näin tänään jotain surullista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katjuska

Vieras
äiti kantoi -1 asteen pakkasessa pientä, ehkä noin 4kk ikäistä vauvaansa ulkona, vauvalla ei pipoa päässä, kevytvanupuku roikkui alavartalossa, jaloissa ei ollut mitään, siis paljaat kintut!!!!! äidillä itsellään oli talvitakki päällä. katsahdin tätä äitiä kun kävelin poikani kanssa hänen ohi ja hän katsoi minua ja koitti kiskoa vauvalleen haalaria ylle. odottivat kyytiä pois terv keskuksesta. mietin vieläkin kaukanko mahtoivat odottaa..huomauttiko joku tätä äitiä asiasta..saiko lapsi vaatteet ylle..vai paleliko pieni raukka kylmässä viimassa. ehkä mun itse ois pitäny sitten sanoa että nyt puet vauvalles vaatetta päälle tai menette sisälle...harmittaa...kun en tiedä oisinko ehkä voinu auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja katjuska:
äiti kantoi -1 asteen pakkasessa pientä, ehkä noin 4kk ikäistä vauvaansa ulkona, vauvalla ei pipoa päässä, kevytvanupuku roikkui alavartalossa, jaloissa ei ollut mitään, siis paljaat kintut!!!!! äidillä itsellään oli talvitakki päällä. katsahdin tätä äitiä kun kävelin poikani kanssa hänen ohi ja hän katsoi minua ja koitti kiskoa vauvalleen haalaria ylle. odottivat kyytiä pois terv keskuksesta. mietin vieläkin kaukanko mahtoivat odottaa..huomauttiko joku tätä äitiä asiasta..saiko lapsi vaatteet ylle..vai paleliko pieni raukka kylmässä viimassa. ehkä mun itse ois pitäny sitten sanoa että nyt puet vauvalles vaatetta päälle tai menette sisälle...harmittaa...kun en tiedä oisinko ehkä voinu auttaa.

joo,meidänkin naapurin vauvalla, 2kk, tänään kevytvanupuku,päässä ohut myssy ja käsissä ei mtn!
itsekin pidän jo villakangastakkia, enkä hikoile!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuska:

joo,meidänkin naapurin vauvalla, 2kk, tänään kevytvanupuku,päässä ohut myssy ja käsissä ei mtn!
itsekin pidän jo villakangastakkia, enkä hikoile!

meilläkin kevytvanupuku käytössä. ulkona oli plussaa, vauva oli hikinen kun tultiin sisään.

jos vaikka on tullut kiire tk:n niin ei silloin ehdi katsomaan mitä pukee päälle.

Minäkin olen kerran kuopukean kanssa lähtenyt tk:sta pakkasella ilman hanskoja. Poikarukka oli vasta 2v. mutta kun kiireessä en huomannut ettei oo lakkia eikä kintaita, hyvä kun puvun muistin ottaa.

kuumekouristus voi olla syy lähteä vähillä vaatteilla. Silloin nimittäin riisutaan ei pueta. Itsekin olen vienyt kuumeisen kuumekouristuksiin taipuvaisen lapsen ulos pakkaseen, että kuume laskisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Alkuperäinen kirjoittaja mieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
mitkä yksityiskohdat sitten lieventää tätä?

Samaa mietin myös minä :o

No jos vaikka oli tullut tulipalolähtö sinne tervikseen..

No oonpa minäki useinki lähteny lasten kanssa kiireellä, on henkee ahdistanu sun muuta, mut on sitä joku välly aina ollu vauvan peitteenä ja kylmällä myssy päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
jos vaikka on tullut kiire tk:n niin ei silloin ehdi katsomaan mitä pukee päälle.

Minäkin olen kerran kuopukean kanssa lähtenyt tk:sta pakkasella ilman hanskoja. Poikarukka oli vasta 2v. mutta kun kiireessä en huomannut ettei oo lakkia eikä kintaita, hyvä kun puvun muistin ottaa.

Joo haloo, mutta vauva :headwall: on hiukka eri asia kuin 2v.

Meidän muksu lähti kerran tk:een alushoususilleen, peiton mutkassa, pakkasella...kiire oli...siinä varmaan oli joku mamma kauhistelemassa matkan varrella, kun paljaat kintut vilkkui, eikä ollut edes pipoa päässä, mutta aivan sama.

Ja lisäksi vielä jos nyt sattuis niin että olis tullu vauvan kanssa äkkilähtö että vauva vähissä vaattteissa niin kyllä mulle tulis mieleen käärästä hänet vaikka omaan takkiini ja palella itse kuin pitää vauvaa kylmässä :/

Öö...siis mutta jos odottivat kyytiä pois ja oletetaan nyt että ovat sinne kiiruulla lähteneet ja siksi pipo ja sukat puuttui niin miksi se vanupukin sitten roikkua vain alavartalolla eikai sieltä sitten niin kiire ole ulos kyytiä odottomaan ettei ehdi sitä pukua kunnolla laittaa ja oishan sen voinu vaikka tuupata sinne oman toppatakin alle...

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Öö...siis mutta jos odottivat kyytiä pois ja oletetaan nyt että ovat sinne kiiruulla lähteneet ja siksi pipo ja sukat puuttui niin miksi se vanupukin sitten roikkua vain alavartalolla eikai sieltä sitten niin kiire ole ulos kyytiä odottomaan ettei ehdi sitä pukua kunnolla laittaa ja oishan sen voinu vaikka tuupata sinne oman toppatakin alle...

Joo, ymmärrän tämän. Mutta jos vaikka oli tapahtunut jotain kamalaa ja äiti oli vielä järkyttynyt tai jotain, ettei ihan ymmärtänyt...? Emmehän tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:

Joo, ymmärrän tämän. Mutta jos vaikka oli tapahtunut jotain kamalaa ja äiti oli vielä järkyttynyt tai jotain, ettei ihan ymmärtänyt...? Emmehän tiedä.

Emme tiedä, emme. Mutta mikä ihme olisi niin järkyttävää ettei tajuasi omaa (toivottavasti) rakasta lastaan pitää lämpimänä.

jos on tullu niin kiire lääkäriin ettei ehdi kunnolla pukea nin eikö olis voinu pyytää tksta jotain vilttiä vauvalle matkan ajaksi...?mä olisin ainaki ja varmasti antaisivat lainaan ku pienestä vauvasta kyse.

mikä siinä on niin vaikeeta kysy jos kerran niin paljon kiinnostaa? eipä tarvis täällä spekuloida asiaa. vois siinä samalla opettaa sille äidille lastenhoidon ABC.

mä olen itkenyt ja surrut tänään, kun olen lukenut uutisia siitä hirvittävästä pedofiliatapauksesta jämsässä. Sen jälkeen pikkuvarpaiden vilahdus kyytiä odotellessa on aika pikkukömmähdys. Mä en oikeasti tiedä millä pääsen yli tuosta pedofilia uutisesta. Toivon oikeasti, että ne ihmiset olisivat saaneet kuolemantuomion, koska lapsille oli tehty monta vuotta hirvittävää väkivaltaa!

Yhteistyössä