Näin tässä nyt kävi, vaikkei pitänyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma-miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma-miia"

Vieras
Esikoiseni, ainokaiseni syntyi huhtikuussa 2009. Raskausaikana sain kavereilta heidän vanhoja äitiysvaatteitaan. Ennen raskautta ostin itselleni uudet farkut, se taisi olla lopputalvea 2008. esikon syntymän jälkeen olen ostanut itselleni uutena ehkä yhden vaatekappaleen, ja vain muutaman paidan/ parit housut, kirpparilta. Loput rahat olenkin käyttänyt esikoiseni vaatteisiin. Niihin jaksan panostaa, en suinkaan itseeni. Sama kohtalo kuin äidilläni, joka vielä ollessani 15v käytti samoja vaatteita mitä oli käyttänyt ennen syntymääni.

Mun poika on ap:n kans saman vuotinen. En mäkään juurikaan osta itelleni mitään. Keskiviikkona kävin shoppailemassa ja reissun jälkeen totesin etten taaskaan ostanu itelleni MITÄÄN. Poika sai jos jonkunmoista vaatetta. Mut niitä pieniä vaatteita on vaan niin paljon kivampi ostaa ku niitä telttoja jotka sopis mulle.

Kyllä aikuisen ihmisen vaateet säilyy siistinä muutamann vuoden. Minä ostan vaatteita ainakin vaan tarpeeseen, eikä mun tarvii välttämättä vuoteen ostaa mitään... Minä kyllä en ole muutenkaan kyllä mikään shoppailija... Vaateita vaan tarpeseen niinkuin muukin krääsä huusholliin :D.

Ai sä oot niitä mammoja, jonka tenava kulkee vimosen päälle puettuna, mutta itsellä on tukka silmillä ja virttyneet lumput päällä. Ajattelitko tehdä asialle jotain?

Ootko työelämässä? Mun ei tullut pajon ostettua mitään hoitovapaa-aikana. Sitten kun palasin töihin, oli pakko uusia vaatevarastoa, kun aika ja kilot oli ajanut ohi vanhojen vaatteiden.

Mä en kyllä ymmärrä, että miksi pitäisi ostaa, jos entisetkin on hyviä/sopivia. Eri asia tietysti jos kuljet rääsyissä...

Maailma hukkuu muutenkin kaikkeen roinaan. Ei aikuisen ihmisen tarvitse joka vuosi uusia vaatekertaansa.

Mullakin meni vuosia että ostin itselleni vain pakon edessä uusia vaatteita. Asuttiin kyllä maallakin ettei niiillä niin ollut väliäkään. Nyt olen sitten innostunut uusimaan vaatekaappiani. Pikkuhiljaa:)

Mun äiti oli ihan samanmoinen. Nykyäänkin tuntee huonoa omaatuntoa, kun ostaa itselleen jotain. Puhuu aina, että "kai minäkin saan nykyään jo jotain itselleni ostaa". Haloo äiti, lapset on jo aikuisia. Eli älä hyvä nainen lipsu tuohon!

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24865624:
Mä en kyllä ymmärrä, että miksi pitäisi ostaa, jos entisetkin on hyviä/sopivia. Eri asia tietysti jos kuljet rääsyissä...

Maailma hukkuu muutenkin kaikkeen roinaan. Ei aikuisen ihmisen tarvitse joka vuosi uusia vaatekertaansa.

Ihan samaa mieltä. Itse kyllä välillä ostelen itsellenikin, jos kirpparilla sattuu sopiva ihku vastaan. Mutta siis 4 vuotta on aikuisen elämässä lyhyt aika ja jos ostaa laadukkaita vaatteita, niin ne ei mene siinä ajassa miksikään.

Yhteistyössä