Nainen työkalukaupassa = norsu posliinikaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Myyjä"

Vieras
Heissan siskot

Pyöritän työkseni verkkokauppaa, jossa myydään työkaluja, puun- ja metallintyöstökoneita, erilaisia varaosia ja laitteita sekä yhtä sun toista muuta rautakauppakamaa. (Maalit, laatat ja muut kodin pintamateriaalit eivät kuulu meidän valikoimiimme). Kauppa pyörii kohtalaisen hyvin mutta ei ole mitenkään oleellisesti parempi kuin kilpailijoiden vastaavat. Meitä ei muista mistään erikoisesta. Jotkut asiat teemme muita paremmin ja jotkut huonommin. Hintataso meillä on kilpailukykyinen vaikka emme myykään romua, postikulut on aina laskettu suoraan hintaan.

Nyt olisi kiva hioa profiilia vähän paremmin erottuvaksi. Ajattelin, että meistä voisi tulla Suomen paras työkalukauppa NAISILLE. Rautakaupat kun ovat perinteisesti miesten maailmaa, jossa naisia katsellaan vieläkin turhan usein nenän vartta pitkin, niin haluaisimme näiden rinnalle kaupan, josta erityisesti NAINEN ostaisi tarvitsemansa työkalut ja laitteet mielellään.

Mutta ostaako naiset työkaluja? Mitä nainen kaipaa rauta/työkalu-/tarvike- tai varaosakaupalta? Millaisia koneita tai laitteita voisit kuvitella tilaavasi netistä? Millaista palvelua tai sisältöä verkkokaupalta haluaisit? Millainen voisi olla naisten työkalukauppa?

Olenko mielestäsi oikeilla jäljillä jos ajattelen että naiset kaipaavat ennen kaikkea selkeitä ja ymmärrettävälle kielelle kirjoitettuja vinkkejä, työohjeita ja neuvoja? Jos kaikkien nippeleitten ja vehkeitten kohdalla olisi selkeällä ja ymmärrettävällä kielellä kerrottu mitä ne on ja mihin niitä voi käyttää?

Heitelkääpä kommentteja, ehdotuksia, mielipiteitä ja erilaisia kokemuksia kehiin. Kiitollisena otan kaiken vastaan. Ja jos (kun!) saamme idean toteutuskuntoon, voisin tarjota jotain hyviä kamppiksia erityisesti plussalaisille.. Tähänkin liittyen vois heittää toiveita ja ideoita.

ainakin toi sun vertauksesihan on ihan päin persettä, koska norsu posliinikaupassa= rikkoo kaikki kulkiessaan siellä ei mitenkään toimi suhteessa siihen, että nainen olis rautakaupassa.

Joo, vertaus meni vähän väärin.

Mutta itse olen esim. ihan kusessa yhden kaapinoven kanssa. Ehkä joku konsultointipalvelu, että voisi ottaa kuvan ja selittää tilanteen, te voisitte tarjota työkaluja ja materiaaleja korjaukseen? En tiedä millaiset resurssit teillä on, mutta tuollaista kaipaisin. Kai se on remonttireiska soitettava paikalle.

Itse en mitään teknisempää ja rautakauppa-tyyppistä laitetta ostaisi verkkokaupasta, vaan ihan marssisin kauppaan sen hakemaan, jotta voin kysellä myyjältä typeriä kysymyksiä ja parhaimmillaankin myyjä voisi kädestä pitäen näyttää ja rautalangasta vääntää.

En ole eläessäni kuullut mitään yhtä typerää, taidat pitää naisia jotenkin vajaaälyisinä. Minusta koko ideasi on naisia loukkaava eikä mitään muuta.

Hmm, mulla taitaa olla aika lailla kaikki työkalut mitä tällä hetkellä tarvitsen, mutta esim. viimeksi etsin hyvää ja selkeää ohjetta pistosahan käyttöön, ja tietoa siitä millainen pistosaha kannattaa valita siihen hommaan mitä olin tekemässä. Minulla ongelma on lähinnä se että en tiedä millaisella laitteella tai varusteella kannattaisi lähteä tekemään jotain tiettyä hommaa...

Siltä kannalta olisin teille varmaan vähän huono asiakas, että yleensä jos tarvitsen työkaluja niin tarvitsen ne nyt heti enkä joskus parin viikon päästä, ja silloin on helpompi piipahtaa paikallisessa K-raudassa tai S-raudassa. Eli niiden työkalujen pitäisi olla jotenkin enemmäin kuin niiden mitä voin hankkia paikallisista liikkeistä. Millä lailla? Sitä en osaa sanoa, kun en tiedä alasta tarpeeksi.

Yleisti ottaen en pidä perinteisten sukupuolistereotypioiden vahvistamisesta, mutta pitää myöntää että rakastan pinkkiä työkalupakkiani, jossa on pinkkejä työkaluja. Tosin en ihan saanut mitä halusin... toivoin että omia työkalujaan ympäriinsä kylvävä ja aina hukkaava mies jättäisi minun pinkit, tyttömäiset työkaluni rauhaan, mutta kelpaavat nähtävästi hyvin käytettävästi kun omat ovat hukassa. Näyttääpä ainakin pinkit pihdit ja pinkki ristipääruuvari kadonneen jonnekin.

Vaikea sanoa, kun en tunne mitenkään edustavani "kaikkia naisia"...

Kyllä naiset käyvät rautakaupassa ja ostavat työkaluja.

Itse olen yleensä mennyt tarpeeseen hakemaan nyt ja heti, jotain tavaraa.

Toinen vaihtoehto on, että vertailen tuotteiden hintoja useammasta liikkeestä, siinä tilanteessa voisi verkkokauppa toimiakin.

Mutta kuten moni on jo sanonut käy mielummin liikkeessä ja kyselee myös ohjeita sieltä. Niin minäkin.

Voi voi... Mie oon tavannu turhanki paljon miehiä joille ne selkeät käyttöohjeet tavattuna ois ihan näppärät.
Muuhun en ota kantaa....

Mulla kyllä onnistuu "miehisten" työkalujen käyttö ihan hyvin, moottorisaha, raivaussaha, porakone, vasara, IHAN kaikkia ossaan käyttää ja jos en jotaki ossaa opin kyllä ihan yhtä näppärästi ko kuka tahansa mieski.

Varmaan ihan hyvä idea niitä selkeitä ohjeita antaa yms..

Mutta.. itseni lisäksi moni muukin nainen, joka osaa ja tietää asioista työnsä tai muuten kokemuksen puolesta, voisi hieman vetästä hernettä nenään. Jos annetaan se kuva tahattomasti, ettei nainen voisi normaalisti tietää mitä milläkin tehdään jne. Ja silloin jättäisin tilaamatta teidän paikasta yhtään mitään. :D

Juurikin tuo "vajakki" oletus.. tulisi mieleen ensin.

Yhteistyössä