Hae Anna.fi-sivustolta

Nahkatakki

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Netta, 30.03.2005.

1. Netta Vierailija

Heips !

Kertokaa te turkin kävijät, millä hintaa sieltä saa sellaisen kunnollisen hyvänahkaisen takin , joko puolipitkän tai pitkän ?
    Ja, onko ne todella hyvälaatuisia, vaiko tapahtuuko turistiparan huijausta myös ? Millainen paikka se on, mistä kannattaa ostaa....Kertokaapa kenellä kokemuksia..

2. Hannele Vierailija

Moi.Ostimme tyttärelle muutama vuosi sitten Marmariksesta pitkän,pehmeää nahkaa takin ,ja maksoi tinkaamisen jälkeen n. 1.100 mk.Itse ostin Kemeristä toissa vuonna silkkinahkatakin 350E(pyyntö aluksi 700E).Liikkeissä on todella valinnanvaraa,kannattaa kierrellä ja tingata.Syksyllä,kun sesonki on lopuillaan,saa kaikkein halvimmalla.

3. pusero 100 Vierailija

4. Mix Vierailija

Ostin silkkinahkatakin Alanyasta. A-linjainen hinta 400€.Halvallakin löytyy. Laadusta ei takuuta. Jopa 50€ miesten hahkatakkeja, mutta olikin sitten sellainen kertakäyttöjuttu.

5. heips,
    olen ostanut monta takkia alanyasta; mehmet Lederistä ja teettänytkin kerran yhden;
    teetin mittojeni mukaan pitkän nahakatakin, ja tarvii sanoo, että on todella hyvännäköinen.
    hinta-laatu suhde on ollut kohdallaan ja viimeksi takista sain maksaa loput suomessa pankkiin.

6. Täältä! Vierailija

Mehmet tulee kanssasi sovituskoppiin ja hivelee sinua takin alta...nahka siellakin hjyva tyto, sanoo Mehmet

7. Nassu Vierailija

Mene suomessa Nahka-Albertiin ja osta sieltä, saat varmasti yhtä hyvälaatuisen ja melkeinpä edullisemmin. Ei kannata lähteä Turkkiin pelkän nahkarotsin takia.

8. info Vierailija

Kaikki Turkista nahkatakin ostavat ovat tulleet ja tulevat raskaasti höynäytetyksi. Ok jotkut tykkää mehmetin kopeloinneista sovituskopissa, mutta se on asia erikseen.

Tuo mixin vieti on yliveto: ""silkkinahkatakin"" on ostanut, ja miehet vois ostaa ""kertakäyttönahkatakkeja"".

Ostajien tyhmyydellä ei näytä olevan mitään rajaa.

9. MIX Vierailija

Kirjoittaja ei taida tuntea eri nahkatyyppejä. Joten ei kannattaisi kommentoida. Tällä edullisella takilla viittasin siihen, että halvalla ei saa hyvää. Muuten kun menet Alanyaan joskus ehkä käymään huomaat, että siellä on nahkakauppoja useita. Itse en ole vuosiin ostanut Mehmetiltä, koska hän on mielestäni todella ärsyttävä tyyppi. Minua ei ole kopeloinut, mutta tyyli ärsyttää muuten. Kannattaa käydä Turkissa matkalla. Sitten tietää itsekkin paremmin mistä puhuu.

10. Raato Vierailija

Miten sinulla info meneekin aina noin huonosti matkoillasi? Minä olen ostanut erittäin laadukkaan nahkapuseron Alanyasta suht. edullisesti. Eikä minua ole kukaan kähminyt siellä. On se kumma kuinka nuo vaikeudet kasaantuvat aina tietyille ihmisille, useimmilla ei ole mitään ongelmia. Sehän on helppo havaita täälläkin. Ainakin infon omien tarinoiden perusteella sen matkat menevät järjestelmällisesti persiilleen, voi poika parkaa :)

11. Tietämätön Vierailija

Mitä on silkkinahka? Mistä yleensäkin tunnistaa helpoiten, että joku tuote on aitoa nahkaa? Nykyään kun tekoaineetkin on niin aidon näköisiä. Eipä silti, kyllä ne nykyään kestävätkin huomattavasti paremmin kuin ennen, lähes kuin aito nahka.

12. Lede Vierailija

Sytkärin tai tulitikun liekillä voi testata niin silkin kuin nahankin aitouden. Pyydetään myyjältä palanen samaa nahkaa kuin takissa on. Keinoaineet sulavat, aidot eivät. Kyllä on ostajassa vikaa jos saa turkista huonon takin. Viime syksynä ostin komean, kauniin, tyylikkään, korkealuokkaista karitan nahkaa, hienoja yksityiskohtia...kauluksettoman, juuri tyyliini sopivan nahkapleiserin., halvalla. Olen käyttänyt sitä paljon se sopii moneen lähtöön ja sitä ovat tuttavat kovasti kehuneet. Älkää koheltako siellä Turkin nahkakaupoissa. Tietäkää etukäteen, mitä haluatte ja millä hintaa. Jollette ymmärrä mitään nahasta niin ottakaa ennen matkaa selvää, eihän kukaan osta sikaa säkissä. Ainakin Alanyassa on ostajan markkinat.

13. silkkinahka? Vierailija

Kun tunnut olevan nahka-alan asiantuntija, olisi todella hauska tietää, mitä on silkkinahka? Ainakaan google ei moista sanaa tunne ja se tietää sentään aika paljon kaikenlaisista asioista.

14. Hannele Vierailija

Silkkinahka on halkaistu nahka,se on aivan ohutta ja pehmeää,kuin kangas.Yleensä,kun olemme ostaneet nahkatakin,myyjä on tehnyt sytkärikokeen hihaan,ihossa asti tuntui kuumuus,mutta nahka oli ok.Halvimpia takkeja ei myyjä suostunut polttamaan,eli seassa oli jotain keinoainetta.

15. blööh Vierailija

kunhan ei mehmet leder!!!!!!!!!!!!!!! setä on oikein muslimilainen.. naiseen saa koskea miten haluaa ja sillai... kokemusta

16. halkaistu nahka? Vierailija

Hölynpölyä! Vähintään puolet kaikista nahkatuotteista on ""halkaistua nahkaa"". ""Silkkinahkaa"" on vain mahmuttien myyntipuheissa. Nahkateollisuus ei sellaista käsitettä tunne.

17. Hannele Vierailija

Kyllä minä löysin Googlesta silkkinahan.Tällä osastolla tuntuu turhauttavalta yrittää keskustella mistään ,kun nuo ""asiantuntijat"" ja turkkivihaajat haluavat aina tuoda typerät kommentinsa esiin.Säälilsi käy.

18. roi Vierailija

Joo, itseäni ärsyttää todella, että tänne päästetään tollaisia inhottavia kommentteja Turkista ihmisiltä, jotka tuskin ovat koskaan maasa käyneet. Itse pidän enemmän www.suomi24.fi sivuilta löytyvästä keskustelupalstasta, jossa on paljon vähemmän törkyä. Siellä sentään suurin osa keskustelusta on asiallista ja oikeasti Turkista kiinnostuneilta ihmisiltä.

19. ELLI Vierailija

Pari vuotta sitten Mehmed yritti huijata kun olimme ostamassa tyttärelle nahkatakkia, takki oli ollut ikkunassa ja toinen puoli kauhtunut aivan eri väriseksi, onneksi huomasmme kassalla!

No siitäpä sitten toiseen liikkeeseen hakemaan samanlaista takkia... Tarkempi tarkastelu osoitti ettei nahan laatu ollut puoliksikaan niin hyvää kuin ensimmäisen takin, lopulta hän haetutti näytille vaikka minkämoisia takkeja joissa kaikissa oli jotain vikaa, eivätkä lähellekkään sellaisia malliltaan kuin ensimmäinen, meinasin siinä lopulta jo hermostua!!!

No kohteliaana miehenä Mehmed tarjosi koko porukalle sitten kyydin hotelliin anteeksipyynnöksi ja tarjouksen että he tekisivät vastaavanlaisen taki 50e:lla jos vielä haluaisimme, emme halunneet, olimme saaneet jo tarkeepsemme ko.kaupasta!!

Mehmed taitaa muuten olla aikamoinen paikallinen mafioso päätellen hotellimme portsateiden pokkuroinnista kun tulivat avaamaan Mehmedin BMW:n ovia meille saapuessamme hotelliin. Eipä oltu kertaakaan avattu esim taksin ovia kun olimme tulleet hotelliin....

Mehmed- leather maksaa isot summat matkatoimistoille siitä että ne suosittelee ko. paikkaa ja ottaa tietty maksamansa rahat takaisin nahkatakkien hinnoissa, joten kannattaa tehdä vertailuja!!!Eikä matkatoimiston suositus suinkaan poista huijauksen mahdollisuutta eli olkaa tarkkana!!!

20. tuttu on Vierailija

Ko. firma tuo takkinsa Turkista, joten tiedä häntä, muuttuvatko ne edullisemmiksi Suomeen tuotuina?

Ei toki kannata pelkän nahkarotsin takia lähteä, on Turkissa paljon näkemistäkin. Vaan eipä edulliset ostokset haittakaan.

21. MIX Vierailija

Minulle on kerrottu, että silkkinahka on siksi niin pehmeää ja erittäin kevyttä ,koska on syntymättömän karitsan nahkaa

22. Ei kannata ostaa mitään Nahka Albertista! 2 kpl nahkatakkia ostin sieltä kerralla ja molemmissa monta reikää reilun vuoden jälkeen! Ei mene takuuseen! Todella kuraa myyvät, itse ostan kunnon liikkeestä seuraavan kerran.

23. Tässä vielä kuvat takeista....

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri