Nainen ja naisen hormoonit!!!

  • Viestiketjun aloittaja NeliApila87
  • Ensimmäinen viesti
NeliApila87
Onko täällä muita jotka tuskailee hormooniensa kanssa?

Tilanne on tämä:

Meillä on 1v 2kk ikäinen ihana lapsi, pikku kakkosta olemme yrittäneet nyt viisi kuukautta. Olin jo varma, että olen raskaana, kun olen voinut todella pahoin vähän yli viikon. En ole oksentanut, vaikka välillä oli jo niin pahaolo, että meinasin. Mä en kyllä kovinkaan helposti oksenna, vaikka olisi sormetkin kurkussa. Esikoista odottaessa yritin oksentaa, kun ajattelin, että vellova tunne sitten helpottaisi edes hetkeksi. Kertaakaan en koko raskausaikana oksentanut. Tosin pahaaoloa ei kauaa kestänyt. Ja silloinkin se alkoi vasta rv6 tienoilla. Tämän lisäksi olen ollut todella väsynyt ja mieliala heitellyt laidasta laitaan minuutin välein. Mielialan heittely tosin on mulle ihan normaalia ennen menkkoja, joten en sitä laskenut varsinaiseksi "raskausoireeksi". Tänään sitten alkoi menkat kp 30, eli ihan normaali kierron pituus mulle. En osannut oikein edes pettyä, vaan olin suuresti hämmentynyt menkoista, niin varma olin raskaudesta. Ihmettelen nyt siis tätä pahaaoloa, että huijaako oma keho jo, kun raskautta toivoo? En jaksa uskoa, että mikään mahapöpökään olisi, kun ei ole ripulia tai oksentamista. Tuntuu inhottavalta noi menkat, kun oli jo niin varma olo raskaudesta. Viisi kiertoa ei todellakaan ole pitkä aika yrittää lasta, enkä ole heittänyt toivoa kaivoon. Harmittaa vain, kuinka oma kroppa jo antaa vääriä merkkejä.

Onko kukaan kokenut samaa, että oma elimistö ja hormoonit olisi alkanut viestiä toivottua tilaa? On jotenkin huijattu olo. Mikä sinänsä tuntuu koomiselta. :D
 

Yhteistyössä