Näkeekö gynekologi kuinka aktiivinen seksielämä on??

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan.
  • Ensimmäinen viesti
Herramunjee
Nimimerkki "mulla ainakin" antoi jo ensimmäisen kokemuspohjaisen vastauksen. Miksi se sattuu - juuri siksi!

Kyllä mulla on ylemman yliopistotutkinnon verran aivoja annettu. Enhän minä tässä ollut niitä sormia sisälle tunkemassa vaan "ei herranjumala". Lukekaa oikein edes.

Että sain hyvät naurut, huhhuijaa :) Mikä muuten on "ylempi yliopistotutkinto" ? Tietääkseni se on "ylempi korkeakoulututkinto." Jokseenkin ihmeellistä jos ei "alan ihminen" edes tiedä, minkä tutkinnon on suorittanut. Kalutieteen tohtori?
 
Viimeksi muokattu:
Tietysti
Pakko nakata Ilta-Sanomien RFSU:n päivän kysymys ja vastaus nettiin: olinko kenties oikeassa? Boldaus ja kursivointi omani lopussa.

http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/art-1289030468378.html

Voiko seksi vahingoittaa naisen kohtua?

Harrastaessa seksiä jalat ylhäällä-mies päällä, hänen kalunsa koskettaa joka työnnöllä ns. kohdun takaseinään, ja se tuntuu oudolta. Mietin että voiko seksi siinä asennossa vahingoittaa kohtua?

Nimimerkki: Utelias, nainen 20 vuotta


RFSU: n seksuaaliterapeutin vastaus:


Kohtu muodostuu kohdunrungosta, jonka sisällä on kohdunpohja ja kohtuontelo. Kohdunkaula on noin 3 cm pitkä, ja sen alinta osaa kutsutaan kohdunnapukaksi. Yhdynnässä saattaa tulla tuntumaa kohdunsuuhun eli tähän kohdunnapukkaan. Se sijaitsee siellä emättimen pohjassa.

Kohdunsuulla oleva aukko johtaa kohtuun, ja se on sulkeutunut normaalissa tilassa (kuukautisten aikana hiukan auki). Synnytyksessä aukko aukeaa ja kohdunkaula lyhene jolloin vauva pääsee syntymään.

Jos nainen laittaa sormet emättimeensä, saattaa hän saada kohdunnapukan omiin sormiinsakin hyvässä asennossa. Googleta vielä naisen anatomian kuva, niin asia aukeaa sinulle paremmin yhdessä selitykseni kanssa.

Peniksen osuminen kohdunnapukkaan on mahdollista eri asennoissa, eikä se ole vaarallista. Jos seksi aiheuttaa kipua, niin silloin se on liian rajua ja tahtia/asentoa on hyvä vaihtaa. Liian raju seksi voi aiheuttaa ainakin limakalvovaurioita, joka voi sitten taas lisätä esim. tulehdusriskiä.
 

Yhteistyössä