Naapurin rouva onkin ilmeisesti Kaksplus-mamma! (Koira-aidasta ja naapurin lapsista - jatkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purnaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purnaja

Vieras
Purnasin täällä pari pvää sitten naapurin 2- ja 3-v lapsista, jotka rynnivät pihallemme laittamani koira-aidan yli/ali ja minua pelottaa että koira joko herätettynä pelästyneenä tai sitten yli-iloisena puree naapurin lapsia. Täällä muutamat vastaukset olivat tyyliin:" Mitäs on niin heikko aita".

Tuolle koiralle ei ole tarvetta järeämpään aitaan - 60cm "kanaverkkoaita" riittää tällä hetkellä vallan hyvin. Koira ei edes pyri aidan tuolle puolen ja tyytyy siihen että edessä on verkkoaita. Tänäänkin olen jo kolme kertaa käynyt laittamassa naapurin puolelta rajaa aidan takaisin, kun heidän lapsensa joko lyttäävät aidan tulleessaan siitä yli tai sitten nostavat aidan alareunaa tullen siis pihallemme. Tai sitten lapset heittävät pihallemme omia lelujaan: palloja, mailoja jne ja sitten ovat hädissään kun koira ottaa ne leluikseen. En jaksa olla jatkuvasti viskomassa niitä takaisin - iltaisin tapahtuvat tavaroiden palautus riittää minulle.

Sanoin meidän pihallemme tulosta vielä naapurin rouvalle, joka totesi:"Olisiko pitänyt laittaa vähän järeämpi aita, ettei lapset pääse?" Jäin tosiaan haavi auki ensin, koska rouvahan olettaa että ongelmana on siis aita eikä hänen lapsensa, joilla minusta ei ole mitään asiaa pihallemme olipa aitaa tai ei.

Kai vastasit siihen että ongelmana ei ole aita vaan ongelma on se ettette pidä omia lapsianne pois meidän pihalta?

Ja kai jatkoit että vaikka tonttienne välissä ei olisi mitään aitaa niin silloinkin heidän tehtävänään olisi pitää lapsensa pois vieraiden pihalta.

• Tykkää
Reactions: WhiteSnow
No eipä sulle jää muuta vaihtoehtoa kun ottaa kovemmat keinot käyttöön, jos ei vanhemmille mene perille.

Mun mielestä ei lapsen/koiran terveydellä saa leikkiä, ne kun ovat ainoat viattomat tässä kuviossa, muiden idiotismi on valinta.

Kiellät jatkossa lapsen tulon tontillenne täysin, ikävää mutta mitä muuta voi tehdä?

[QUOTE="vieras";26756243]No eipä sulle jää muuta vaihtoehtoa kun ottaa kovemmat keinot käyttöön, jos ei vanhemmille mene perille.

Mun mielestä ei lapsen/koiran terveydellä saa leikkiä, ne kun ovat ainoat viattomat tässä kuviossa, muiden idiotismi on valinta.

Kiellät jatkossa lapsen tulon tontillenne täysin, ikävää mutta mitä muuta voi tehdä?[/QUOTE]

Niin kai sitten pitää tehdä, mutta kun niitä saa sitten blokata pitkin päivää. Yhden aamupäivän (3h) istuin jo rajalla ja torpedoin lapsia. Ja sama olisi varmaan jatkunut pitempäänkin, mutta sitten piti lähteä asioille. Eihän meillä koira koskaan ole yksin pihalla, mutta silti olisi kiva pystyä olemaan itsekin vapaasti pihallaan eikä kytätä naapurin muksuja.

Ei sen kyllä ap:n tehtävä pitäisi olla kasvattaa toisten lapsia. Kuka oikeasti antaa 2v ja 3v lasten ulkoilla keskenään niin että pääsevät vielä karkaamaan toisten pihoille?

Jos ei muuten toisten pihojen yksityisyys kiinnosta niin luulisi omien lasten turvallisuuden sen verran kiinnostavan ettei päästä niitä noin vain syöksymään alueelle mitä vieras koira vartioi.

Olisin kyllä raivona jos meillä olisi tuollaisia naapureita! Ottaisin siskon sakemannin meille hoitoon joka varmasti käy kiinni jos tulee vieraita pihalle jos emme itse ole paikalla.. oppisivat olemaan omalla puolellaan :D

Olisin kyllä raivona jos meillä olisi tuollaisia naapureita! Ottaisin siskon sakemannin meille hoitoon joka varmasti käy kiinni jos tulee vieraita pihalle jos emme itse ole paikalla.. oppisivat olemaan omalla puolellaan :D

Näillä linjoilla välillä itsekin olen, mutta kyseessä on kuitenkin loppujen lopuksi ne viattomat pienet lapset, joihin sattuu :( Eivät he ole sellaista ansainneet, että satuttavat itseään meidän pihallamme mihinkään.

Mikset ap sano sille naapurin äidille vaikka niin että jos eivät pidä lapsiaan pois teidän pihalta ja jos koira tekee jotain lapsille niin teet hänestä lastensuojeluilmoituksen kerta koirasta on varoitettu, asiasta on useampaan otteeseen sanottu ja silti pienet lapset jätetään jatkuvasti vahtimatta.
Jos tuollainen äitiin itseensä kohdistuva "uhka" tehoaisi paremmin, kerta ei koiran tai omien lasten turvallisuus kiinnosta.

Ja lisää myös että teidän aita on riittävä pitämään teidän koira teidän pihalla joten heidän olisi varmaan parempi hankkiva riittävän jykevä aita pitämään heidän lapset heidän pihallaan.

Yhteistyössä