Hae Anna.fi-sivustolta

Naisen ihanne ympärysmitat?

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä MiNNi HiiRi, 08.11.2012.

1. MiNNi HiiRi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voisiko joku valaista, että mitkä ovat nykyään naisen "ihanne ympärysmitat"? En nyt tarkoita mallinmittoja vaan terveen, normaalin naisen mittoja. Omani ovat: Rinta 83
    Vyötärö 66
    Lantio 97
    Kuppikoko 75B
    Pituus 166,5
    Vyötärö-lantio suhde 0,68

Ovatko nämä mitat lähelläkään ns. normaaleja tai ihanteellisia mittoja? Ja millaisi mittoja teillä muilla on, olisi kiva kuulla vaikkei niitä voikkaan suoraan vertailla? Minua mietityttää myös että mitkäköhän ovat ns. todella kurvikkaan naisen kuten Kim Kardashianin tai Jennifer Lopezin ympärysmitat, ovatko ne lähelläkään normaaleja mittoja. Jos jollain on esim. heidän ympärysmitoistaan tietoa niin saa kertoa.

2. Sopusuhtaisuus Vierailija

Rinta 110
    Vyötärö 75
    Lantio 110
    Kuppikoko 85 D/ 38 D
    Pituus 180
    Suhde 0.68

"Vuonna 1951 keskiverto naisen strategiset mitat olivat 91-61-89 senttiä ja nykyään 96-86-101 senttiä." Teksti on lainaus tutkimuksesta, jonka tulokset julkaistiin 2009. Suhteet ovat varmaan vieläkin hieman muuttuneet. Vanhat missimitat ovat aika hyvä suhdemittari eli 90-60-90. Sopusuhtaisuus on se joka yleensä ihmisessä miellyttää häntä katsellessa. Huomaat varmaan, että sinulla ja minulla tuo vyötärö-lantio suhdeluku on sama vaikka muuten olen sinua huomattavasti kookaampi. Perinnölliset tekijät vaikuttavat paljon meidän rakenteeseemme ja millaisilta näytämme, halusimmepa tai emme.

3. teininnäkökulma Vierailija

Ihanne ympärysmitat mitä teininä voin sanoa, että ihanne lantionkoko on alle 90cm. Malliksi ei ainakaan pääse ilman tuota vaatimusta, vaikka muuten olisi upea kroppa :D

vyötärö vaihtelee, onhan se hienoa jos on lähellä 60-70cm

Rinnanympärys on ihanteena enemmän kuin kumminkin noin 20cm enemmän verrattuna vyötärön mittaan. Tottakai ylöspäin on aina plussaa massan mielestä.

Jos on tyyliin 163-170cm niin tämä pätee aika pitkälle siitä mikä on kauneusihanne mittojenmukaan. Että tällaista. ei kannata oikeasti yrittää hirveittävästi noita tavoitella ja vertailla, omana itsenään aina riittää ja on kaunis!

4. Alsome Vierailija

Luin keskusteluitanne ja se on totta, että ennen vanhaa naisten ihanne mitat olivat 90-60-90 ja vieläkin jotkut haaveilevat niistä. Mutta tutkimuksissa on huomattu,että tulevan nuorison/nykyisen nuorison ympäryysmitat ovat suurempia kuin ennenvanhaa,eli lantio ja hartiat leveämpiä. Keskusteluitanne kun luin mulle tuli mieleeen että olenko myös ihan sopusuhtainen tai ihan ok vartaloinen?
    (mulla ei ole oikein tarkkoja kokoja)

vyötärö: 69 cm
    rinta: 90 cm
    kuppikoko: n. 70D/75C
    pituus: 173-176 cm.
    lantio: n.98 cm

5. Rouva50 Vierailija

Vyötärö: 63 cm
    rinta: 90 cm
    kuppikoko: n. 70C
    Lantio: 90 cm
    Vyötärö-lantiosuhde 0,7

6. hartiat Vierailija

Tästä tuli mieleeni kun usein mainitaan nuo rinta-vyötärö-lantiomitat mutta mites teidän muiden hartialeveys suhteessa noihin ja pituuteen?

Olen tosi pätkä, 152, mutta hartiani ovat silmämääräisesti mielestäni leveät (rinta 80, vyötärö 62, lantio 86). Oispa kiva tietää ihan mitatenkin onko näin. Mistä/miten hartialeveys oik.oppisesti mitataan?

Kertoo ken tietää, kiitos:)

7. Ei sellaista ole olemassakaan. Ihmiset ovat niin erikokoisia, ja sopusuhtaisen näköisiä niin erilaisilla mitoilla, ettei voi olla mitään yhtä lukemaa, joka olisi ainoa hyväksyttävä.

"Teininäkökulman" mallivaatimukset ovat kammottavia, mallit ovat sellaisia luuviuluja, että olisi hyvä, jos tavalliset naiset eivät yrittäisi pyrkiä heidän mittoihinsa. Valitettavasti vain yleinen kauneusihanne muistuttaa enemmän 12-vuotiasta poikaa kuin aikuista naista.

Minusta kaunis naisellinen vartalo on hoikka, mutta muodokas, sellainen, jossa on rinnat, vyötärö ja lantio. Myös hiukan tukevampi vartalo voi olla kaunis, jos se on kiinteä ja sopusuhtainen.

8. Niinpä Vierailija

Ihannemittoja ei tosiaankaan ole olemassakaan, koska ihmisillä on erilaisia vartalonmalleja. Terveys on ihannemitan tärkein faktori.

9. juuripä näin. Vierailija

Olen aika sopusuhtainen, minulla on 90d kuppikoko, ja yksi nainen sanoin minulle, että sinulla on kaunis muodokas vartalo.Hänellä itsellään ei ole paljoa rintoja, hän sitä itse sanoi, en minä.Ja hänellä on aika paljon ylikiloja.Mutta kaikista tärkeintä on että itse tykkää omasta kropasta.

10. Nyt paino 67, mitat 94-72-95. 75D. Uimapuvussa näytän tuhdille. Mustissa vaatteissa ok, alusvaatteissa näytän kurvikkaalle.

Joku vuosi sitten painoin 56-58 ja juuri katsoin noita kuvia, ei ole kurvikkuutta vaan olin aika hoikassa ja sorjassa kunnossa. Miehetkin kehui kroppaa ja hoikkuutta. Oliskohan mitat olleet 90-65-90 ja 70D. Harrastin kovasti liikuntaa ja siltä näytinkin. Onhan tuollainen sorja kroppa ihan hyvännäköinenkin, mutta toisaalta niin on kurvikaskin ja naiselliset muodot. Nuorena ajattelin vaan että mitä kapeampi sitä parempi, en osannut iloita muodoistani.

Esim. tanssitunneilla oma peilikuva näyttää paremmalle kun on vähän muotoa. Naisellisissa liikkeissä hoikimillani näytin aika kuivakalle.

Yritän tässä muutaman kilon tiputtaa, ihannemittani olisi varmaan 91-65-91 paino 58-60.

11. Epävarma nuori Vierailija

Pituus: 175cm
    Paino: n. 65kg
    Rinnanympärys: 104cm
    Rinnan alta: 78cm
    Kuppikoko: 75I (en kyllä usko todeksi, mittataulukot sanovat toista)
    Vyötärö: 73cm
    Lantio: 95cm

Mitä mieltä olette? En itseäni kyllä tunne povipommiksi ja rasvaa olen kovasti yrittänyt polttaa. Normaali kokoinen uskoisin olevani?

12. anskuuuu Vierailija

meikäläisen mitat:
    80 rinnanympärys
    65 vyötärö
    84 lantio
    pituutta 167 cm ja painoa 52 kg.

13. Lady50+ Vierailija

Rinnanympärys 90 cm,
    Vyötärö 68 cm,
    Lantio 95 cm,
    Massa 58 kg,
    Vaatekoko 34 - 36

Paljon liikuntaa ja terveellinen ruokavalio. Ei alleja vaan liiankin iso hauis.

14. nita Vierailija

Miten kaikilla on on niin leveä takamus, päätellen siis tuosta lantionympäryksestä. Itselläni on aina ollut todella kapea lantio, ihan poikamaisen hoikka. Olen aina ollut Y-mallinen, eli vyötärö on liki saman kuin lantio.

Ei siis ole meillä "emännällä perä leveä" eikä takapuoli ole kuin "seitsemän leivän uuni".:D

15. pippa Vierailija

168/52
    70D
    87 - 62 - 87
    peppu oli muutama kuukausi sitten pienempi, mutta olen jumpannut pakaroille pyöreyttä niin nyt sopivat mitat

16. sika Vierailija

168 cm/50 kg
    70 B
    Rinta 85
    Vyötärö 58
    Lantio 90

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri