Naapurit syöttää herkkuja lapsille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pamppelsson

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
20 482
6
38
Onko teidän mielestä ihan OK, jos naapurit syöttää keksejä, jätskiä, karkkia ym lapselle, joka on leikkimässä taloyhtiön leikkipaikalla?
Asutaan siis rivariyhtiössä, ja oon antanut esikoisen leikkiä tuol nurkan takana leikkipihalla.
Naapureita ei tunneta, ne on kyllä naamatuttuja eli moikataan kun tavataan jne.
Meidän kaikkien lapset on aikaslailla saman ikäisiä ja leikkivät siis paljon yhdessä.
Mua vaan vähän kyrsii, et noi naapurimutsit antaa meidän tytölle herkkuja, kysymättä meiltä.
Koskaan eivät ole kysyneet saako tyttö syödä jne. Voisihan hänellä olla vaikka allergiaa!
Me ollaan tehty kaikkemme, että herkkuja ei syödä joka päivä, vaan kerran viikossa.
Kiva nytkin kun kävin pyytämässä tyttöä syömään, ei hänell ollut yhtään nälkä, kun oli just saanut naapurin mammalta jätskiä.

Alkuperäinen kirjoittaja RPM:
Minkä ikänen teidän tyttö on? Serkku on kans tarkka noista asioista sen tyttö kyllä ite sanoo että sen pitää kysyä äidiltä saako se jotain tiettyä juttua syödä.

Tyttö on 4,5v. Niin kovin perso makealle, ettei mistään hinnasta kieltäydy. On muuten olut kotiarestissakin kun ei ole noita meidän sovittuja sääntöjä pidä.

Nyt sitten van aloin miettimään, että olenko mä liian nipo kun en hyväksy herkuttelua ilman mun lupaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja RPM:
Minkä ikänen teidän tyttö on? Serkku on kans tarkka noista asioista sen tyttö kyllä ite sanoo että sen pitää kysyä äidiltä saako se jotain tiettyä juttua syödä.

Tyttö on 4,5v. Niin kovin perso makealle, ettei mistään hinnasta kieltäydy. On muuten olut kotiarestissakin kun ei ole noita meidän sovittuja sääntöjä pidä.

Nyt sitten van aloin miettimään, että olenko mä liian nipo kun en hyväksy herkuttelua ilman mun lupaa..

Et ole nipo, sun oikeus määrätä tällaset asiat, en oo serkkuni kanssa samoilla linjoilla mutta kunnioitan täysin hänen tapojaan, meidän lapset saa syödä jos haluavat ja hänen lapset jos saavat luvan, on toiminu meillä, aika usein kuitenkin nähdään koko porukka.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Kannattaa varmaan mennä sanomaan suoraan kyseiselle ihmiselle asiasta =)

Ihan kun en olisi sanonut.
Sehän se tässä kyrsiikin, kun ei sana kuulu.

No höh,taitaa silla ihmiselle olla kuulossa vikaa.

Niin taitaa, tai sitten vaan ymmärryksessä.
Ehkä ne naapurit yrittää kostaa mulle kun e itse hengaile siel hiekkalaatikon reunalla päivästä toiseen. Ehkä pitää siis siirtää tää kone sinne niin voin valvoa mitä tyttö syö :laugh:

Aika uskomatonta käytöstä naapurilta :o . Ei tosiaan kiva ja kyllä pitäis vanhempien tahtoa tuollaisessa asiassa uskoa. Saattaa meilläkin aikuiset satunnaisesti antaa jätskit myös muille lapsille (jos siis antaa omalleen), mutta että usein ja karkkia ja muutakin niin nou nou.

Ehkä ne naapurit yrittää kostaa mulle kun e itse hengaile siel hiekkalaatikon reunalla päivästä toiseen. Ehkä pitää siis siirtää tää kone sinne niin voin valvoa mitä tyttö syö :laugh:

Ehkä ne ei pidä siitä ettet ole tyttöäs vahtimassa vaan pistät heidän "hoitoon".

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Aika uskomatonta käytöstä naapurilta :o . Ei tosiaan kiva ja kyllä pitäis vanhempien tahtoa tuollaisessa asiassa uskoa. Saattaa meilläkin aikuiset satunnaisesti antaa jätskit myös muille lapsille (jos siis antaa omalleen), mutta että usein ja karkkia ja muutakin niin nou nou.

Ei muakaan haittais jos aina silloin tällöin, mut nyt tässä kuukauden ajan joka hiton vähänkin aurinkoinen päivä on jotain herkkuja siel syöneet ja antaneet tytöllekin.
Mitähän kesästä tulee jos meinaa siis olla lämmintäkin oikeasti jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ehkä ne ei pidä siitä ettet ole tyttöäs vahtimassa vaan pistät heidän "hoitoon".

En pistä tyttöä kenenkään hoitoon, vaan käyn itse pihalla muutaman minuutin välein, ja tyttö tulee itse imoittautumaan mulla vähän väliä.
Tyttö on pihalla myös kun naapurit ei ole edes kotona.
Samoin toimii muutkin naapurit, mutta ne, joilla ei ole pientä vauvaa, viettävät luonnollisestikin enemmän aikaa ulkona isompien kanssa.
Ja tyoi piha on siis ihan näköetäisyydellä meidän olkkarista, eli en päästä isompaakaan silmistäni ainakaan pitkäksi aikaa.

Ja siis niin, nämä naapurit on siinä mielessä tuttuja, että vuorotellen kaikki lapset leikkivät joko jonkun luona tai jonkun takapihalla, kesällä uima-altaissa ja huonolla kelillä jonkun luona sisällä.
ELi sinänsä siis täällä om ihania naapureita jne, mut silti..

Meillä on ihan sama ongelma ollut tässä taloyhtiössä. Enää me vanhemmat ei anneta, mutta sitten on näitä herttasia mummoja jotka vielä joskus antaa. Mut meillä saatto kesällä mennä niin, että ipanat sai joka kaverin ovelta jäätelöä, niitä saatto saada siis 4xpäivässäkin :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Meillä on ihan sama ongelma ollut tässä taloyhtiössä. Enää me vanhemmat ei anneta, mutta sitten on näitä herttasia mummoja jotka vielä joskus antaa. Mut meillä saatto kesällä mennä niin, että ipanat sai joka kaverin ovelta jäätelöä, niitä saatto saada siis 4xpäivässäkin :o

Ei juma, tosi kiva!
Meilläkin kyllä jonain päivinä on muutama äiti antanut jätskiä tytölle, ja mun mielestä on vaan liikaa syödä jotain 3 jädeä päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ap, oisko tuossa semmoista takana, että naapurin mammat antaa omilleen herkkuja ja eivät sitten ilkeä jättää siun lastasi ilman? Tämä tullee ekana mieleen.

Niin se voi tietty olla, mut mä en näe mitä epäselvää siinä on, kun tyttö itse tietää ettei saisi ottaa, ja ne mutsit tietää etteivät saisi antaa..

Meillä oli sääntönä että pihalle ei tuotu syötävää taloyhtiön leikkipaikkaan. Jokainen syö omalla patiollaan jos haluaa. Ellei tarjoa toisille, ainakin niiden tekee mieli jotka ei syö tai saa syödä. Ottakaa yhtiökokouksessa puheeksi että joakinen syö omalla tontillaan jos pihalla on pakko syödä.

En minäkään tykkäisi, minulle on jo ihan riittävästi kun kesäisin on kahdesti viikossa puistotapaaminen jonne kaikki ottavat sovitusti eväät. Meidän naapurintytöllä on kanssa pillimehu aika usein ulkona kädessä ja tyttö itse tarjoaa samasta mehusta minun tytölleni. Vaikea sitä on estää kun eivät koko ajan ole silmien alla (ok-talon pihalla leikkivät ja ovat välillä jossain kulman takana tai leikkimökissä ).

En tiedä ovatko naapurit olleet kovin tarkkoja kariesbakteerin suhteen, ja muutenkin mehujen juominen janoon on ärsyttävä tapa. Meillä on kyllä kesällä vesipullot ulkona mukana, mutta eihän se reilulta lapsesta tunnu kun toisella on aina mehua juotavaksi. En oikein osaa ottaa asiaa puheeksikaan kun emme niin läheisiä ole naapurin kanssa. Pelkään kuulostavani jotenkin ylimieliseltä jos alan ehdottaa pelkän veden juomista leikin lomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:

Ei juma, tosi kiva!
Meilläkin kyllä jonain päivinä on muutama äiti antanut jätskiä tytölle, ja mun mielestä on vaan liikaa syödä jotain 3 jädeä päivässä.

On se liikaa. Mutta kannattaa ottaa asia puheeksi, niin mieki tein. Muksut ku on vielä niin oivaltavia että osaavat kysyä "saadaanko me jäätelöt" ja saihan ne kaikki aina. Muut äiteet otti asian ihan hyvin ja olivat yllättyneitäkin osa. Jokainen on kai kuvitellu ettei ne muualta oo saanu ku omalta ovelta :D

Yhteistyössä