Hae Anna.fi-sivustolta

Näkijä

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä tv-sarja, 25.08.2005.

1. tv-sarja Vierailija

Kuinka moni katsoo tuota nelosen maanantai-iltojen sarjaa Näkijää? Itse olen jäänyt siihen ""koukkuun"". Sehän perustuu huhujen mukaan tositapahtumiin ja niinpä olen miettinyt, että onko teidän ""näkijöiden"" kokemukset sarjassa esitetyn kaltaisia? Eli näettekö kuolleita, keskustelevatko ne heille esim. tuonpuoleisesta yms. Näettekö tapahtumia selvästi tulevaisuudesta tai menneestä esim. koskettamalla jollekin ihmiselle kuuluvia esineitä. Entäpä sairaalat, kun yhdessä jaksossa tuo näkijä joutui käymään sairaalassa, niin hänen piti laittaa korvalaput korville, ettei kuulisi kaikkien kuolleiden hätä/avunhuutoja... Onko tuollainen lainkaan 'realistista' oikealle näkijälle?

Tiedän, että tämä olisi sopinut paremmin tuonne Kristallipallon puolelle, mutta siellä on niin paljon noita avunpyyntö ja muita haihatteluviestejä, että ajattelin josko täällä yliluonnollisissa ilmiöissä tästä saisi aikaan jonkinlaista keskustelua... ehkä...?

Itse en oikein tiedä mitä uskoa. Tiedän, että toiset ovat ns. herkempiä näille asioille kuin toiset (omassa lähipiirissäkin on tällaisia hlöitä). Mutta jotenkin tuntuu, että monenlaiset feikit ovat pilanneet todellisten näkijöiden maineen... Mitäs muut olette mieltä ko. sarjasta tai näkijöistä yleensä?

2. juno Vierailija

Voin vastata vain omasta puolestani, kaikilla varmaankin on hyvin erilaisia kokemuksia. Itse tunnun olevan kaikenlisäksi vasta oman polkuni alkupuolella enkä ole täysin kehittynyt, en lähimainkaan.

Minä olen tavannut jokusen kuolleen ihmisen hengen. Eivät he minulle puhu, mutta viestittävät jotain esim. ilmeillään kuten eläväkin.

Esineistä en saa mitään tuntumaa, paitsi jos esine on hyvin vanha. Silloin tuntuu kuin käsissäni olisi elävää energiaa ja todella tunnen sen, näkyjä en saa. Tästä syystä rakastan antiikkia. Kuin niissä olisi oma sielunsa.

Tietyt paikat saavat minussa aikaan voimakkaita reaktioita, autiotalot, kirkot, katakombit.. Hyvä esimerkki: Käydessäni Raatteentiellä (jolla kuoli sodassa järkyttävä määrä sotilaita) tunsin sen painostavan kylmyyden, se oli hyvin ahdistava kokemus. En osaa sanoin sitä kuvailla, kuin kuolema asuisi siellä. Kävin myös bunkkerin sisällä ja minut valtasi pakokauhu. Maan päällä tunsin suunnatonta surua ja kaikuna korvissani kuulin huutoja.
    Suunnittelemme matkaa Auschwitziin, voi olla että jään sittenkin porteille.

Kerran keskustellessani puhelimitse erään henkilön kanssa, laskimme leikkiä ja sanoin olevani ennustajaeukko. Hän pyysi kertomaan mikä auto hänellä on. Yllätyimme molemmat kun osuin oikeaan, kahdesti. Kerroin hänen molemmat autonsa ja väritkin oikein.

Ajoimme eräänä päivänä yhden talon ohi, pihassa oli neljä autoa. Katsoin taloa ja sanoin: ""siellä on hautajaiset"". Viikko myöhemmin kuulimme että siellä oli ollut vanhan miehen syntymäpäiväjuhlat ja mies kuollut pari päivää sen jälkeen.

Tiedän millä tuulella mieheni tulee kotiin, tunnen sen kun vain hieman yritän. Luen osittain hänen ajatuksiaan, mutta se taitaa olla yleistä.

Joskus näen vieraallekkin, useimmiten en. Kuten sanoin, olen aivan alussa :}

3. Yksinäinen olio Vierailija

Heissan!

Itse olen myös auttamattomasti koukussa kyseiseen sarjaan. Olen miettinyt paljon esittämiä asioitasi (asia kiinnostaa minua henkilökohtaisella tasolla, kun yritän löytää/ymmärtää itseäni) ja kuvittelisin, että asia on näin:

Sarjassa keskustelut etc. on laitettu näkyvään muotoon, katselijaa ajatellen. Osa jutuista on silkkaa fiktiota ja viihdettä, että se myisi itsensä katsojille. Ymmärtääkseni aikalailla nuo näkemiset ja kuolleille puhumiset ovat päänsisäisiä ""näkyjä"". Tämä nyt on vain minun näkemykseni asiasta eikä välttämättä pidä paikkaansa ollenkaan.

Itseäni kiinnostaa näkijät/näkeminen yleinsä. Joskus on tehnyt mieli käydä näkijällä, mutta en ole sitä tehnyt, koska ei minulla todellakaan ole tietoa, kuka näkee oikeasti/aistii ja kuka taas tekee sitä osaamatta, rahastus mielessä ;) Eli olen toisaaltaan älyttömän skeptinen :)

Omaa tilaani en kai sanoisi näkemiseksi...tai siis tavallaan enemmänkin tuntemiseksi, mutta siihen kyllä liittyy näkemistä...mutta varmaan erinlailla kuin näkijöillä....luulisin?

Em. kun yritän tuntea/nähdä jonkun jutun/asian, niin ekana tulee sellaine fiilis (iloinen, synkkä, surullinen) ja sitten menen ikään kuin ajatuksiin ja näen välähdyksiä...vähän samoin tavoin, kun kuvittelee jotain tai muistelee jotain.

4. * Vierailija

tässä sarjassa ko. tähti näkee aina enneunia...

5. Afrodite Vierailija

Hei,
    piipahdan täällä ja näkijänä voin sanoa että katson silloin kun muistan sarjan joka voi oll atotta mutta amerikan tapaan laitettu vähän ylitehosteita,näkijänä minulla on kanssa yhteys kuolleisiin ja joidenkin kanssa puhun, toisille on eleet ja ilmeet. sitten esineistä sen verran että joskus jos on jotain todella pahaa tapahtunut sen tuntee esineestä polttavana kipuna ja esim: jos menen vaikkapa Turun linnaan näen hirressä olevia ihmisiä (en tiedä miksi) ja toisetn asunoissa jos on tapahtunut pahaa niin näen heidät siellä ja mitä heille on tapahtunut, se on kamalaa, mutta ystäville se turvaa heidän kotinsa ettei kummittele kun käyn kattelemassa siellä onko jotain tapahtunut. Vanhoissa taloissa ja tai matkalla näen sieluja vaeltelemassa ja joskus näen sellasta mitä on vaikea selittää ja tuntuu aivan hullulta kuin itseni esim: Turkissa olin basarilla näin itseni toisessa hahmossa myymässä mattoja...sekavaa tekstiä, mutta niin on näkijänkin elämä (hih)...käyn silloin tälläoin kristallipallolla ihmiselle tekemässä heidän menneisyyden ja tulevaisuuden katselmuksia heidän omasta tekstistä, sillä teksti on heidän sielun peili jota luen kuin heitä itseään...nyt en voi pahemmin kirjoitella olen saanu karmpin käteen ja jarrutan vähän vastailemista, mutta kun paranen autan heitä!!!
    .:*afrodite*:.

6. moon Vierailija

Hei Afrodite!
    Tekstisi oli TODELLA mielenkiintoinen!!!!!!!!!!!Olisin lukenut vaikka kuinka pitkään ellei ""kramppi""olisi iskenyt kätöseesi!Jos vaan millään ehdit,jaksat,viitsit kurkistaisitko minunkin menneitä ja tuleviakin?!KIITOS!

7. lokakuu Vierailija

Heips,
    kun aika ja vaiva antaa myöten jaksaisitko kertoilla minullekin jotakin tästä työttömän arjesta ja tulevasta. Menneisyys kiinnostaa, miten ja kuinka olen muovautunut nykyiseksi persoonaksi?

8. aloittaja Vierailija

Mielenkiintoisia vastauksia... :)

Olen joskus miettinyt miltä tuntuisi nähdä asioita ja juuri tietää itsestäänkin pintaa syvemmältä... Omassa lähipiirissäni on enemmänkin noita unennäkijöitä eli unistaan pystyvät ennustamaan tulevia tapahtumia, läheisten hätää yms. Itse aistin/vaistoan vain auroja/energioita kohtaamistani ihmisistä, joskus harvoin myös paikoista esim. kodeista... ihmisistä vaisto pitää yleensä paikkansa esim. kenen kanssa ei kannata hirveän syvällisesti tutustua yms).
    Itseäni kuitenkin pelottaa kaikki tuollaiset kyvyt jollain tasolla. Säikkyisin varmasti kuoliaaksi jos alkaisin nähdä kuolleita tms. Mutta ehkäpä nuo lahjat annetaankin vain sellaisille, jotka pystyvät niitä hallitsemaan ja niiden kanssa elämään...

Toivoisin muuten, että noita avunpyyntöjä ja katsomistoivomuksia ei hirveästi tulisi tähän ketjuun (ei pahalla... :). Ihan sen vuoksi, että jos tästä näkemisestä saisi aikaan jotain keskustelua vaikka vähän syvemmälläkin tasolla... Asia kuitenkin kiinnostaa minua ja uskoisin, että muitakin. Olen kiinnostunut myös siitä, miten erottaa feikkinäkijän aidosta ja millaisia kokemuksia teillä muilla on?

9. Maisa Vierailija

Meitä kaikkia jossakin elämän vaiheessa kiinnostaa yliluonnolliset asiat. Joillekin on annettu näkemisen lahja jo syntyessään, toisten pitää räpistellä koko elämänsä etsijänä. Kehityksen tie on ikuinen. Voimme oppia tuntemaan itseämme niin, että yliluonnollisista tulee luonnollisia. Minä olen tiennyt jo lapsena, että äiti on pilvenreunalla ja ohjaa minua sieltä. Vasta paljon myöhemmin aloin tosissani etsiä totuutta. Kävin kaikki kehittymisen kuviot, epäilykset ja ennustajat, kortit, kristallipallot, heilurit, unet ja terapiat ennenkuin löysin hiljaisuuden, siis HILJAISUUDEN. Sen jälkeen löysin totuuden,tasapainon, rauhan, elämänhalun, tämän hetken, siis kaikkea sitä, mitä voi Jumalaksi kutsua. Se löytyy hiljaisuudesta, omasta sisimmästä. Se ei tule ilmaiseksi, sitä ei anneta tarjottimella, sen eteen pitää tehdä työtä. Jokainen tietää, miten vaikeaa on olla itsensä kanssa, yksin. Se voi jopa pelottaa. Minä kävin läpi nämäkin vaiheet, en uskaltanut olla yksin. Luin alan kirjallisuutta ja harjoittelin hiljaisuutta. Vähitellen huomasin, miten ihana ihminen minä olen. Olen maailman parhaimmassa seurassa, kun saan olla kahden itseni kanssa. Keskustelen itseni kanssa elämää suuremmista kysymyksistä, kysyn neuvoa pulmatilanteissa ja aina tulee apu. Jotkut kutsuvat sitä omaksitunnoksi, jotkut enkeleiksi, oppaiksi, hengiksi ym. Nimellä ei ole merkitystä. Pääasia on, että olet päässyt eroon pelosta, elämän- ja kuolemanpelosta, pimeänpelosta ja sairauden pelosta. Tätä minä sanoisin onnellisuudeksi. Sitä onnellisuutta lähetän iltaisin ajatuksissani läheisilleni, ystäville, tutuille, Suomelle, koko maailmalle. Onnellisuuttani saavat myös sairaat, köyhät, surevat, äidit, lapset, alkoholistit ja muuten onnettomat. Kun positiivinen ajatus on lähtenyt liikkeelle, se ei koskaan pysähdy. Jossakin vaiheessa se palaa minuun ja olen onnellisempi ja terveempi kuin ennen hyvän ajatuksen lähettämistä.

Näin olen lukenut, näin myös harjoitellut ja näin ymmärtänyt sekä vahvasti kokenut. Maailmankaikkeudellista rakkautta kaikille.

10. Nukkumaija Vierailija

Tämä on juuri sitä hiljaista ja hienoa Budhalaista filosofiaa. Jos teet hyvää muille, teet myös hyvää itsellesi ja päinvastoin. Kun kasvatat omaa harmoniaasi ja positiivista energiaasi, lisäät koko universumin rakkauden energiaa:) Hyvin yksinkertainen periaate, mutta käytännössö vaatii hieman opiskelua ja itseensä tutustumista.

11. sissi Vierailija

Näkeekö näkijät omaa tulevaisuutta tai menneisyyden selvemmin kuin ns. tavikset? Vai näkeekö vain toisten elämästä asioita?

12. nonick Vierailija

en ole koskaan katsonut kyseista sarjaa, mutta usein tuollaisissa amerikkalaisissa huippusarjoissa/elokuvissa kaikki yksityiskohdat on tutkittu tarkkaan. uskoisin, etta tassakin on kaytetty alan asiantuntijoita eli uskoisin, etta jotakin hyvaa meediota.
    kuvittelen siis, etta aika todellisia nama tapahtumat ovat sarjassa.
    pienia mokia saattaa tulla...
    luin tasta ketjusta, etta paahenkilo olisi kayttanyt korvalappuja sairaalassa. se vahan huvittaa. en usko, etta korvalaput auttaa, enka usko, etta selvakuuloisuus tulee jostakin ihmisen ulkopuolelta vaikka se kuulostaakin ihan autenttiselta.

nonick

13. Maagikko Vierailija

Niin hassulta kuin se tuntuu, näkijä ei näe itselleen.
    Tuntemani meediot myös vaikka näkevät henkiä, menevät mieluimmin toiselle meediolle, selityksenä että omat ajatukset tunteet eivät sekoittuisi.
    näin ovat tuttuni kertoneet.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri