Hae Anna.fi-sivustolta

Näytätkö nuoremmalle,mistä luulet sen johtuvan?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Miiu, 12.10.2006.

1. elina. Vierailija

olen 29 v ja usein luullaan 25 v...kai se on joku ikäpyykki siinä 20 v. jälkeen. Koska 29 on jo niin lähellä kolmekymmentä.
    Syyksi epäilen pitkälti hoikkuuttani eli en omaa sellaisia reheviä muotoja. Vartalo on kyllä sinäänsä muodokas että vyötärön huomaa, mutta rinnat eikä lantio tai takapuoli ole isoja.

2. berlin Vierailija

Kyllä ääni vaikuttaa ihmisten mielikuviin iästä. Äidiltäni ( silloin 50 v.) kysyi kerran eräs puhelinmyyjä, että onko äiti kotona kun luuli äänen perusteella lapseksi.

3. Ääni hämää Vierailija

Näin on! Minun pitää aina muistuttaa itseäni, että Outi Alanen ei ole enää mikään pikkutyttö. Tuli se "koulukaverini" tjsp. ohjelma pari vuotta sitten, jossa julkuille järjestettiin luokkakokous ja oli kyllä outoa nähdä hänellä "niin vanhoja" ikätovereita ;D

4. jeopardy Vierailija

Olen itte viime kuussa 30 täyttänyt nainen ja näytän kuulemma semmoiset 5-6 vuotta nuoremmalta. Ihan kiva. En nyt osaa suoralta kädeltä sanoa, mistä johtuu, mutta urheilen paljon enkä tupakoi. Olen aina ottanut elämän huumorilla enkä mitenkään liioitellun vakavasti, minkä veikkaisin myös näkyvän. Ei tästä ole pitkä aika kun erehtyivät kaupan kassalla pyytämään papereita, kun siidereitä hain.
    Ihan kivaltahan tuo tuntuu. Onhan meitä penskanaamaisia varmaan paljon muitakin :) (kuten huomaan!)

5. jeopardy Vierailija

piti vielä sanomani, että olen kooltani pikkuinen, mikä voi vaikuttaa myös ihmisten ikäarvion heittoon.. :)

6. Ikinuori? Vierailija

Joo, pitää heittää tähän sellainen vähän poikkeava kommentti, että omasta mielestäni näytän tasan oman ikäiseltäni, mutta olen saanut kuulla tuota "nuorittelua" ihan koko ikäni. Koskaan en arvuuttele ikääni kenelläkään, ja pitkiin aikoihin en oikeasti mielelläni sanonut sitä kenellekään, ettei tarvitsisi kuunnella päivittelyä ja katsoa ihmisten hölmistyneitä ilmeitä.

Jostain syystä en ole oikein osannut pitää tuota nuoreksi luulemista hyvänä asiana, minulle siitä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Korkeintaan parin viime vuoden aikana se on alkanut tuntua mukavalta. Nyt olen 38.

En osaa saoa, miksi minua on luultu nuoremmaksi, sillä olen kapeakasvoinen, hoikka ja kuivakas ja minulla on kulmikkaat piirteet sekä tummat hiukset. Elämäntavat ovat kohtuulliset (ei yltiötervelliset muttei epäterveellisetkään) ja unettomuudesta olen kärsinyt lähes koko aikuisikäni.

Vaan eipä hätää, kyllä tuokin vika korjaantuu kun arpeeksi ikää tulee! Sen verran vielä, että vanhat ihmiset kyllä luulevat kaikkia, jotka liikkuvat ilman rollaattoria, teineiksi. :)

7. 48-vee Vierailija

Minua on aina luultu - ja luullaan edelleen ainakin 5 vuotta nuoremmaksi mitä olen. Mutta koettaa se aika nuorekkaallekin, tuossa 35 ikävuoden jälkeen, viimeistään nelikymppisenä, kun kauppojen 20-vee myyjäpojat alkavat teititellä. Silloin nviimeistään tajuaa nuoruuden olevan taaksejäänyttä kamaa.

8. ;D Vierailija

Mutta nautitaan nyt sen aikaa, mitä tätä nuoremmaksi luulemista kestää, vai mitä =)
    Tartteeko aina joidenkin kadehtia, jos joku ajattelee näyttävänsä nuoremmalta. Nuoruus on mielentila, armaat kanssasisaret! Jotkut syntyy nuttura päässä, joillakin sitä ei ole koskaan.

9. leah Vierailija

Minua on aina luultu noin 10 vuotta nuoremmaksi. Ihoni on helea ja rypyton, ja uskon sen johtuvan siita etten ole koskaan kayttanyt meikkia. Ystavani, jotka ovat saannollisesti kayttaneet puuteria, alkoivat mielestani nayttaa vanhoilta noin 25-vuotiaina. Kasvojen iho muuttui pikkuhiljaa sellaiseksi harmaaksi ja elottoman nakoiseksi. En yrita pukeutua mitenkaan teinimaisesti. Kaytan yleensa mustia suoria, istuvia housuja ja vaaleita kauluspaitoja seka kesalla hiukan polven alle yltavia hameita. 20 risat tyokaverini ovat sita mielta etta minun pitaisi pukeutua rohkeammin, mutten ole oikein lamminnyt ajatukselle.

10. Ikinuori? Vierailija

Onko ketään muuta ärsyttänyt tuo jatkuva nuoreksi luuleminen ja teinikohtelu? Minusta kun on välillä tuntunut, ettei todellinen ikäni ole aina mennyt millään jakeluun joillekuille tuon ulkonäön takia.

Oikeastaan muuten en erityisemmin välitä, mutta työelämässä riesa on ollut ihan todellinen. Kaikki nuoret ja nuorennäköiset naiset taitavat tietää, että nuori nainen on monien mielestä erittäin epäuskottava, ja esim. minusta on tuntui joskus, että mitään sanomisiani ei oteta koskaan vakavasti, vaikka puhuisin kuinka asiaa. Onneksi tilanne on nyttemmin jo korjaantunut vähän ja minuakin on alettu kohdella kuin aikuista ja täysivaltaista ihmistä. Tosin hupiakin on riittänyt, kun parhaimmillaan jopa noin 10 vuotta nuoremmat miespuoliset kollegat/työkaverit ovat kohdelleet alentuvasti ja tytötelleet. Kun sitten oikea ikä on tullut jossain yhteydessä ilmi, ovat ilmeet olleet melkoisen hölmistyneitä. :)

Työelämän ulkopuolella en ole jaksanut tuosta kovin suurta stressiä ottaa, tosin huono palvelu kaupoissa jne. ärsytti joskus.

11. young-looking-girl Vierailija

Heippa kaikki nuorelta näyttävät!
    Luin mielenkiinnolla ketjua, joka on piristävän erilainen!
    Ja pari hyvää kysymystä ponnahti mieleeni:
    Te, jotka näytätte nuorilta (mukaanlukien itseni!), niin onko teillä ollut vanhat vanhemmat? Itselläni oli. Ja sit tietty se, että varmaan ette polta ettekä pahemmin juo?

12. vanha-28v Vierailija

Olisipa kiva nähdä kuvia, että kuinka moni oikeesti näyttää ikäistään nuoremmalta. Itse en juo, enkä polta, enkä ota aurinkoa ja pukeudun nuorekkaasti. Silti näytän mielestäni paljon ikäistäni vanhemmalta. Oisi kiva verrata.

13. juuli*** Vierailija

Olen 25-v ja omasta mielestäni näytän kai aika lailla ikäiseltäni, mutta mua luullaan nuoremmaksi, usein jopa 17-v... Alkossa kysytään aina paperit, vaikka lonkeroa ostaisi, samoin (K-18) baareissa. Huvitti, kun kerran baariin jonottaessa poke kysyi paperit ja nähtyään ne tuumasi että sähän olet vanhempi kuin mä.
    Olen pitkä ja hoikka, pukeudun aika nuorekkaasti mutta en teinityyliin kuitenkaan. En todellakaan ole mikään pirtsakka, väsyneen näköinen ennemminkin. Meikkaan päivittäin, polta en, mutta juon silloin tällöin. Todellakin mua vaivaa se, että kukaan ei ota vakavasti, kun ajatellaan, että sähän olet niin nuori, et sä mistään mitään tiedä. Ääni mulla on kai niin lapsellinen, että se vaikuttaa paljon. Varasin puhelimessa aikaa hierojalle ja kerroin että silloin ja silloin mulla olisi vapaata töistä. Hieroja tuumasi, että ai, mä luulin että sä olet yläasteella. Tuo ärsyttää, mutta minkäpä äänelleen mahtaa.

14. suskimus Vierailija

Minä täytin juuri 35 ja viimeksi kuukausi sitten kysyttiin papereita kun ostin kipakilta tupakkaa. Olen huomannut että mitä vähemmän tällään, niin silloin luullaan nuoremmaksi. Luulen että mulla on jotenkin sellaiset pikkutyttömäiset kasvonpiirteet. Yksi kaveri kerran sanoi että mä olen sen muotoinen että näytän nuoremmalta :)

15. N82 Vierailija

Minä näytän nuoremmalta kuin olen, mikä johtuu varmasti pääosin koostani, eli olen melko lyhyt ja hoikka. Ehkä myös pitkä vaalea tukkani, jota pidän usein ponnarilla, "vähentää ikää". Ei tästä muuten haittaa ole, mutta työssä joskus harmittaa, kun jotkut (keski-ikäiset) miehet luulevat minun olevan harjoittelija tms...

16. Ponsku Vierailija

totta muuten, että ponnari nuorentaa! Mulla on työkaveri, joka ei ole kovin kaunis eikä naamaltaan kummoisen nuorekas, mutta tukka on aina ponnarilla ja se antaa ovelan tyttömäisen vireen nelikymppisellekin.

17. Modesty** Vierailija

Mua luullaan myös usein nuoremmaksi, oon jo 44v, mutta järjestään esim duunissa, mua luullaan n 30-35vuotiaaksi, ja kyllä se tuntuu kivalta. Olen myös pyöreä, joten ne rypyt ei ehkä näy, vaikka ei niitä vielä omastakaan mielestä ole kuin aavistus silmien ympärillä. Pukeudun myös melko nuorekkaasti, johtuen myös työympäristöstäni. Kaikki duunikaverit on mua n 10-20v nuorempia...=) Mutta hyvä niin. Pysyy mukana menossa.

18. Modesty** Vierailija

Mä kylläkin poltan röökii ja biletänkin joskus. Eli ne terveet elämäntavat ei ainakaan mun tapauksessa ole se syy siihen, että voin jonkun mielestä olla nuoremman näköinen. Ja on mua joskus joku teini/nuori teititellytkin, ja se vihlaisi kovasti.
    Kamalinta mitä vois tapahtua, olis se, että musta tulis "TÄTI-tyyppinen"...

19. hupsis_ Vierailija

Jesh, multa kysyttiin viime viikonloppuna paperit, kun ostin kaks siideriä;). Luulin, että kyselyt ois jo näin kolmekymppisenä loppuneet, sillä haluaisin olla luonnostaan vähän uskottavamman näkönen, ettei alaikäseksi sentään epäiltäis.

Aika moni nuoremmaksi luultu näyttää olevan lyhyt ja laiha, mutta minäpä olenkin keskimittainen ja pyöreä. Naamasta se kai on kiinni, kun ei oo vielä elämä kuluttanu. Alkoholia nautin joskus enemmänkin, mutta en polta. Hiukset vähän Victoria Beckham-tyyliset (mutta eihän siis tietenkään niin upeat..). Nolottaa jo tämä nuoremmaksi luuleminen.

20. rekisteröity Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Töissä kyllä. Työskentelän 20 vuotiaan kanssa. Itse olen 27. Käytöksestä huomaa vaan eron mun ja sen 20 vuotiaan kanssa. Pyöreä naama ja rypytön iho. Vapaa ajalla pukeudun niin aikuismaisesti koruihin ja klassisiin vaatteisiin, että näytän ikäiseltäni, jos en vanhemmalta.

21. bulla Vierailija

Olen 28 ja mua luullaan lähes aina 10 vuotta nuoremmaksi. Olen keskivertoa pidempi ja muutamalla kilolla ylitän normaalipainon. Pyöreähköt kasvot mulla on kyllä hoikkanakin. Olen "söpön" ja ns. kiltin näköinen (tai näin siis minulle on kerrottu) ja se ehkä vaikuttaa. Pari vuotta sitten pääsin - uskomatonta kyllä - bussissa lastenlipulla enkä ollut uskoa silmiäni kun penkkiin istuuduttani huomasin mitä lipussa luki.

Omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni, mutta muiden mielestä ilmeisesti en. Pukeudun oman ikäisteni tavoin eli en yritä olla mikään pissisteini. Silti kuulemma myös pukeutumiseni "nuorekkuus" hämää.

Ryppyjä tosin ei oo (jos naururyppyjä ei lasketa ja ne on olleet aina) ja iho on pehmeä ja sileä. Alkoholia en oo pystyny ilman papereita ostaan kuin kaksi kertaa elämässäni. Ja ainoastaan tuttuihin baareihin pääsen ilman papereita sisään. Ai niin ja paras oli kerran, kun ajoin autolla R-kioskin eteen ja menin ostaan kaverin äidille tupakkaa, niin myyjä kysy multa paperit, vaikka seisoin siinä autonavaimet näkyvästi kädestä roikkuen.

Töissä on tosi rasittavaa, kun kokouksissa mua luullaan harjoittelijaksi eikä välttämättä edes kätellä vaan kävellään ohi. Sit ollaan ihan ö:nä kun mä osallistunkin keskusteluun tms. Samoin työpaikalla harjoittelijapojut yrittää flirttiä ja pahimmassa tapauksessa iskeä (miltei ala-ikäiset vielä) ja aikoinaan eräässä työpaikassa mulla oli vaikeuksia saada pentuja kuriin, kun 12-15-vuotiaat luulivat mua ikäisekseen. Oli tosi turhauttavaa.

Käytöksen perusteella mua tosin on joskus luultu vanhemmaksikin eli ei aina voi voittaa ;)

Niin ja vanhemmat oli kolmekymppisiä, kun saivat mut. Eli kai ne oli jollain mittakaavalla vanhoja.

22. Joogaaja Vierailija

Moi! Olen 27, minun kuvaani (kaikki vaatteet päällä!) kommentoitiin just yhdellä sivulla että sehän on 12-vuotias, kun joku oli vähän kommentoinut kiimasesti.

Syön tosi terveellisesti, joogaan, en meikkaa, olen 164cm pukeudun rennosti jne.

Tänään tein tuttavuutta kahteen afrikkalaiseen naiseen arvioisin heitä yli 30-vuotiaiksi, ja toinen kysyi että asunko vanhempieni kanssa. Olen muuttanu 17-vuotiaana pois eli kymmenen vuotta sitten. Siinä vähän jäin hämilleni.

Oon miettiny et välillä en haluaisi välittää niin voimakkaita ensivaikutelmia. Lisäksi olen leikkimielinen ja huumorintajuinen ja tuntuu ettei minua aina oteta vakavasti, ts. Saa kunnioitusta.

Olen kaikenlisäksi erityisherkkä, joten se saa varmaan ihmiset luulemaan et en selviä, vaik oon super rohkea.

No ei mul nyt muuta.

23. Camisole Vierailija

Itse en näytä ikäistäni 45v nuoremmalta mutta mieheni 46v näyttää ja juhannuksena miestä luultiin pojakseni. Ehkä joskus osaan nauraa tapahtumalle mutta nyt suunnittelen faceliftiä.

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri