naapurin vanha rouva pyytelee kahville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cella

Vieras
eli hän on todella iäkäs, aivan ihana ihminen. olemme pihassa jutelleet useinkin, hän on jättänyt suklaata postilaatikkoon lapsillemme ym. hänen miehensä kuoli viime kesänä ja rouva on edelleen surun murtama. hän on pyydellyt meitä usein kahville, mutta eihän sitä ole tullut menneeksi. nyt lupasin että huomenna mennään. mitä ihmettä vien tuliaisiksi? onko kukka ihan ok? en siis tunne häntä sen kummemmin kuin juttutuokiot pihalla.

hän on kovin yksinäinen miehensä kuoleman jälkeen, annoin numeromme hänelle, että jos ikinä mitään tulee, saa soittaa meille. olen pyydellyt häntäkin meille päin kylään, mutta ei ole rouva vielä tohtinut tulla.

Hienoa kun jotkut vielä huolehtivat naapureistaan, teet tosi hyvän teon kun käyt ilahduttamassa häntä. Se voi olla hänen elämänsä piristys moneen kuukauteen. Olet hyvä ihminen.

Mä veisin kyllä vaiks ruusuja tai krysanteemeja. tulppaanit ovat pari päivää kauniita ja sit ne letkahtaa ja aukee sellasiks suuriks. Tietty ajatus on tärkein.
Mä veisin myös jotain ite leipomaa piirakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
joo mulla ei tule mieleenkään mennä mun vanhojen ja katkerien naapureiden lähellekään...kuolkoot yksinäisyyteen mun puolesta...jatkuvaa valitusta milloin mistäkin :headwall:

Mites musta tuntuu että sun vanhoilla ja katkerilla naapureilla on nuoria ja katkeria naapureita?

Ap, ihanaa että meet. Tulppaanikimppu kuulostaa hyvältä viemiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja cella:
kiitos kaikille! juu, tulppaaneja myydään nyt urakalla. niitä vien. :) ja vaikka joku erikoiskahvi.

tulppaanit ja kahvi on varma valinta :)

erikoiskahvit saattaa olla liian "hurja juttu" joillekin vanhuksille, joten esim. juhla mokka on melko varma valinta :D

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä veisin kyllä vaiks ruusuja tai krysanteemeja. tulppaanit ovat pari päivää kauniita ja sit ne letkahtaa ja aukee sellasiks suuriks. Tietty ajatus on tärkein.
Mä veisin myös jotain ite leipomaa piirakkaa.

rouva sanoi että ei saa tuoda syötävää kun hän tahtoo tarjota pakkasesta omia pullia. :)

Mun kummitäti on 80vee, yksinäinen leski, jonka 3 tytärtä asuvat kaukana. Hän ainakin ilahtuu suunnattomasti kun soitan 2-3 kertaa vuodessa, että tulen kylään. Saa syyn leipoa ja vähän laittautua ym. Tulen itsekin tosi hyvälle mielelle ja nytkin tätä lukiessa tuli mieleen, että nyt keväällä pitää taas poiketa. Asun 200 km päässä, joten ei aina ihan tosta vaan tule mentyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hieno homma:
Hienoa kun jotkut vielä huolehtivat naapureistaan, teet tosi hyvän teon kun käyt ilahduttamassa häntä. Se voi olla hänen elämänsä piristys moneen kuukauteen. Olet hyvä ihminen.

mä yritän elää niin että otetaan muut huomioon ja huolehditaan muista.

tää rouva on kyllä hirveen tarmokas. miehensä kuoleman jälkeen alkoi käydä eläkeläisten kerhossa että olisi puuhaa. käy kuulemma myös vesijuoksemassa. hattua nostan hänelle. :) on nimittäin todella iäkäs.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Öö? Siis tämän sanansta sanaan saman aloituksen laitoit useita viikkoja sitten....Blumeko siellä harmailee?

häh??? laitoinko? muistan että joskus kyselin tätä samaa, tai samansuuntaista. ainakin kerroin naapurin rouvasta..

mut ei, en ole blume. en tiedä kuka se edes on!! :D mutta piti silloin joo mennä jo kahville mutta eipä tullut mentyä. :( nyt lupasin huomenna mennä.

Öö? Siis tämän sanansta sanaan saman aloituksen laitoit useita viikkoja sitten....Blumeko siellä harmailee?

häh??? laitoinko? muistan että joskus kyselin tätä samaa, tai samansuuntaista. ainakin kerroin naapurin rouvasta..

mut ei, en ole blume. en tiedä kuka se edes on!! :D mutta piti silloin joo mennä jo kahville mutta eipä tullut mentyä. :( nyt lupasin huomenna mennä.

Hmm....

Tokihan sä ymmärrät että nää ketjun symppaukset on tarkoitettu henkilölle joka on menossa naapurin rouvaa ilahduttaan, ei henkilölle joka availee mielikuvitusketjuja saadakseen huomiota ja edes aiheettomia kehuja?

Mutta juu. Tulppaanit on hyvä. Muuta kysyttävää?

joulusuklaita.... terveisenä oli naapurin tonttu.

kyseisen rouvan mies kuoli tänä vuonna ja asia otti rouvalle todella raskaasti. emme ole koskaan olleet "hyvää päivää" enempää läheisiä, mutta kesällä puhuimme kauan miehensä kuolemasta pihalla, hän itki kovin ja minä pidin hänestä vaan kiinni.... olemme myös vuosittain vieneet heille luumuja meiltä.

nyt esikoinen teki kiitos kortin rouvalle suklaista, viedään se yhdessä laatikkoon rouvan löydettäväksi. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1604538

Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
joo mulla ei tule mieleenkään mennä mun vanhojen ja katkerien naapureiden lähellekään...kuolkoot yksinäisyyteen mun puolesta...jatkuvaa valitusta milloin mistäkin :headwall:

Huhhuh! Varmasti heillä onkin valitukseen aihetta:(

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Hmm....

Tokihan sä ymmärrät että nää ketjun symppaukset on tarkoitettu henkilölle joka on menossa naapurin rouvaa ilahduttaan, ei henkilölle joka availee mielikuvitusketjuja saadakseen huomiota ja edes aiheettomia kehuja?

Mutta juu. Tulppaanit on hyvä. Muuta kysyttävää?

no oho.

olen ihan oikeasti sinne huomenna menossa. asia jo sovittu. en mä muista kaikkea mitä olen tänne kuukausien aikana kirjoittanut.

ja kyllä, mun on pitänyt mennä sinne jo pitkään, mutta kuten ap viestissä sanoin, ei vaan ole tullut mentyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
joulusuklaita.... terveisenä oli naapurin tonttu.

kyseisen rouvan mies kuoli tänä vuonna ja asia otti rouvalle todella raskaasti. emme ole koskaan olleet "hyvää päivää" enempää läheisiä, mutta kesällä puhuimme kauan miehensä kuolemasta pihalla, hän itki kovin ja minä pidin hänestä vaan kiinni.... olemme myös vuosittain vieneet heille luumuja meiltä.

nyt esikoinen teki kiitos kortin rouvalle suklaista, viedään se yhdessä laatikkoon rouvan löydettäväksi. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1604538

niin? kerroin että rouva toi joulusuklaita ja poika teki kiitoskortin. miten se liittyy mun huomiseen kyläilyyn?