Näppylät

  • Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti
Tiina
Löysin ulompien häpyhuulien ulkopinnalta kolme sellaista n. 1-2 mm halkaisijaltaan olevaa valkopäistä näppylää. Mitä arvelette, onkohan ne ihan ""viattomia""? Kutinaa on vähän, ei jatkuvaa. Kuinka isoja herpesrakkulat yleensä on?
Ja sitten jos on sellainen kondyloomatyyppi, joka ei aiheuta näkyviä syyliä, niin ilmaantuuko silti kutinaa? Vai onko ne vaan ne syylät, jotka kutisee?
 
emilie
Minullakin on ollut pari talinäppylää jo muutaman vuoden ajan. Edellinen gyne puhkaisi ja tyhjensi ne - hän oli vähän vihainen ja sanoi, että tämän työnhän olisin itsekin voinut tehdä. - Uusi gyne - vanha jäi eläkkeelle - selitti, ettei
näppylöitä missään nimessä saa puhkoa, sillä ne tulehtuvat helposti. Jos ne vaivaavat kovasti niin ne otetaan pois laserilla. Minun näppyläni ovat kasvaneet nyt uudestaan aivan samaan paikkaan. - Miksi näitä näppyjä kasvaa
alapäähän ?
 
Kokemusta on
Niin sanopa muuta, mutta kasvaahan naamaankin luomia, ja minne vaan.. Tällästä tää on. Mutta olkaa onnellisia, mulla on alapäässä jotain sellaista.,jota teillä ei varmaan ole. Mustia isohkoja pilkkuja, jotka ovat kohollaan. Ne tulivat raskauden aikana ja liittyvät jotenkin siihen, että vauva painoi alapäähän. Kokoumat häpyhuulissa ovat kuulemma suonen päitä. Ovat rumia, mustia ja niitä on PALJON.
 
leppis
Juuri saman ongelman kanssa itse painin.. ja panikoin! Tuolla itseasiassa aikaisemmin kirjoitinkin siitä tänne (finni häpyhuulessa, kirjoitin sinne että se olis isemmässä häpyhuulessa, kirjoitin väärin se on siis ulomman häpyhuulen sisäpinnalla juuri niinkuin sinulla). Minulla on vain yksi tuollainen näppy ja välillä vähän kutisee. Sisällä on kova patti ja tosiaan on valkopäinen... Luultavasti puhumme samasta asiasta.. :)
 
huhhuh
voi että ellit, ette tiedä kuinka mä oon panikoinut noiden näppyjen takia!
aina kun niitä on tullut, oon ollut menossa lääkäriin, mutta en oo kerenny sinne asti, kun ne on jo hävinnyt.

Oon vaan kovasti ihmetelly että mitä ne voisivat olla. En tiennyt että tällasia voi tulla noinkin intiimiin paikkaan... :)
 
*
Mulla taas häpyhuulien ulkopinnalle on ilmestyny pari näppyä, mitkä näyttää aluksi luomilta, on sellasia tummia väriltään.Mutta sitten jossain vaiheessa, ehkä viikon sisällä, ne alkaa muuttua vaaleammiksi ja valkopäisiksi. Voiko kondyloomanäppyjä tulla häpyhuulien ulkopinnalle vai vain sisäpinnalle? Nämä omat näppyni eivät todellakaan kyllä muistuta mitään kukkakaalia, niin kuin kondyloomanäppyjä kuvaillaan...
 
*
Noita näppyjä mulla on tullu yleensä aina sen jälkeen kun olen höyläillyt alapään karvoja pois. Siksi epäilyttääkin, että näpyt voisi olla karvatupen tulehduksia. Lääkärissähän se selviäisi...
 
Mimmu
Mulle ilmestyi myös eilen tuollainen näppylä. On ulompien häpyhuulien sisäpinnalla siinä ihon ja limakalvon rajalla, jossa karvoitusta vielä on. On tosi kipeä! Kondyloomaa ei mulla pitäisi mitenkään voida olla. OIskohan tuollainen karvatupentulehdus. Lääkäriinkään en viittis mennä, kun alkoi tänään menkat. Miten kauan nuo näpyt kestää ja miten niitä voisi itse hoitaa? Siitä tuli vähän vertakin, kun pää meni jotenkin hiukan rikki...
 
leppis
Mulle se näppy on nyt ollut ainakin reilun kuukauden mutta ei ole missään rajamailla kun siellä ulommaisen häpyhuulen sisäpinnalla, tosin se on alkanut nyt pienentyä...
Ei kannata räplätä ja puristella sitä ettei tulehdu enempää.
 
Emilia(vierailija)
Minulla on KOKO kumpu täynnä noita pieniä valkoisia talipatteja vai mitä lie. Eli siis, ajelin itseni ensimmäistä kertaa posliiniksi ja hiukan väärällä tavalla, koska päivän päästä kumpu puhkesi täyteen kukkaan ja tuli täyteen noita näppyjä. Niitä ei siis ole häpyhuulten tai emättimen ympärillä, mutta ne ovat todella kipeitä ja kutisevat. Eli siis on luultavasti karvatupentulehdus, enkä ajatellut mennä lääkäriin, koska punoitus on jo laskenut mutta näppyjä kyllä puhkeaa koko ajan lisää. En enää ikinä ajele itseäni posliiniksi, säikähdin aivan helvetisti kun nuo näpyt puhkesivat. En pysty kävelemään kunnolla, mutta ajatteliin rueat puristelemaan niitä. Laitan ihan vain perusrasvaa ja odotan että parantuu. Mutta jos alkaa levitä suuremmalle alueelle niin varmaan sitten lähden hakemaan antibioottikuuria.
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
on paikka minne pääkaupunkiseudulla kääntyä, ks. http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,958,1608,3148 - pääsee ilman ajanvarausta.
 
nah
Onko ne näppylät valkoisia ja ne on rykelmässä? ku mulla on rykelmässä sellasia tosi pieniä valkoisia näppyjä? voiko se olla talirauhasta tai jotai muuta
Mulla on juuri tollasia... ulkoisten alueiden limakalvot täynnä. Ollut oireettomina jo vähintään puoli vuotta, en edes muista koska aloin kiinnittää niihin huomiota. Mutta minkäs teet, ei ole pokkaa mennä lääkärille... Talirauhasilta ne ainakin vaikuttavat.
 
Viimeksi muokattu:
Näppy.
Minulla ilmestynyt myös emättimen häpyhuulen viereen 1mm-2mm näppy. Siinä on valkoinen 'pää' ja se sattuukin välillä siihen osuessa.
Pitääkö tälle tehdä jotakin?
 
montague
Luin näitä viestejä nyt, ja oon aika peloissani. Huomasin pari päivää sitten emättimessä aika lähellä suuaukkoa semmosen kiinteäntuntuisen patin, joka on kipee jos sitä puristaa. sieltä ei tunnu tulevan mitään ulos, eikä ole kovin kipeä. ei mitään tietoa kauanko ollut siellä. olen pian 16- vuotias enkä ole seksielämää aloittanut. Mikään näistä ei kuulosta kovin täsmäävältä selitykseltä "herneelleni", joka on aivan herneen kokoinen.
Huomasin tänään että lähellä emättimen suuaukkoa on toinen patti, enemmän itikanpiston näköinen. Se on kipeä jos sitä puristaa myös. en ole saanut sieltä mitään ulos. Mulla on nyt menkat mutta mistä sitä tietää kauanko ne on siellä ollut.

Voisko joku auttaa edes jollain tavalla, ja antaa jotain tietoa että voisi nukkua yöllä?
 
mkki
Luin näitä viestejä nyt, ja oon aika peloissani. Huomasin pari päivää sitten emättimessä aika lähellä suuaukkoa semmosen kiinteäntuntuisen patin, joka on kipee jos sitä puristaa. sieltä ei tunnu tulevan mitään ulos, eikä ole kovin kipeä. ei mitään tietoa kauanko ollut siellä. olen pian 16- vuotias enkä ole seksielämää aloittanut. Mikään näistä ei kuulosta kovin täsmäävältä selitykseltä "herneelleni", joka on aivan herneen kokoinen.
Huomasin tänään että lähellä emättimen suuaukkoa on toinen patti, enemmän itikanpiston näköinen. Se on kipeä jos sitä puristaa myös. en ole saanut sieltä mitään ulos. Mulla on nyt menkat mutta mistä sitä tietää kauanko ne on siellä ollut.

Voisko joku auttaa edes jollain tavalla, ja antaa jotain tietoa että voisi nukkua yöllä?

voisiko olla glitoris? jos on huulten yhtymäkohdassa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä