Nainen sanoo rakastavansa/ muttei oikealla tavalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies81

Vieras
Auttakaa mies poloista. Olemme tyttöystäväni kanssa erosta keskusteltu. Hän pamautti ilmaan että rakastaa, mutta ei rakasta mua niinkuin haluaisin. Eli ei tunne palavaa rakkautta, enemmän kaverillisesti. Onko se paha asia suhteessa? En tiedä miten tähän tunnustukseen suhtautuisin. Tiedän että nainen ei sano tätä sanoakseen, vaan koska sitä tarkoittaa.

Miten suhtaudun? Onko tämä syy erota? Etsiä parempi? Pikaista apua.....

Poikahan sinä olet mutta ikävä kyllä luulen, että hän tarkoitti juuri sitä mitä sanoikin. Eli ei "rakasta" sinua oikealla parisuhteeseen kuuluvalla tavalla.

Jos nainen on yhtä nuori kuin sinä, niin hän todennäköisesti haluaa erota, koska ei rakasta sinua siten, kuin hän haluaa parisuhteessa kumppaniaan rakastaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Mies81:
Eli ei tunne palavaa rakkautta, enemmän kaverillisesti. Onko se paha asia suhteessa?

On todellakin paha asia, ainakaan itse en pystyisi elämään suhteessa, jossa rakastaisin toista kaverellisesti/minua rakastettaisiin kaverellisesti. Jotkut tähän pystyy, itse en edes haluaisi pystyä ja aivan varmasti eroaisin.

Haluatko todella elää siinä pelossa, että tyttöystäväsi kohtaa miehen johon rakastuu palavasti ja jättää sinut? Koska varsinkin jos ei ole perhettä vielä, niin voit uskoa, että todennäköisesti suhteenne loppuu silloin kuin seinään.

Olen itse sanonut nuo sanat eksalleni.

Tarkoitin sita, etta romanttinen rakkaus oli kuollut ja tilalle oli jaanyt kaveruutta ja valittamista. Rakastin hanta kuin ystavaa.

(anteeksi aakkosten puuttuminen :))

Vanhoilla, suhteeseen vakiintuneill apareila voi aikaa myöten käydä niin etä rakastetaan kuin kumppania, ikuisesti, uskollisesti. Mutta sinun ikäisellesi se ei käy. Intohimo ja huuma kuuluvat rakkauteen, jota suurin osa ihmisistä haluaa. Kaverillinen rakkaus on kuin rakastaisi niin kuin rakastetaan ja välitetään veljestä, ei haluta sille pahaa, toivotaan hyvää, halutaan olla kavereita mutta ei enempää.

Mummu on oikeassa. Teille molemmille on elämä varannut intohimoiset, suuret rakkaudet. Mutta ne on vielä edessä päin. Anna tyttösi mennä, äläkä jää piehtaroimaan sydänsuruihin ja katkeruuteen.

Miksiko haluaa olla kanssasi? Eihan han sinua inhoa... rakastaakin jopa, ei vain intohimolla ja niin kuin puolisoa tulisi rakastaa. Mutta vaikea on paastaa irti jos suhde toimii muuten hyvin, valittaa toisesta paljon, on tottunut toiseen, toinen on paras ystava jne...

Eikö rakkaus voi jossain vaiheessa "uudistua" ja muuttua entiselleen? Siis siitä kaverirakkaudesta takaisin intohimoon? Entäpä jos intohimoa riittää vuoteen puolella? Ja välit muutoinkin ovat hyvät, jopa upeat? Ja yhtäkkiä toinen sanoo tarvitsevansa "vapautta"? Mitä se semmoinen sitten on?

Hän haluaa olla kanssasi koska olet tuttu ja turvallinen. Hän jännittää, ehkä pelkääkin että jää yksinäiseksi, ettei löydäkään sitä intohimoa, jota kaipaa. Mutta hän löytää sen, ja niin löydät sinäkin.
Tuttuus ja turvallisuus on kuin asuisi lapsuuden kodissa, joskus sieltä on vaikea irtaantua ja sinne tulee ajoittain ikävä, mukavia lämpimiä muistoja.
Kuitenkin siellä lapsuuden kodissakin haaveili tulisesta rakkaudesta joka joskus osuu kohdalle ja vie mennessään.

"Hän pamautti ilmaan että rakastaa, mutta ei rakasta mua niinkuin haluaisin."

Minä tulkitsen tuon kyllä hyvin erilaisesti kuin sinä ap. Vai onko siinä kirjoitusvirhe? Tyttöystäväsi heittää mielestäni pallon sinulle ja tarkoittaa, että hänen rakkautensa ei kelpaa sinulle. Oletko suhteessa vaativa? Ja mielelläni kuulisin myös ne muut syyt miksi olette eroamassa.

Minusta tuo kuulostaa vähä pelinaisen puheelta. Oletko sinä ap.kokemattomampi kuin tämä sinun tyttösi ? Jos suhteenne on sellainen että sinä yrität kaikkesi ja tyttö vain määrää, niin sellainen ei ole sitä parisuhde rakkautta.Siskontyttöni on vähän sellainen että jos on kiva kilttipoika sitä sitten käytetään hyväksi surutta.Poika saa elättää ja tehdä kaikki tytön oikut todeksi,ihmettelen miten se rakkaus kestää.Pahinta oli kun tyttö totesi minulle olevansa pojan kämppis vaan mutta sanoo äidilleenkin että seurustelevat.Poika on niin rakastuntu että sydän särkyy-. Miten tässä muut nätisti asiat esittäisi kun lasten pitäsi itse oppia olemaan rehellisiä toisilleen.

Rakastunut nainen mies tekee toisen eteen kaikensa. <jos tätä ei tapahdu teidän suhteessa olette todellakin hyviä lämpimiä kavereita. Kun intohimo syttyy sitten toisen kanssa niin se on menoa.Kaverisuhde jää samantien.Mitkä ne muut syyt eroon ovat ?

Hän sanoi rakastavansa, mutta uskoo että löytäisin paremman onnen jonkun muun kanssa. Muita syitä mahdolliseen eroon oli oma halu vakiintua, mutta hän ei ole valmis. Rakastan tyttöystävääni, ja haluaisin vakiintua hänen kanssaan koska tiedän että hän on minulle se oikea. Voiko olla vain mahdollista että hän ei ole siihen vielä valmis. Vai onko tämä sittenkin lopputuomio?

Tähänkin pätee se vanha viisaus, että päästä irti, niin hän tulee luoksesi, jos kaikki on ok. Yleensäkin tilan ja ajan antaminen on kaiken perusta. Nainen ahdistuu vaatimuksista.

Nuorena sitä usein uskoo löytävänsä paremman kumppanin. Sitä toivoo jotain, mitä ei voi ehkä koskaan saada. En nyt tarkoita, että pitäisi jämähtää epätyydytävään parisuhteeseen, mutta usein vaan ihminen ei ymmärrä olevansa tyytyväinen ja onnellinen. Mikään ei tunnu riittävän.
Kun ikää karttuu sitä huomaakin, että parisuhteessa intohimoa tärkeämpää on juuri se paljon parjattu ystävyys. Hyvät ystävät selviävät kumppaneina monestakin alamäestä. Tyttöystäväsi ei varmaan vielä osaa arvostaa sitä puolta parisuhteessa tarpeeksi.
Varmasti on kuitenkin jotain, mitä tyttöystäväsi kaipaa, mutta mitä hän ei tunnu sinulta saavan. Ilman sitä jotain hän tuskin enää jaksaa kanssasi. Jos parisuhde jämähtää pelkkään kaveruuteen ja lämpimiin ajatuksiin, veikkaan jotain olevan pahasti pielessä sänkykamarin puolella. Miksei intohimoa riitä vai mikä todennäköisintä, ettekö vain uskalla sitä kunnolla näyttää?
Usein nuorena seurustelun aloittaneet eivät aivan uskalla näyttää sitä koko seksuaalista repertuaariaan kumppanilleen. Ollaan jotenkin liian kiinni toisissaan ja pelätään, että toinen "särkyy". Oletko ehkä liian kiltti sänkykamarin puolella? Onko tyttöystäväsi myöskin estynyt näyttämään itsestään sitä villimpää puolta?

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Tähänkin pätee se vanha viisaus, että päästä irti, niin hän tulee luoksesi, jos kaikki on ok. Yleensäkin tilan ja ajan antaminen on kaiken perusta. Nainen ahdistuu vaatimuksista.

Näin se on niin miehillä kuin naisillakin. Aika ja sen kuluminen auttavat asiaa. Ainakin minä uskon niin! Oma ukkoni halusi tilaa ja vapautta - annoin sitä hänelle. Meni 2 kk ja hän palasi luokseni takaisin tietäen, että haluaa nyt vain minut. :) Yhteistä eloa takana jo 10 vuotta.

Päädyin itse pitkään suhteeseen miehen kanssa, jota kohtaan ei ollut koskaan intohimoista rakkautta. Kuvittelin, että välittäminen, ystävyys ja riidattomuus olisivat sellaisia syitä, jotka kannattavat suhdetta eteenpäin. Olin väärässä. Ihminen kaipaa kuitenkin sitä tulista rakastumista ja intohimoa. Toki rakkaus laantuu ja intohimo laimenee, mutta tieto siitä, että sellaisia tunteita on ollut, riittää hyvän parisuhteen perustaksi. Itse päädyin eroon ja olen onnellinen, koska olen sen jälkeen saanut kokea intohimoista rakkautta.

Miksikö sitten sitouduin väärään ihmiseen, jonka tiesin jo heti alussa sellaiseksi, etten häneen pystyisi enkä osaisi koskaan rakastua intohimoisesti? Pelkäsin yksinjäämistä, kun en ollut koskaan asunut yksin. Kaipasin omaa perhettä ja myös taloudellisia syitä oli taustalla. Parikymppisenä tapahtuu niin suuria elämänmuutoksia (lukio päättyy, opiskelupaikan etsintä, ensimmäisen työpaikan etsintä, lopullinen irtautuminen lapsuudenkodista, puolison etsintää, kannan ottaminen lapsiin ja perheen perustamiseen, vanhojen kaverisuhteiden ylläpitoa, uusia kavereita, taloudellista stressiä, opintolainojen takaisin maksua, asunnon etsimistä...), että tuntui turvallisemmalta, kun kotona olisi joku kumppani jakamassa arkea. Tuntui, että mistä löydän parempaa kumppania, kun kaikilla muilla kavereillani oli jo poikaystävät.

Uskon myös vahvasti siihen, että päästä naisestasi irti. Jos hän ei ole tarkoitettu sinulle, et voi häntä väkisin pitää. On kuitenkin mahdollista, että hän palaa vielä luoksesi, kunhan hän saa kokeilla vapaana siipiään. Tiedän myös kokemuksesta, että yksipuolinen rakastaminen on todella kamalaa. Olen myöskin tehnyt ja yrittänyt kaikkeni, että olisin saanut erään miehen rakastumaan itseeni (hänen puoleltaan suhde oli yksipuolista rakkauteni hyväksikäyttöä), mutta ei sellainen onnistu, koska intohimoinen rakastuminen ei ole tahdon asia. Minäkin annoin lopulta miehen mennä, surin ja nousin jaloilleni entistä vahvempana.

Itselläni on se tilanne, että meillä oli jo pidempään ollut vaikeaa (mieheni mielestä suhde oli kuitenkin hyvä ja hän väittää olevansa onnellinen) ja ero oli jo lähellä. Olemme olleet yhdessä jo useita vuosia ja oma, yhteinen asunto(-velkakin) hankittu. Minä olin se, jonka rakkaus on muuttunut. Kerroin miehelleni, että tunteeni ovat laimenneet ja rakastan häntä enää ystävänä. Mieheni oli rikki, mutta aneli minua silti jäämään. Olemme päättäneet vielä yrittää, mutta minusta tuntuu, etteivät tunteet muutu odottamalla...Mieheni ärsyttää minua jo päivittäisellä tasolla, enkä halua hänen enää koskevan minuun. Seksin ajatteleminenkin tuo vilunväreitä. Yksi syy siihen varmasti on se, että hän on paljon estoisempi kuin minä. Esim. suhteemme alussa hän ei halunnut keskustella seksistä yms. Niinpä minustakin on tullut estoinen ja mielikuvitukseton sängyssä...Ja kaikki tämä alle 30v...

Alkuperäiselle voisin siis kertoa, että turha jäädä odottelemaan, josko tyttöystäväsi rakastuisi sinuun uudestaan. Voit titetnkin yrittää selvittää, miksi hänen tunteensa ovat muuttuneet eli onko jotain vielä tehtävissä. Ja anna hänen aidosti näyttää tunteensa, nimenomaan negatiivisetkin.

Olen aina ihmetellyt niitä pareja, jotka ovat saaneet hiipuneen intohimon uudestaan syttymään. En siis tunne ketään sellaista, lehdistä vaan lukenut.
Itselläni on kaikki mielenkiinto mieheeni mennyt 8v. yhdessäolon jälkeen, mutta lähteminenkin on vaikeata... Niin, että ymmärrän kyllä alkuperäisen kirjoittajan kyselyt. Ero pelottaa, vaikka se sitten kyllä yleensä myös antaa paljon energiaa.

Itsellä sellainen tilanne, että olemme mieheni kanssa lähinnä hyviä ystäviä.Rakkautta löytyy miehen puolelta intohimoon asti ,mutta minulla rakkaus on ystävärakkautta.Tuttua ja turvallista.Mielestäni on paljonti luonteestakin kiinni kuinka siihen rakkauteen heittäytyy.Itse en ole heittäytyjä tyyppiä enkä tiedä tunnenko ikinä mitään syvää ja intohimoista rakkautta muutakuin aluksi. Rakkaudessa on mielstäni kysymys myös siitä kenen kanssa vain päättää elää, koska samaan tilanteeseen se menee jokaisen kumppanin kanssa.Varsinkin pohdiskelijaluonteella ei pysty täysin olemaan intohimoisesti rakastunut kovinkaan pitkään. vai mitä olette mieltä?

Samoin olen itse sanonut aikoinani miehelleni. Samaan aikaan kaikki oli tylsää ja flirttailin muiden kanssa... Mies oli aiemmin lepsu, ja minun sanominen oli laki. Tyrannoin minkä kerkesin, olisin tarvinnut "vahvemman" miehen, joka määrää päättää asiaoista myös ja osaa sanoa tiekan EI:n.

No mies ottikin myöhemmin tiukan linjan ja nakkasi minut kartanolle. Olin aivan lyöty, eihän tässä näin pitänyt käydä. Ikävä oli hillitön, ja näin sielun silmini menneisyyden ja oman käyttäytymiseni. Yritin ruikuttaa miestä takaisin. Ei muuten oottanut.

Mies löysi uuden mukavan naisen, joka ei ratkuttanut. Seurasin tätä hommaa suht läheltä, ja itkin verta. Olipa kuitenkin tämä uusi nainen jollakin saralla epäsopiva ja sain vampattua mieheni vielä takaisin.

Sen jälkeen olen ollut kuin eri ihminen, molemmat täysivaltaisia tässä suhteessa ja kunnioituskin on löytynyt. Elämä menee hyvin ja toivottavasti tämän saman kumppanin kanssa hautaan saakka. Eron aikana tajusin, että kyllä mieheni on mahtava ihminen ja rakastan häntä monella tavalla. Kaveruusrakkaus on tasaisessa elämässä vain päällimmäinen, ainakin pitemmässä suhteessa. Olisiko siksi tämä fraasikin niin kulunut, yhteiselämä vaatii kaverirakkautta, muu rakkaus voi välissä unohtua.

Ota tiukka linja, äläkä nysvää. Paras keino pitää nainen itsellään, on antaa naisen tuntea, ettei paljon kiinnosta sen tekemiset ja menemiset. Pahinta on roikkua hänessä ja anella rakkautta. Tämä siis VAIN siinä tilanteessa, jos nainen seisoo jo lähtökuopissaan.

Öitä :)

Yhteistyössä