Näiden hylkääjä äitien naamat lehteen kaikkien nähtäväksi ja lapsi sijoitukseen täysi-ikäiseksi asti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
"Jennin, 19, ja Samin, 18, viikonloppu sai Kotkassa lauantaiyönä käänteen, jota he eivät unohda ikinä.

Vantaalainen pariskunta kohtasi Kotkan Karhuvuoren liikekeskuksen parkkipaikalla pikkupojan, joka etsi äitiään.

- Poika oli itkeneen näköinen, ja kysyimme, mikä hätänä? Hän hoki vain, että "äiti on kadonnut, äiti on kadonnut". Hän otti minua kädestä kiinni ja haki selvästi turvaa, Jenni muistelee."

Lue Jennin ja Samin järkyttävä kertomus kokonaan keskiviikon (14.7.) Iltalehdestä.

JOONAS NORDMAN

Liki tunnin olivat nämä nuoret pitäneet pojasta huolta ja yrittäneet rauhoitella ja etsiä pojan äitiä.
Poliisit nähdessään poika oli mennyt aivan hysteeriseksi josta nuoret ajattelivat ettei ole ensi kertaa poliisien kanssa tekemisissä.

mut miks nää pelastajat haluaa aina naamansa lehteen?

en mä ainakaan haluaisi omaa lärvääni kaiken kansan nähtäväksi. Tuo nyt kuuluu jokaisen velvollisuuteen auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olisi usein nähnyt poliisit, tuskin sitten menisi hysteeriseksi.

Puhuu asiantuntija heitteillejätöstä?

Puhuu. En heittellejättäjänä vaan heitteillejätettyjen lasten kanssa työskennelleenä. Nämä lapset monesti jokaisesta kiistasta sanovat että soitetaan poliisit koska ovat niin tottuneita poliiseihin. Joillakin toki menee myös niin päin että jos poliisi on aiemminkin vienyt pois kotoa, se voi aiheuttaa hysteerisen reaktion.

Mä tiiän perheen, missä 5 v ja 7 v jätettiin usein yöksi kotiin kun äiti oli ties missä, ja surullisinta on se ettei kukaan puuttunut siihen (paitsi minä sitten, kun sain tietää, koska olen kaamea kyylä ).

Siellä ne muksut yhä ovat, äidillään, joka ei huolehdi vieläkään.

missä äiti oli ollut ja minkä ikäinen lapsi?

5 vuotias poika.ei ollut sen tarkemmin kerrottu missä äiti oli.vain ,että oli laittanut pojan nukkumaan ja lähtenyt viettämään lauantai-iltaa.
poika on edelleen turvakodissa.tänään ratkeaa jatketaanko sijoitusta vai saako äiti lapsen kotiin.

jätettiin 1v ja 4v yksin. lapset olivat lähteneet harhailemaan yöllä rappukäytävään, isompi talutti pienempää. Yh-äiti oli lähtenyt ex-miehen kanssa baariin.
Onneksi naapuri oli herännyt itkuun ja soitti poliisit.
Lapset vietiin lastenkotiin, josta viikon päästä taas äidin luo. Saavat lastensuojelullisia tukitoimia yms. Äidin annetaan yrittää, taas kerran. Prkl.

Olen saa mieltä kun aloittaja. Lapset HETI pois tuollaisilta vanhemmilta. Kukaan, siis KUKAAN täysjärkinen ei jätä lapsiaan yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Suomessa biologisille vanhemmille annetaan lähes loputtomasti mahdollisuuksia yrittää uudelleen.

Ja ikävän moni on sitä mieltä, että kerrankos sitä erehtyy :o

Tää on niin totta, valitettavasti!!! :(

Mun sisko teki tätä samaa lapsilleen, heidän ollessaan alle kouluikäisiä :( Onneksi lapset eivät ikinä heränneet. Sain sen vahingosas selville, kun en mennyt lapsenvahdiksi, vaan oman miehen kanssa baarii, jossa siskon näin...hän pyysi mua menemään luokseen yöksi, koska baarista löytyi niin hyvä mies... menin, ja myöhemmin kuulin että toinen siskonikin oli joskus mennyt! Oltiin siis tämän toisen siskoni kanssa nuoria, ei me uskallettu kenellekään kertoa... Onneksi asiat nyt muuttuneet, siskoni ei ikinä jättäisi uusia pieniä lapsiaan yksin enää!

Mulla oksettaa tommoset ihmiset joiden baarihimot menee lasten edelle. Ei siinä ees mitään jos lapsella olis hoitaja tuona aikana, mutta että jätetään yksin pienet lapset! Ei herra jumala sentään!

Naama lehteen... jaa, no miksipä ei.

Lapset huostaan tietenkin. Ja jos minä saisin päättää, niin parin viikon verran tunti päivässä turpiin vois olla kanssa ihan ookoo. Eihän se tätä äidin irvikuvaa miksikään muuta, mutta kyllä hän olisi sen ansainnut.

Miten voi olla mahdollista, että saavat lapsensa kotiin takas? Minä en ole ikinä jättänyt lapsia YKSIN KOTIIN ja olen muutenkin hoitanut heitä normalisti, silti lapsen lievä kehitysvamma antoi aihetta VIEDÄ LAPSET, joita ei vieläkään ole palautettu. Todistajat eivät nähneet meissä vikaa, mutta koska lievästi kehitysvammaisesta lapsesta on tehty NIIIN paljon ilmoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos olisi usein nähnyt poliisit, tuskin sitten menisi hysteeriseksi.

niin,tai yhdistää poliisit äidistä eroon joutumiseen ja vieraaseen paikkaan joutumiseen JOS näin on käynyt ennenkin.

Tai sittten on peloteltu poliisilla tyyliin: "Jos et nyt..... niin sitten tulee poliisi ja vie vankilaan."
Aika yleistä on vielä nykyäänkin poliisilla pelottelu :(

Yhteistyössä