Nälkä, muttei teekään mieli...?

  • Viestiketjun aloittaja Yök&yök
  • Ensimmäinen viesti
Yök&yök
Onko siis kellään muulla?

Niin, että jos ei ole syönyt hetkeen, niin tulee tosi heikko olo ja on pakko syödä, mutta kun ruoan saa eteensä ja alkaa mussuttamaan, niin yhtäkkiä ei meinaa enää upotakaan. Ruoka alkaakin yhtäkkiä oksettamaan. :/ Kuitenkin tietää, että on pakko syödä, kun muuten se aiempi huono ja heikko olo tulee heti takas. Sitten sitä pitää pakottaa vaan itsensä syömään vaikka kuinka vaan yököttää... Joudun sitten syömään tooosi hitaasti ja pureskelemaan joka palan kunnolla ja rauhallisesti...

Minulla ei ole ollut tätä aiemmassa raskaudessa, mutta nyt on ja uutta on. Mites siis onko muilla tällaista vai kuulostaako tää vaan sellaiselta raskauspahoinvoinnilta mikä on tosi yleistä...?
 
Saman kokenut
Mulla oli kummassakin raskaudessa keskiraskaudessa juuri samanlaisia tuntemuksia. Hirveä nälkä, huono ja heikko olo, mutta kun sen ruokalautasen sain nenäni eteen ei meinannut millään upota. Väkisin söin annokseni loppuun, kun tiesin että muuten huono olo palaa entistä pahempana.
Tästä vaivasta kärsin ennen kaikkea keskiraskaudessa, ajoittain myös myöhemmin.

Tsemppiä, toivottavasti pian helpottaisi!
 
samoilla vesillä
ja alkuraskaudessa, 9. viikolla. Tätä on ollut pahoinvoinnin alusta asti... Siis nälkä on kova ja heikko ja huono olo aivan hirveä, mutta useimpia ruokia ei tee ollenkaan mieli. Lämmintä ruokaa saa syödä puoliväkisin... Sen sijaan kaikki happamat ruuat, kuten viilit, happamat omenat ym. uppoavat helpommin. Joten kannattaa koittaa syödä hiukan eri tavalla, jos se vaikka auttaisi!
 
Maruzen
Samaa täällä, nyt menossa viikko 11. Jos on liian pitkään syömättä tulee ihan kammottava olo, onneksi sentään kuvotus yöaikana on jo mennyt ohi. Silti ei pysty syömään kerralla kovinkaan paljon. Itse en yritä väkisin syödä, olen huomannut että olo pysyy parempana kun syö pieniä annoksia ja esim. välipalan (näkkäri, hedelmä) siten että tulee syötyä n. 3 tunnin välein. Tällä hetkellä aamupala on ainoa mikä menee normaalisti, sen jälkeen oikeestaan söisin mieluiten maustamatonta jogurttia ja marjoja tai hedelmiä... Sen verta olen kuitenkin katsonut että yhden lämpimän ruuan syön päivässä...
 
ap.
Kiitos teille! Oon huomannu vähän ton saman jutun joidenkin lämpimien ruokien kanssa... Keittokin mitä tein ei meinannut millään upota... Yhtä taistelua. Sai sitten mies syödä yksinään ne loput 5 litraa sitä. :p Joo, oltiin tehty aika iso satsi stä, kun yleensä se uppoo meihin hetkessä...
 
Ä-82
tuttua, tuttua... itse oon menossa rv:lla 17 ja jo monta viikkoa olllut ruokahaluttomuus, mutta samaan aikaan erinäisten ruokien/ruoka-aineiden himoja, ja himot lakkaa siinä vaiheessa kun ruoan saan eteeni.
ei ole painokaan noussut kovin paljoa tämän raskauden aikana, ja heikottaa tosi usein. johtuneeko sitten liian vähästä syömisestä vai jostain muusta.
 

Yhteistyössä