Näkeekö gynekologi kuinka aktiivinen seksielämä on??

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan.
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelen vaan.
Ihmettelen yhtä juttua..siis voiko gynekologi nähdä tarkastusta tehdessä, koska ja kuinka usein harrastaa seksiä?
Ihmettelen vain kun viimeksi kävin, niin soittelin koetuloksia (oli hiiva), niin hän sanoi ettei sinulla ole kovin aktiivininen seksielämä. Omasta mielestäni ihan normaali (pari kertaa viikossa), mutta hän oli päätynyt tähän tulokseen edes kysymättä kuinka usein harrastan seksiä. Rupesi vaan ihmetyttämään, että pitääkö sanonta "rupee kasvaan yhteen ja sammaloituun" paikkaansa?
 
No, huh, huh!
Ihmettelen yhtä juttua..siis voiko gynekologi nähdä tarkastusta tehdessä, koska ja kuinka usein harrastaa seksiä?
Ihmettelen vain kun viimeksi kävin, niin soittelin koetuloksia (oli hiiva), niin hän sanoi ettei sinulla ole kovin aktiivininen seksielämä. Omasta mielestäni ihan normaali (pari kertaa viikossa), mutta hän oli päätynyt tähän tulokseen edes kysymättä kuinka usein harrastan seksiä. Rupesi vaan ihmetyttämään, että pitääkö sanonta "rupee kasvaan yhteen ja sammaloituun" paikkaansa?
No, ei todellakaan näe! Tuollainen kommentti on gynekologin puolelta ollut täysin asiaton - voisit tehdä siitä jopa muistutuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen vaan.
No, ei todellakaan näe! Tuollainen kommentti on gynekologin puolelta ollut täysin asiaton - voisit tehdä siitä jopa muistutuksen.

Kysymys saattoi kuulostaa hyvin typerälle ja teini-ikäisen kysymykselle, mutta rupesi vaan ihmetyttämään gynen kommentti. Ja kun kerroin asianlaidan niin tuli ihmettelevä vastaus perään. Siksi vaan rupesin miettimään kun nykyajan tekniikasta ei aina tiedä!=)
 
eira k
Minun gyneni kysyi minulta muutama vuosi sitten, että olinko muiden miesten kanssa kuin oman mieheni. Hyvä, etten "penkiltä" pudonnut. Sopersin sitten, etten ollut muiden kanssa. Mutta, mutta, hän kysyi samaa asiaa vielä seuraavanakin vuonna.

Siis mitä gyne näkee ? Ja jättääkö vieras mies jonkinlaisen puumerkin tai käyntikortin ?
Sekä minä että naispuol. gyneni olemme molemmat jo yli 50 v.
 
Nti Sievänen
Vartaloa ja naamaa ne katsoo. Kateutta tai kiinnostusta riippuen kumpi gyne on mies vai nainen. Itseltä kerran naispuoline karvanen ruma gyne pyysi minua puristamaan pimppaa sormensa ympärillä ja oli tosi onnessan kun sai sanoa ei mitään voimia. olen synnyttämätön ja kehuttu tiukaksi :) Naurattaa vieläkin se tihkuva kateus mikä ämmästä lähti :)
 
vanhatäti
kaipa ne jotain 'näkee'..ei tarvi sp-tautia olla silti, jos otetaan kokeita tai muu tutkimuskin saattaa paljastaa jos on vaikka bakteerisekoitus, eli kumppaneita ollut useampia. on esim hajua (epäspesifi tulehdus), pillusta sinänsä ei näe kuinka paljon on höylätty, ei se käyttämällä kulu.
olin noin kolmekymppinen uskollinen perheenäiti, juuri synnyttänyt kolmannen lapsen, gyne sanoi tarkastuksen tehdessään että minulla olisi muka monia kumppaneita. järkytyin sen puheista sillä muita ei ollut ollut kuin oma mies. myöhemmin asiaa ajateltuani tulin tulokseen että mies oli käynyt vierailla ja sain sitä kautta bakteerisekoituksen.
sen tietty näkee (ja haistaa?) jos on spermaa pimpissä eli rakastellut lähiaikoina.
voi kun joku gyne kertoisi 'salaisuuden' eli näkeekö sen. =)
 
snurrik
Minun gyneni kysyi minulta muutama vuosi sitten, että olinko muiden miesten kanssa kuin oman mieheni. Hyvä, etten "penkiltä" pudonnut. Sopersin sitten, etten ollut muiden kanssa. Mutta, mutta, hän kysyi samaa asiaa vielä seuraavanakin vuonna.

Siis mitä gyne näkee ? Ja jättääkö vieras mies jonkinlaisen puumerkin tai käyntikortin ?
Sekä minä että naispuol. gyneni olemme molemmat jo yli 50 v.

Kyllä jättää! Minulta myöskin kysyttiin kun eivät löytäneet ensin syytä sairauteeni. Naisgyneltä puolestani kysellessäni hän kertoi kuinka naiset varmaan tietämättömyyttään joskus aloittavat sukupuolisuhteet hyvin nuorina ja jokaiselta mieheltä sinne naisen alapäähän jää miesten oma bakteeristonsa, joka pahimmassa tapauksessa ei koskaan sieltä häviä. Nuorena asia ei vaivaa naisia, mutta sitten vanhempana vastustuskyvyn heiketessä yms. voikin olla yllätys jos sieltä puhkeaakin joskus aikoinaan saatu/hankittu sukupuolitauti! Papa-kokeesta se on suoraan luettavissa ja naisten kannattaisikin kaksi kertaa ensin miettiä kenen kanssa hyppäävät saman peiton alle!

Itse en ole koskaan harrastanut irtosuhteita, onneksi. Gynekologini sanoi nähneensä uskomattomia asioita naisten alapäistä ja heidän tehtävänsä on vain parantaa sieltä löytyvät sairaudet. Eivät tuomitse mitenkään, mutta naiset useimmiten tajuavat heti mistä on kysymys ja usein onneksi pystytään parantamaan. Tunnen vastuuta itsetäni enkä altista itseäni ajattelemattomuuttani menettämään terveyttäni. Tästä ei usein puhuta ennen kuin on myöhäistä!
 
Viimeksi muokattu:
moraali
Kyllä jättää! Minulta myöskin kysyttiin kun eivät löytäneet ensin syytä sairauteeni. Naisgyneltä puolestani kysellessäni hän kertoi kuinka naiset varmaan tietämättömyyttään joskus aloittavat sukupuolisuhteet hyvin nuorina ja jokaiselta mieheltä sinne naisen alapäähän jää miesten oma bakteeristonsa, joka pahimmassa tapauksessa ei koskaan sieltä häviä. Nuorena asia ei vaivaa naisia, mutta sitten vanhempana vastustuskyvyn heiketessä yms. voikin olla yllätys jos sieltä puhkeaakin joskus aikoinaan saatu/hankittu sukupuolitauti! Papa-kokeesta se on suoraan luettavissa ja naisten kannattaisikin kaksi kertaa ensin miettiä kenen kanssa hyppäävät saman peiton alle!

Itse en ole koskaan harrastanut irtosuhteita, onneksi. Gynekologini sanoi nähneensä uskomattomia asioita naisten alapäistä ja heidän tehtävänsä on vain parantaa sieltä löytyvät sairaudet. Eivät tuomitse mitenkään, mutta naiset useimmiten tajuavat heti mistä on kysymys ja usein onneksi pystytään parantamaan. Tunnen vastuuta itsetäni enkä altista itseäni ajattelemattomuuttani menettämään terveyttäni. Tästä ei usein puhuta ennen kuin on myöhäistä!
Käsittääkseni naisen sukuelinten alueen solusto uusiutuu melkoista vauhtia ja esimerkiksi kohdunkaulansyövän esiaste, jolloin havaitaan pieniä muutoksia, parantuu useimmiten itsestään juuri nopean uusiutumiskyvyn takia. Joten miten jonkun miehen jättämä bakteeristo säilyisi siellä vuosikymmenet? Nainen voi myös saada oman miehensä mukana kaikenlaista, myös niitä sukupuolitauteja.
Ja se, että kokee tarpeelliseksi arvostella toisten naisten seksielämää, kertookin sinusta jo kaiken. Harva katuu kovinkaan montaa suhdettaan.
 
Viimeksi muokattu:
tyhjää puhetta
Ei sieltä alapäästä näe onko sinulla ollut 50 irtosuhdetta vai yksi ainoa. Ei sitten millään, ihan sama kuin uskoisi joulupukkiin. Noi on noita moraalinvartijoita, jotka tuollaista saarnaavat.
 
snurrik
Käsittääkseni naisen sukuelinten alueen solusto uusiutuu melkoista vauhtia ja esimerkiksi kohdunkaulansyövän esiaste, jolloin havaitaan pieniä muutoksia, parantuu useimmiten itsestään juuri nopean uusiutumiskyvyn takia. Joten miten jonkun miehen jättämä bakteeristo säilyisi siellä vuosikymmenet? Nainen voi myös saada oman miehensä mukana kaikenlaista, myös niitä sukupuolitauteja.
Ja se, että kokee tarpeelliseksi arvostella toisten naisten seksielämää, kertookin sinusta jo kaiken. Harva katuu kovinkaan montaa suhdettaan.

En arvostellut kyllä sanallakaan kenenkään sukupuolielämää vastauksessani alkuperäiselle kirjoittajalle! Aviomieheltäkin voi saada kutsumattomia tauteja. sitäkään en kieltänyt! Eikö erilaiset virukset viihdy vuosikausia naisenkin alapäässä, näin olen kyllä asian käsittänyt:esim. aids, kondylooma yms. Elimistö onneksi parantuu, JOS parantuu näistä pöpöistä. Huonolla tuurilla ei virukset poistukaan elimistöstä ja niihinhän ei ole vielä keksitty lopullisesti parantavaa lääkettä! En toistanut kuin lääkärini sanoman ja silloin minulla ainakin viimeistään aukesi silmät pitämään itsestäni huolta. Virukset ovat joskus ihan tappavia ja siksi halusin vain kertoa tämän.

Minä ainakin katuisin todella jos minulla olisi monia lyhyitä suhteita. Ehkäisy ja sukupuolitautien ehkäisy varsinkin kuuluu yhtä lailla niin miehelle kuin naisellekin. Minun arvostelemisesi kertoo sinusta ainakin sen että älä syytä ainakaan minua jos olet joskus lääkärin vastaanotolla parantumattoman taudin uhrina noin luottavaisena kulkiessasi. Mikä se olikaan paras henkivakuutuksesi? Eikö se ollut kondomi...! jne... Moraali kulkee jokaisella mukana ja toisten moralisointi ei ole koskaan kuulunut minulle. Jokainen eläkoon niin kuin parhaaksi näkee, en edes halua tietää mitä kukin tekee milloinkin! Ei kuulu minulle. Keskustella saa ja lukijan vastuulla on se miten kirjoituksenkin ymmärtää, eikö niin.
 
Viimeksi muokattu:
moraali
Kirjoitit näin:

"naisten kannattaisikin kaksi kertaa ensin miettiä kenen kanssa hyppäävät saman peiton alle!"
"Itse en ole koskaan harrastanut irtosuhteita, onneksi."

mutta et kuitenkaan arvostele ja moralisoi ketään, jepjep ;)

Itse olen hankkinut tietoni seksuaaliterveydestä jo teini-ikäisenä ja tiedän, että satunnaisissa suhteissa vain naiivi ei käytä kondomia. Minulla ei ole mitään ongelmaa sen suhteen, että jollakin ihmisellä on elämänsä aikana 1 ja toisella 50 seksikumppania, minä huolehdin vain omistani. Moralisti huolehtii nimenomaan muiden seksielämästä, eikä omastaan, paitsi alleviivaten sitä, miten oma toiminta on hyväksyttävämpää ja parempaa kuin muiden. Sinä toimit juurikin näin ja huomaat sen, kun luet lainaamani sanasi uudelleen.

Sinä ehkä katuisit muita suhteita, mutta moni ihminen on ihan tyytyväinen erilaisiin romansseihin tai lyhyisiin suhteisiin. Monista satunnainen seksi on mukavaa, sillä ei kaikki löydä heti sellaista ihmistä johon sitoutua. Sukupuolitauti ylipäätään ei kerro siitä, että naisella on lukuisia kumppaneita ja mitä sitten jos onkin. Eikä ne miesten jäljet todellakaan jää ikuisiksi jäljiksi naisten elimistöön kuin silloin, jos mies kantaa jotakin virusta. Virus on eri asia kuin bakteeri. 50 miehen kanssa sekstailleen naisen vaginassa ei todellakaan kasva vähintään 50 bakteerin kasvusto...

Aids on seurausta HI- viruksesta, joka ei esiinny ihmisen alapäässä vaan verenkierrossa. Klamydia puolestaan on bakteerin aiheuttama sukupuolitauti ja on joskus tietyn alueen nuorten keskuudessa melkoinen epidemia, kun ei käytetä kondomia. Se on kuitenkin ihan normaalia ja hyväksyttävää, että nuorilla on romansseja ja seksikokeiluja.
Seksuaaliterveyden edistäminen on suositeltavaa, mutta sitä kannattaa edistää oikealla tiedolla eikä virheellisellä mututiedolla ja moralisoinnilla.
 
snurrik
Kirjoitit näin:

"naisten kannattaisikin kaksi kertaa ensin miettiä kenen kanssa hyppäävät saman peiton alle!"
"Itse en ole koskaan harrastanut irtosuhteita, onneksi."

mutta et kuitenkaan arvostele ja moralisoi ketään, jepjep ;)

Itse olen hankkinut tietoni seksuaaliterveydestä jo teini-ikäisenä ja tiedän, että satunnaisissa suhteissa vain naiivi ei käytä kondomia. Minulla ei ole mitään ongelmaa sen suhteen, että jollakin ihmisellä on elämänsä aikana 1 ja toisella 50 seksikumppania, minä huolehdin vain omistani. Moralisti huolehtii nimenomaan muiden seksielämästä, eikä omastaan, paitsi alleviivaten sitä, miten oma toiminta on hyväksyttävämpää ja parempaa kuin muiden. Sinä toimit juurikin näin ja huomaat sen, kun luet lainaamani sanasi uudelleen.

Sinä ehkä katuisit muita suhteita, mutta moni ihminen on ihan tyytyväinen erilaisiin romansseihin tai lyhyisiin suhteisiin. Monista satunnainen seksi on mukavaa, sillä ei kaikki löydä heti sellaista ihmistä johon sitoutua. Sukupuolitauti ylipäätään ei kerro siitä, että naisella on lukuisia kumppaneita ja mitä sitten jos onkin. Eikä ne miesten jäljet todellakaan jää ikuisiksi jäljiksi naisten elimistöön kuin silloin, jos mies kantaa jotakin virusta. Virus on eri asia kuin bakteeri. 50 miehen kanssa sekstailleen naisen vaginassa ei todellakaan kasva vähintään 50 bakteerin kasvusto...

Aids on seurausta HI- viruksesta, joka ei esiinny ihmisen alapäässä vaan verenkierrossa. Klamydia puolestaan on bakteerin aiheuttama sukupuolitauti ja on joskus tietyn alueen nuorten keskuudessa melkoinen epidemia, kun ei käytetä kondomia. Se on kuitenkin ihan normaalia ja hyväksyttävää, että nuorilla on romansseja ja seksikokeiluja.
Seksuaaliterveyden edistäminen on suositeltavaa, mutta sitä kannattaa edistää oikealla tiedolla eikä virheellisellä mututiedolla ja moralisoinnilla.
Vastaan vielä kerran ,että ihmettelen suuresti sitäkin kun kerrot missä ja miten mikin taudinaiheuttaja lymyää ihmisellä; ei ne virukset ja pienemmät bakteerit verenkiertoon yksinään ilmesty tai muuallekaan. Ilman mitään moralisointia sanon vieläkin että ne saadaan vain useimmiten suojaamattomassa seksissä ja nainenkin joskus joutuu maksamaan kovan hinnan siitä kun ei enää saa lapsia yms. joskun ajattelemattoman romanssin ja seksisuhteen seurauksena. Klamydiahan aiheuttaa pahimmoillaan lapsettomuutta ja aids tappaa vielä ja kaikki ne taudit saa vain ottamalla itse tietoisen tai tietämättönä riskin olemalla irtosuhteissa, tai saa sen parisuhteessa ollessaan vastuuttomalta läheiseltä. Minusta olisin moralisti vasta kun nimeämällä henkilön aiheuttaisin tietoisesti mielipahaa toiselle. Minusta on todellista saivartelua yksittäisten asioiden irrottaminen moralistilta kokonaisuudesta. Jokainen saa hoitaa nämä asiat tavallaan. Elämässähän joutuu ottamaan riskejäkin muutenkin ja ei itketä sitten eikä säälitä kun se 53. kerta toden sanoo ja ollaankin saatu ties mikä tauti elimistöön kokonaisuudessaan ja omaan nilkkaanhan se sitten kolahtaa. Minusta jokaisella saa olla oma mielipiteensä ja toivoisin kirjoituksillani herättävän edes yhden ihmisen miettimään mikä on tärkeää omalla kohdalla elämässä. Oikein huonolla tuurilla voi joutua olemaan taudinkantaja loppu elämänsä ja sitten ei olekaan enää mahdollista tehdä valintoja elämässä. Elämä katkeaa kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Tietysti
No kyllä esim. rajusta erityisesti takaapäin nainnista isolla kalulla jää haavaumia kohdunkaulaan. Tällaisen gyne kyllä näkee. Näitä sitten poltellaan poies... Ihmettelen, kuinka hölmöjä naiset ovat, kun eivät tajua, mistä haavaumat kohdunkaulaan tulevat.
 
ihan höpö höpö
juttuja täällä näköjään joillakin.
Mistä keskiajalta te osa ootte oikein tänne tulleet?

Ei ne gynet näe yhtään mitään naisen sukupuolielämästä pimppiä katsomalla.
Jos sulla on sukupuolitauti tai jotain selvästi näkyvää/poikkeavaa alapäässä niin toki silloin.
Mutta ei tavallisen naisen pimpistä mitään sukupuolielämän aktiivisuudesta näe.

Eikä kenenkään miehen kalu mitään kohdunsuun haavaumia tee.
Niitä tulee ihan kyllä muista syistä eikä ne johdu seksin harjoittamisesta millään tavoin. Haavaumia kohdun suuhun tai kohdun kaulaan voi tulla vaikka ei olisi ollut yhdynnässä kertakaan elämänsä aikana.

Ja bakteeri/hiiva yms. muita kasvustoja kyllä ihmisessä on itsessäkin ihan tarpeeksi. Ei sinusta kenenkään muun kasvustot tai tuotokset näy paitsi jos olet ihan just ollut yhdynnässä ennen gynelle menoa ja miehen spermat on sun sisällä. Mutta eihän kukaan tervejärkinen käy panolla ennen gynelle menoa.

Jos harrastat rajua seksiä, niin toki repeämiä ja haavoja voi syntyä. Mutta ne ei tosiaankaan ole noita kohdunsuun haavaumiksi kutsuttuja. Ihan "tavallisia" haavoja, ruhjeita ja limakalvovaurioita, samanlaisia kuin esim. poskeen tulee kun puraiset vahingossa sitä hampailla.

Gynet kyselee erilaisia asioita varmistaakseen täytyisikö heidän ottaa huomioon jotain muutakin seikkaa, kuin vain ne selvästi silmillä näkyvät tai jo aiemmin sairaskertomuksessa olevat.

Multa gyne kysyy joka saamarin käyntikerta, onko minulla vielä sama mies ja onko muita seksikumppaneita. Vaikka tietää varsin hyvin, että saman kaverin kanssa olen ollut naimissa jo yli 20 vuotta. Luulisi ainakin tietävän kun olen ainakin 20 kertaa käynyt tällä samalla gynellä.

Nuorempana kivahdin kerran hänelle, että mitä se sinulle kuuluu, kun tuntui siltä että hän epäilee minua uskottomuudesta.
Gyne vastasi minulle kärsivällisesti, "en pysty hoitamaan sinua, jos minulla ei ole kaikkia tietoja"

Kysyy myös joka kerran, onko ollut mitään vaivoja, miten seksielämä sujuu jne..
Kuuluu hänen toimenkuvaansa kuulemma varmistaa ja huomioida kaikki seikat minua hoitaessaan ja auttaa tarvittaessa. Sen huomasin kyllä, että hän on alkoi enemmän selittää kysymyksiensä tarkoitusperiä minulle sen "mitä se sinulle kuuluu" kivahdukseni jälkeen.

Kysymykset ovat gynelle ihan sitä joka päivää, ei kai osaa sitten ottaa huomioon, että kaikki hänen asiakkaansa ei niitä välttämättä ymmärrä hänen tarkoittamallaan asiallisella tavalla.

Kiltisti olen jatkossa vastannut kaikkiin hänen kysymyksiinsä ja saanut jopa apua ongelmaan joka minua oli vaivannut omassa seksuaalisuudessani ja kaikissa yhdynnöissäni koko aikuisiän.

Ymmärsin näet, että hänhän on oikeasti lääkäri ja ammatti-ihminen. Jos hän on jo monta kertaa kurkistellut kaikkeen pyhimpääni, jota en kenellekään muulle näytä kuin omalle miehelle ja hänelle, niin kai sitä uskaltaa kysyä neuvoa vähän arkaluontoisempaakin asiaan.

Ja kun uskalsin kysyä, niin sain ihan asiallisen vastauksen. Gyne näytti tietsikkakuvia naisen rakenteesta ja antoi myös sanallisia neuvoja. Niiden avulla sain elämäni ensimmäisen orgasmin yhdynnässä. Kiitos hänelle siitä ja kaikista niistä muista sen jälkeen.

Kysyi myös seuraavalla kerralla oliko hänen viimekertaisista neuvoistaan apua. Posket punaisina myönsin että oli. Sanoi että jos ei olisi ollut, hän olisi voinut miettiä miten muuten ongelmaani olisi voitu lähestyä ja hoitaa kuntoon. Keskustelu käytiin täysin asiallisesti ja ammattimaisesti.

Mutta jatketaan noista ketjussa olevista...
Toki myös parisuhteessa olevien keskuudessa tartuntavaaraa esiintyy jos toinen tai molemmat ovat käyvät parisuhteen ulkopuolella panolla.

Jos harrastaa seksiä satunnaisten kumppanien kanssa, suojaaminen on ehdottoman tärkeää.
Sukupuolitaudit voivat tarttua ihan keneltä tahansa.

Sukupuolitaudeista aiheutuvat muutokset voivat toki näkyä gynellä, mutta kyllä ne varmistetaan testein, ei pelkästään pimppaan katsomalla tai kysymällä.

Tsemppiä ja hyvää seksielämää kaikille!
Rohkeasti vaan gynegologille käymään. Ja jos joku hänen esittämänsä kysymys kummastuttaa, kannattaa kysyä sitä heti gyneltä miksi hän tuota tietoa kysyy. Saat vastauksen saman tien eikä tarvitse täällä arvuutella enää mitään.
 
Tietysti
Kuule, olen alan ihminen. Mistäkö te kuvittelette niiden kohdunkaulan haavaumien tulevan?? Itsestään? Kokeilkaapa joskus vähän isompikaluisen miehen kanssa, käykö se joskus jopa kipeästi? Jos käy, niin mihin te uskotte sen kalun silloin siellä sisuskaluissa törmäävän? Katsokaa nyt hyvät ihmiset kuva, johan tuo nyt järki sanoo, että emättimessä tulee vastaan kohdunkaula. Jos siihen usein kalu osuu, mitähän se saa aikaan??

Emätin ? Wikipedia

Nimimerkki "ihan höpö höpö" ensin kieltää tämän asian ja sitten myöntää, että rajusta seksistä voi syntyä ko. haavaumia. Outoa argumentointia. Noh, ehkä on syytä katsoa vielä lisää kuvia ihmisen anatomiasta...
 
ei herranjumala!!
Kohdunkaula joustaa ja väistää sivuun eli penis tai muukaan sen kokoinen esine ei törmää kohdunkaulaan siten että repeämiä tulisi. Et todellakaan ole alalla, jos tietosi perustuvat lähinnä kuvamateriaaliin. Jokainen normaali nainen, joka joskus on sisäänsä edes itse kokeillut, tietää että puhut ihan sontaa. Ei hyvin liukastettuna tule haavoja kohdunkaulaan eikä muuallekaan emättimeen seksistä, toki kitka voi ärsyttää ja rikkoa limakalvoja jos liian kuiviltaan käydään hommiin.

Muutoksia kohdunkaulaan (eli ehkä tätä sitten tarkoitit seksin aiheuttamilla haavaumilla?) tulee lähinnä papilloomaviruksen aiheuttamana ja nämä on niitä mitä sitten sähkösilmukalla polttamalla poistetaan. Mitään mekaanisen kulutuksen aiheuttamia haavoja ne eivät ole vaan pahanlaatuisia, viruksen aiheuttamia limakalvon solujen muutoksia elikkä syövän esiasteita tai kohdunkaulan syöpäpesäkkeitä.

Muuten kohdunkaulaan voi saada haavaumia ainoastaan jos käsipelillä sattuu vaikka kynnellä nirhaisemaan tms. Tämmöisiä normaaleja haavaumia ei todellakaan missään kukaan gyne ala poltella pois vaikka huomaisikin niitä kun ei sillä polttamisella mitään saada aikaan muuta kuin toinen haava. Polttaessa aina perimmäisenä tarkoituksena on saada limakalvolta pois jotain kudosta joka ei sinne kuulu. Ja polttaminen myös aiheuttaa aina jonkinasteisen haavan itsessään.

Eli nyt lopetat sen paskan jauhamisen.
 
ihan höpö höpö
vastaa tietysti nimimerkille. Etkö Sinä pahvi vieläkään ymmärrä että kohdunsuun haavauma ei tarkoita yhdynnässä tai muussa kontaktissa tullutta ruhjevammaa, hankaumaa tai limakalvovauriota. Ei tarkoita eikä tule koskaan tarkoittamaan. Katso lääkärikirjasta jos et usko.
 
Tietysti
Lääkärikirja?? Siihenkö te uskotte? Voi hyvä jysäys...

Kun jo pelkkä tamponi voi saada haavaumia aikaan, niin miksei sitten ehkä sitä isompi penis? Onko kohdunkaulassa jokin auto-ohjaus, että nyt sivuun - penis tulee?

(ks. esim. Usein kysyttyä [Kuukuppikunta])

Fiksut ihmiset eivät käyttäisi tekstissään sen kaltaisia ilmaisuja kuin em. käyttää (uloste-synonyymejä).

Nainen kokeillut itse sisälleen? Onko teillä yhtä pitkät ja paksut sormet kuin miehen penis erektiossa ja pumppausvoima sama kuin juuri esittämässäni kovassa takaapäin yhdynnässä? Epäilen.
 
ihan höpö höpö
"tietysti", kun sulle on vaan lusikalla aivoja annettu, ei voi näköjään enempää aivokapasiteettia ja ymmärrystä vaatiakaan. Laita vaan itselles se isompi kalu sisälle ja tee niitä haavaumia ihan niin paljon kuin haluat.
 
Tietysti
Nimimerkki "mulla ainakin" antoi jo ensimmäisen kokemuspohjaisen vastauksen. Miksi se sattuu - juuri siksi!

Kyllä mulla on ylemman yliopistotutkinnon verran aivoja annettu. Enhän minä tässä ollut niitä sormia sisälle tunkemassa vaan "ei herranjumala". Lukekaa oikein edes.
 

Yhteistyössä