Hae Anna.fi-sivustolta

Nahkatakki pesukoneeseen ; )

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä Tilkku, 04.09.2007.

1. Tilkku Vierailija

Ostin kirppikseltä kotimaisen beigen bleiserimallisen nahkatakin, varmaan aikas vanha.. Ei tahroja tai reikiä, mutta silkkivuori nuhjuinen ja haju kuin mummolan vinttikomerossa. Maksoi kokonaiset 2 euroa, joten ajattelin laittaa sen pesukoneeseen - rahallinen häviö ei olisi kovin suuri.

Pesuaineeksi nahanpesuainetta ja sitten vaan pyörimään neljäänkymppiin! Kun pesu oli ohi, laitoin sen pullean henkarin päälle ilmavasti kuivumaan eikä se tuntunut yhtään koppuraiselta tai muuten kummalliselta. Kun se oli kuiva, käsittelin pinnan värittömällä mehiläisvahalla (ostin joskus kenkien hoitoon). HYVÄ TULI! Moni ei usko kun hypistelee mukavan kuluneen näköistä, pehmeää takkiani.. Mehiläisvaha tekee pintaan kalvon, joten takki ei kastu pikku sateellakaan.

2. * * * * * Vierailija

Samalla tavalla minäkin olen pessyt nahkalenkkareita koneessa, ilman linkousta tosin. Hyvin toimii.

3. Kiinnostaa Vierailija

Miten on, linkositko takin? Minullakin olisi takin pesu edessä, jota en

Ap, käytitkö linkousohjelmaa?

4. Kiinnostaa Vierailija

Tuo tekstin alku sitten jäi, piti pyyhkimän pois. Anteeksi.

5. Mannakka Vierailija

Minä pesin juuri mokkanahkaiset tyynynpäälliset pesukoneessa, linkosin myös. Hyvä tuli!

6. nahkalaukku Vierailija

Tuosta nahanpesuaineesta..
    Saako sitä ihan ruokakaupasta? Toimiiko se samaan tapaan kuin normaalit pesuaineet? Itselläni on nahkalaukku eikä pesula suostu sitä pesemään koska siinä ei ole pesuohjeita...

7. siirisiili Vierailija

Mannakka - miten käsittelit tyynynpäälliset pesun jälkeen? Minun pitäisi pestä mokkanahkainen takki, ja vähän hirvittää lopputulos.

8. Terrielli Vierailija

Hyvin onnistui mulla kans, kun pesin sunnuntaina mokkatakin. Tosin en käyttänyt pesupulveria, vaan nestemäistä saippuaa ja pesin koneen pikapesuohjelmalla.

9. ?? Vierailija

Millaista saippuaa käytit?

10. Terrielli Vierailija

Ihan tavallista nestemäistä saippuaa, itse asiassa näyttää olevan tuollainen saippua- shampoo yhdistelmä, joka on jäänyt käyttämättömänä kylppärin hyllyyn. Takki oli sen verran vanha, ettei mitään vahinkoa olisi tapahtunut, vaikka olisi pilalle mennytkin, mutta puhdistui hyvin ja nyt pääsee taas uusiokäyttöön=D. Ajattelin laittaa kohta yhden punaisen mokkatakin koneeseen ja kokeilla, pysyykö siinä väri.

11. karvakaulus Vierailija

Minulla on täyspitkä vaaleanruskea mokkatakki, jossa on vielä kaiken lisäksi pörröinen valkoinen karvakaulus, todennäköisesti lampaannahkaa karvan laadusta päätellen. Uskaltaako sen pestä itse ja miten/millä aineilla? Kävin kysymässä hintoja Sol-pesulasta ja siellä työn hinnaksi olisi tullut yli 80 euroa ja siinä olisi mennyt kuukausi! Ostin takin aikoinaan 70% alennuksesta vain 140 eurolla, joten siinäkin mielessä pesun hinta hirvittää. Siihen on kuitenkin nyt roiskunut rapaa, mikä pitäisi saada pestyä äkkiä pois ennen kuin se pinttyy.

Olen aiemmin pessyt esim. nahkasohvan ja hevosen varusteita marseille-saippualla ja sienellä, mutta mokkatakin pesusta minulla ei ole kokemuksia.

12. vierailija Vierailija

Itse olen ostanut kirppikseltä "merkkilaukun", beigeä mokkanahkaa. Pesin sen koneessa ihan normaalilla nestemäisellä pyykinpesuaineella käyttäen lyhytohjelmaa ja linkousta. Laukku on kuin uusi.

13. vierailija Vierailija

Piti vielä edelliseen lisätä, että se laukku oli heti pesun jäljiltä kuivuttuaan TÄYSIN pehmeä eli MINKÄÄNLAISTA vahinkoa ei tapahtunut☺️

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri