Näin ei voi käydä, eihän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Olen elänyt suhteellisen onnellista avioliittoa mieheni kanssa kymmenisen vuotta, eikä meillä ole mitään tarkoitusta erota, kaikki ihan ok. Välissä vaikeampaa, välissä onnellisempaa, aika tavallista varmaan.

Minulla oli lääkäriaika viimeviikolla eräälle yksityiselle lääkärille. Mies oli kuskina, kävimme samalla vähän irrottautumassa arjesta.
Kun (ennestään täysin tuntematon) lääkäri kutsui minut huoneeseen, jäin vähän monttu auki heti kun tämän tohtorin näin, mutta tajusin kuitenkin kävellä...lääkäri hymyili kivasti ja ohjasi istumaan. Seurasi pieni hiljaisuus, katsoimme vain toisia ja minulla meinasi tulla tippa linssiin. *aivan hullua joo*
Tohtori sai sitten kysyttyä asiani ja minä selitin vähän änkyttäen...
Minun oli NIIN vaikea olla. Sydän hakkasi kahtasataa ja löi miten sattuu.
Lääkäri alkoi selittää asiaansa "kädestä pitäen", ei millään perus-lääkärikielellä, vaan jotenkin niin tavallisesti ja mahtavasti, etten kuullut siitä jorinasta varmaan mitään, tuijotin vain tätä tyyppiä.........:ashamed: :ashamed:
Hänkin änkytti ja sekoili sanoissansa ja nauroimme välillä makeasti, vähän millekin. Vähän väliä jäimme vain katsomaan toisia silmiin. Hävettää edes kertoa. :ashamed: Sydän meinas tulla välillä kurkusta ulos, ei ole IKINÄ ollut näin vaikeaa lääkärireissua...mikä oli tämä sanoinkuvaamaton jännitys meidän välillä? En ole ikinä kokenut vastaavaa, en edes oman mieheni kanssa silloin alkuaikoina. Toki hänkin sai sydämeni läpättämään ja on saanut myöhemminkin, mutta tässä oli jotain lähes maagista.
Tiedän ja tunsin välittömästi, että tämä niin tavallinen ja mukava tohtori oli sielunkumppani. Tuntui ensi sekunnista asti, niinku olisimme tunteneet toisemme aina. Oli erittäin vapaata ja mukavaa, niin jännää! Tällaista ei varmaan saa kokea monestikaan elämän aikana.
Kun lähdimme pois sitten sieltä, hän tuli huoneestaan samaan aikaan kun olimme menossa pois, katsoi minua pitkään ja hymyili.
Leijailin 20cm irti maanpinnasta koko loppupäivän ja kerroin miehellekin, kuinka en ole eläissäni törmännyt näin mahtavaan lääkäriin...eikä se tainnut olla vain hyvä lääkäri, vaan kyllä minusta jäi joku sinne, hui kamala...koitan nyt puhua järkeä itselleni ja vetää takaisin todellisuuteen. :snotty:
Saan häneltä puhelun tällä viikolla koevastauksista ja minulla on vielä toinen käynti samaan taloon, eri lääkärille kohta puolin...pelkään omia tunteitani...on saatava ne kuriin...:ashamed: Mutta tuskin silti ikinä unohdan tätä tohtoria, eikä hän varmaan minuakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jopas, kai sinä kuitenkin asias muistit, miksi siellä lääkäkärissä kävit? Rauhotus nyt , ehkä hän vain oli sellanen empaattinen ihminen.

JOtkut ihmiset ovat todella sellaisia empatiageneraattoreita. Saavat toisen tuntemaan itsensä aivan erityiseksi.

No jopas, kai sinä kuitenkin asias muistit, miksi siellä lääkäkärissä kävit? Rauhotus nyt , ehkä hän vain oli sellanen empaattinen ihminen.

Tiedän, ettei näin ole. Vaikka haluaisin niin uskoa.
Koitimme asiaani selvitellä, mutta se taisi jäädä vähän sivuseikaksi...sain toki kuitenkin tarvittavat kokeet ja muut. Huhhuh...olen valvonut viime yönä monta tuntia ja miettinyt tätä...se tohtori saa minut täysin järjettömäks...tiedän, että avioliitto mieheni kanssa jatkuu jne, mutta on tässä vähän mietittävää, eikä tämä ole oikein miestäni kohtaan. Koitan kasata kovasti itseäni.

JOtkut ihmiset ovat todella sellaisia empatiageneraattoreita. Saavat toisen tuntemaan itsensä aivan erityiseksi.

näin mäkin uskoisin asian olevan. varmasti kohtelee kaikkia potilaitaan samalla lämöllä eli unohdahan lapselliset unelmasi, äläkä vain mene liittoasi tuon päiväunen vuoksi tuhoamaan..

No ei miehesi voi sinun tunteitasi ja ajatuksiasi määrätä! Mieti rauhassa ja koita keskittyä myös kotielämään. Kaikenlaisia ihmisiä ja tunteita tulee elämässä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:

näin mäkin uskoisin asian olevan. varmasti kohtelee kaikkia potilaitaan samalla lämöllä eli unohdahan lapselliset unelmasi, äläkä vain mene liittoasi tuon päiväunen vuoksi tuhoamaan..

En ole mitään tuhoamassa. Koitan vain saada järkeä päähäni.

No ei miehesi voi sinun tunteitasi ja ajatuksiasi määrätä! Mieti rauhassa ja koita keskittyä myös kotielämään. Kaikenlaisia ihmisiä ja tunteita tulee elämässä vastaan.

Näinhän se on! Tällaista ei varmaan (onneksi?) voi kokea monesti elämänsä aikana...on kyllä totaalisesti pää sekaisin...:ashamed:

Yhteistyössä