin.. Nyt niillä on uusi iso koira joka vaikuttaa kans tekevän välillä samaa.. Vika on siis perheessä.. jotain tapahtuu ku joku tulee rappuun .. ne on kamalia kyttääjiä niin en yhtään ihmettele

Yhteistyössä