Hae Anna.fi-sivustolta

Naisen lihasprosentti!?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Röyttällään, 28.06.2010.

1. Röyttällään Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joku joka tietää asiasta oikeasti lue ja auta!
    Eli siis minua kiinnostaa tietää mikä on normaali, naisen lihasprosentti?
    Jos joku tietää luotettavia sivuja, joista voi lukea ja saada luotettavaa tietoa asiasta niin laittaisitko linkkiä?:)
    Itselläni oli lihasprosentti 33 kun vasta mittasin kuulemma luotettavalla laitteella, joka näyttää lihas- ja rasvaprosentin,BMIn,painon ja jonkun rasvaprosentin kehon sisältä(en tiedä virallista nimeä).

2. Miukumauku Vierailija

Kyseessä lienee Omronin kehonkoostumusmittari?
    Mikäli laitteen omistajalla on käyttöohjevihko tallella niin siellä on selvitetty kaikki rajat.
    Ja muutenkin käyttöohjeet; ei liikuntaa 2h:n aikaisemmin, ei suihkussakäyntiä, ei kovaa juomista... Paras olisi aamulla ylös noustessa.
    Itse olen huomannut isot erot mittauksissa johtuen ihan tuosta mittausajankohdasta.

Luotettavamman tuloksen saa esim. kuntosaleilla käyettävillä laitteilla. Ne "osaavat" laskea tarkemmin luuston ja lihasten painon jne. ja niiden perusteella mitata ihannepainon. Itselläni on lihasmassaa sen verran että Bmi:n mukaan olen normaalipainon ylärajoilla.

3. anni. Vierailija

Normaali naisen lihasprosentti on >29. 33% on siis ihan normaali ja hyvä prosentti.

4. tilda Vierailija

Iästäkin se on riippuvainen. Itse olen 5-kymppinen ja hyvänä pidetään 26%:sta alkaen, itselläni 29 ja tosi hyvä kuulemma.

5. äitikuntoilija Vierailija

Olen 44-vuotias neljän äiti. Omronin vaa'alla päivästä riippuen rasvat 10-13%, lihasprosentti n. 38-40%, sisäelinrasvat 2-3%.

6. jeek Vierailija

Oma lihasprosentti 40 %. lievä ylipaino ja normaalit rasvat.

7. Hanna Vierailija

Ei se mun mielestä ole niin tarkkaa, mikä se prosentti on, ainakaan asteikon alapäässä.

2 vuotta sitten mulla oli 12 %, nyt on 16 % enkä eroa ole ulkonäössä huomannut.

Paino on pysynyt täysin samana. Toki jos se kymmenen prosenttia nousisi niin alkaisi eron huomaamaan, kai..

Joku voi olla sitä mieltä että noin alhainen prosentti on pahasta, mutta minkäs tekee kun paljon treenaa ja paljon syö mutta rasvaa ei kerry? Kai kaikki energia on mennyt lihaskasvuun, vaikea sanoa..

8. Hanna Vierailija

Härregyyd, lukihäiriö..luin että rasvaprosentti :D Siis joo, rasvaprosentti on toi 16 %, lihasprosentista ei oo hajuakaan mut hyvällä mallilla näyttäis peilin kautta katsottuna olevan.

9. poola Vierailija

Moi, auttakaa tyhmää!

Olen käynyt kuntosalilla Tanita-kehonkoostumusanalyysissa ja tuloksissa ei ollut "lihasprosenttia"... Muscle mass (kg) ilmoitettiin kyllä, mutta se ei jotenkin passaa ollenkaan noihin kihasprosentteihin joita teiltä luen. Itselläni oli muscle mass 41,8 kg, oma painoni on 62 kg. Prosentteinahan lihaksia olisi siis melkein 70% (katkeaa naurusta) =D Miten ihmeessä nämä suhteutuu toisiinsa? Mitenhän pystyisin päättelemään omaa lihasprosenttiani?

10. vierailija5 Vierailija

11. Onko hyvä Vierailija

Olen 14v tyttö,
    pituus 165cm,
    paino 59kg,
    rasvaprosentti 23,5%
    Lihasmassa 42%

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri