Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Naiset auttakaa mua vähän

Viestiketju osiossa 'Kahvitunnilla' , käynnistäjänä miten tekisitte?, 05.12.2006.

1. miten tekisitte? Vierailija

Tästä on kiinni mun kahvitunnille pääsy koko päivänä ja uralla etenminen ja kaikki muu tärkeä, eli on tärkee juttu vaikka pieni. Auttakaa naista mäessä, kiitos.

Mun pitää muokata Wordissa yhtä asiakirjatiedostoa ja siinä yläreunassa on sellanen harmaa teksti, muu teksti on mustalla, mut miten sen harmaan saa siitä pois. Word on enkunkielinen, etten löydä sitä komentoa, millä sen sais muokattua, se pitäis poistaa kokonaan. Se on joku ylätunniste tai vastaava, joka siihen on laitettu.
    Mistä sen saisi pois. Muun tekstin olen saanut valmiiksi, mutta tässä tökkää..

Ikuisesti kiitollinen sille siskolle, joka mut tästä pienestä, mutta ohittamattomasta pinteestä pelastaa.

2. Karita_ Vierailija

Kolmas valikko vasemmalta "Näytä" (Display?) ja sitten viidenneksi alin tässä versiossa eli "ylä- ja alatunniste", taitaa olla Header/Footer niin teksti muuttuu harmaaksi ja ylätunniste mustaksi. Poistat kaiken tekstin (delete tms) ja klikkaat "sulje" niin pitäisi olla ok.

3. juuuuuuuu Vierailija

Oli tää provo tai ei niin näpäytä hiirellä pari kertaa sen harmaan alueen päällä, niin johan lyyti kirjoittaa...

4. miten tekisitte Vierailija

nyt pääsen kahville. :) Anteeksi maalaisuuteni, muttei se tosiaankaan ollut provo. mä etin mielettömän kauan sitä komentoa ja kokeilin ja kääntelin noita komentoja suomeks aivan turhaan. En vain hoksannut paria kertaa näpäyttää.. Naisen logiikalla kaikki pitää thedä niin vaikeesti. Kiitos. Pelastit päiväni, ja naamani pomon edessä. :)

5. ihmetyttää Vierailija

että mikä koulutus sulla on? Esim. toimistohommia tekee merkonomi ja kyllä Word on täysin tuttu juttu. Suhteillako lie töihin päässyt.

6. dskjfei Vierailija

No ei sitä aina kaikkea voi muistaa ja osata, vaikka olis professori. Varmasti sinullekin tulee joskus tilanteita, joissa et tiedä miten toimia.

7. ihmet... Vierailija

No kyllä muistan Wordin ihan hyvin. Valmistuin aikoja sitten.

8. Miksi Vierailija

Miksi pitää vastata toiselle noin ilkeästi? AP ei varmaankaan olisi lähettänyt kysymystä palstalle, jos ei olisi tarvinnut apua! Ehkä sinä osaat Wordin vaikka päälläsi seisten, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki sen osaavat.
    Minä olen valmistunut merkonomiksi vuonna -96 ja siihen aikaan opiskeltiin WP:tä. Excel on taas minun vahvin puoleni, Pivot pöydät ja muut hoituvat kuin vettä vaan, eikä mieleeni juolahtaisikaan alkaa noin alentavasti puhumaan avun pyytäjälle.

Elämäsi on varmaan muutenkin täydellistä etkä koskaan tee virheitä?

9. JA VIELÄ Vierailija

täydellisen ihmisen on helppo taivaltaa tätä taivalta.
    mutta voi heitä jotka joutuvat elämään näitten TÄYDELLISTEN rinnalla.
    kyllä siinä on sulattelemista ja on sopeuduttava moneen tilanteeseen.
    (ettei tule riitoja)
    että tämä arvon täydellisyys saa näyttää taitonsa.

10. kasva Vierailija

Etkö tiedä, että tekstinkäsittelyohjemia on niin monia. Ei tuo word ole ainoa.

11. vastavalmistuva Vierailija

Höh. Ei sitä kaikkea muista eikä osaa, vaikka olis just kurssit käynyt.
    Mulla oli sama homma vähän aikaa sitten ja jopa "kaikkitietävä herrahenkilö" sai ihmetellä asiaa puolisen tuntia ennenkuin onnistui.
    Ja wordia olen käyttänyt päivittäin vuosikausia.

12. Fgh Vierailija

No näitä erinomaisia osaajia löytyy aina. Nää huomauttelijat on just niitä jotka töissäkin juoruilee ja mustamaalaa muita - tai ainakin arvostelee aina.
    Kukaan ei voi osata/muistaa/hallita kaikkea. Musta on hienoa, että on tällainen palsta josta voi apua kysyä, ja että täällä on mukavia ihmisiä jotka auttaa :)

13. Spesialisti Vierailija

Totuus on, että joka väittää osaavansa käyttää Wordia, eikä osaa EDES asiakirjatuottamisen perusteita, ei osaa käyttää sitä. Headerin ja footerin käyttö ovat vain yhtä pykälää korkeammalla vaikeusasteessa kuin pelkän kirjoituksen tuottaminen.

Jos henkilö ei tätä yksinkertaisinta asiaa osaa, pelottaa ajatella, että henkilö luulee osaavansa Wordin käytön. Teillä ei ole siis pienintäkään hajuakaan, mihin kaikkeen Word pystyy, jos kuvittelette tuon aiemman olevan ei-niin-merkittävä-osa -Word-osaamista. Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ettette te pysty tekemään edes templateja (mallipohja tms. suomenkielisessä versiossa). Se taas tarkoittaa, että te teette usein todella paljon turhaa työtä, eivätkä standardit leviä organisaatiossanne ainakaan teidän ansiostanne. Mikä taas tarkoittaa, että KAIKKI tekevät turhaa työtä keksiessään pyörää uudelleen. Ja niin edelleen.

Takaisin sinne kurssille, jos ette tuon vertaiseen pysty -tai poistakaa ainakin CV:stä Word osaamislistalta. Sen lisääminen sinne tarkoittaa, että sitä pitäis OIKEASTI osata, eikä vain osata näpytellä siihen tekstiä näkyviin ja tallentaa se tuotos...

14. ketä kiinnostaa Vierailija

työpaikka kouluttaa niinkuin kouluttaa; paskaako sen opiskeluun omaa aikaansa tuhlaa.

15. ja pah Vierailija

No ei ne eri tekstinkäsittelyohjelmat paljoa eroa toisistaan. Todella urpo pitää olla jos ei muista mitään.

16. Anju Vierailija

Voi hyvänen aika! Joku, joka käyttää työkseen jatkuvasti wordiä, onkin varmaan sen asiantuntija. Jotkut käyttää sitä joskus, muutaman kerran vuodessa ehkä, ja silloin ei kyllä aina muista että miten tämä menikään.

Mullakin on päivittäin ja jatkuvassa käytössä 5-6 ohjelmaa, teen kaiken työni tietokoneen ääressä mutta word ei tosiakaan kuulu päivittäiseen käyttöön. Kaikkien ohjelmien kaikkea tietoa ei voi päässä pitää ja kaiken aikaa päivittää.

Atk-koulutusta en ole saanut koskaan, kantapään kautta on kaikki opittu. Uusi ohjelma asennetaan koneelle ja siitä sitten vaan opettelemaan. Nyt on koneelleni tulossa joku taitto-ohjelma, jolla pitäisi kaikki tätä vuotta koskevat raportit tehdä tilinpäätökseen, joten oletan istuvani kaikki tammikuun illat ja viikonloput töissä opettelemassa.

17. tytto Vierailija

Totta. Ei voikaan kaikkea muistaa eikä tarviikaan. Mutt tarviiko kaikki aina olla kädestä pitäen opetettua?

Jos on hyvät atk-taidot, niin aika pitkälle pystyy soveltamaan ja kokeilemaan. Usein se ratkaisu löytyykin. Eikä tarvii käyttää tosiaan joka päivä tai edes joka viikko. Monipuolisesti eri ohjelmia osaava voi osata käyttää itselleen täysin uuttakin ohjelmaa sujuvasti ja myös niitä joillekin "niin vaikeita" toimintoja. Ihan tosi naiset, enemmän rohkeutta käyttää ohjelmia!

Pointsit aloittajalle yrittämisestä ja siitä että lopulta kysyi neuvoa! On itsellekin joskus kielellisesti hankala siirtyä eri kieliverioista toiseen, mutta siinäkin kokemus auttaa vaikkei ymmärtäiskään toimintoja kyseisellä kielellä.

18. Maan äärestä Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on tässä Pethidin 10 mg, mutta kun en uskalla pitää ennen kuin tiedän montako millilitraa se on. Lääkäri tuossa sanoo, ettei tiedä, että pitää katsoa Remediasta. Siskot auttakaa vähän ettei tulee mitään ikävää.

19. googlettaja Vierailija

Saitko hyvätkin kiksit?

20. näin on Vierailija

Englannin ja suomenkielinen windows eivät ole yksi yhteen eli samat sanat toistuisivat versioissa samoissa kohdissa ja muutenkin jos esim. wordia ei kovin aktiivisesti käytä monet sen temput saattavat unohtua.

21. hullu paljon.... Vierailija

Sitä mieltä, että jos kerran työnantaja minun haluaa jotianohjelmaa käyttävän, hän saa siihen myös käyttökoulutksen antaa. Jos teen omalla ajallani, silloin sekin aika lasketaan työajaksi.

22. kjkjk Vierailija

Englannin- ja suomenkielinen Windows ovat yksi yhteen (paitsi ehkä symbolimerkintöjen osalta). Molempiin saa täsmälleen samat toiminnot. Jos ohjelmat vaikuttavat erilaisilta, on syynä erilainen asennus -ei se, että Windows tekisi logiikaltaan erilaiset ohjelmat eri maihin. Heh, sellainen toiminta olisi sen verran kallista, etti Mikkisoftakaan siihen ryhdy.

Kannattaa asentaa ohjelmat samalla tavalla, niin eivät ole erilaisia.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri