Naiset vastarintaan!! kepposia miehille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihastunut

Vieras
Nyt alkaa meidän perheessa vastarinta miestä vastaan! Mistään ei välitetä, sukat ja kalsarit ja likaset paidat jää lattialle, astiat tiskipöydälle, leivänmuruset ruokapöydälle, ruuanjämät lautaselle, avatut kirjekuoret pitkin poikin eteistä, mainokset vessanlattialle, uunipelti liedelle kuivine ranskalaisineen, kengät kekskelle tattiaa, takki eteisenpenkille lojumaan VAIKKA VIERESSÄ ON NAULAKKO!!!!! SE SAATANAN KURKUNPÄÄ LEIKKUULAUDALLE (josta joku eilen täällä mainitsi) JA NE HELVETIN KAHVIJÄMÄT MUKIIN!!!! NYT RIIITTÄÄÄ!!!kaikki jää mun korjattavaksi, mies käy töissä eikä tee muuta kun vie sillontällöin roskat, niin ei olisi kamalasti vaadittu että edes omat jälkesi siivoisi ettei minun tarvitse niitä ison vauvamahan kanssa täällä siivoilla ainoona päivän vapaahetkenä kun esikoinen nukkuu päiväunia!!! Nyt pikasesti vinkkejä tähän vastarintaliikkeeseen!!!!! Eilen siis joku naisihminen täällä oli laittanut miehen jättämän kuivuneen kurkunpään miehen tietokoneennäyttöön kun puhe ei ollu menny perille, tälläisiä vinkkejä siis kaipaan :D :D kiitos

Keräile miehen vaatteet jätesäkkiin ja odota, että alkaa kyselemään. Kerrot sit vaik kerännees roskia lattialta. Ja sit saa tietenkin oitse etsiä ne sieltä, ja laittaa oikeille paikoille.

Aikun kiva ajatus:) Entäpäs jos mies keppostelee ja jättää työnsä tekemättä ja jääkin kotiin loikoilemaan seuraksesi?

Ironia sikseen - Olisiko se keskustelu kuitenkin rakentavampi tapa edetä asiassa?

Alkuperäinen kirjoittaja JUU:
IHAN NORMAALI SUOMALAINEN MIES! LÖYTYY JOKA TOISESTA KODISTA!

No mä olen sit meidän perheen mies... Meillä ukko on paljon innokkaampi siivooja ja valittaa aina, jos jätän astioita tiskipöydälle enkä laita koneeseen, ja kerran hän valitti siitä, kun LAITOIN PIPONI VÄÄRÄÄN PAIKKAAN HATTUHYLLYLLÄ. Hänen mielestään siinä kohdassa pidetään vain tyttömme päähineitä ja lapasia.

Ihana parisuhde.

Suosittelen keskustelemista ja toisen osapuolen sitouttamista perheen yhteisiin asioihin. Laittakaa vaikka paperille, puhukaa mitä toisiltanne oletatte, ovatko työkuormat kunnossa.

Sopikaa miten toimitte, kun toinen luistaa velvollisuuksista.

Kyllä omat jälkensä pitäisi siivota, se on mielestäni vähintä mitä voi kotona tehdä. Se kun ei vie oikeastaan yhtään enempää aikaa laittaa tavaroita oikeaan kuin vääräänkään paikkaan.

Minäkin keräisin miehen jättämät tavarat jätesäkkiin tai vastaavaan. Saisi sitten sieltä kaivaa, kun tulee tarve.

Voi ei teitä naisia! Jos mies ei tee jotakin itsestään selvää asiaa, niin sano siitä. Jos haluat, että hän tekee jotain, niin pyydä. Jos jokin asia on miehelle mahdotonta muistaa, niin tee siitä muistilappu.

Ap, miehesi ajattelee siitä kurkusta, että olet vain ilkeä. Ei hän ajattele sitä tekonsa seuraamuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Voi ei teitä naisia! Jos mies ei tee jotakin itsestään selvää asiaa, niin sano siitä. Jos haluat, että hän tekee jotain, niin pyydä. Jos jokin asia on miehelle mahdotonta muistaa, niin tee siitä muistilappu.

Ap, miehesi ajattelee siitä kurkusta, että olet vain ilkeä. Ei hän ajattele sitä tekonsa seuraamuksena.

Aivan. Miten te suhtautuisitte jos ukkonne viskoisi vessasta teidän naamarasvapurkit ulos pihamaalle? Ymmärtäisitte että miestä ärsyttää, että hänen tavarat eivät mahdu sinne sekaan, tai että yksi purkki oli hänen alueella, tms. Vai vetäisitte herneet nenään ja kirjoittaisitte kaksplussalle?

on ovelampi. se valittaa varulta kaikesta ensin.. jääkaapin ovi liian kauan auki, lasten reput eteisessä ja ollaan liian kauan suihkussa yms. niin mä en pääse koskaan valittaan, että taas laitoin jogurttipurkin kirjahyllystä ja sen samaisen purkin kannen tiskipöydältä Roskiin. mä oon sille sanonut joskus hienovaraisesti, että minimivaatimus siltä olisi, että laittaisi edes roskat roskiin. lapset kuitenkin vievät edes roskat roskiin. Tämän ongelman ratkaisemisesta palkkio tiedossa!!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Aikun kiva ajatus:) Entäpäs jos mies keppostelee ja jättää työnsä tekemättä ja jääkin kotiin loikoilemaan seuraksesi?

Ironia sikseen - Olisiko se keskustelu kuitenkin rakentavampi tapa edetä asiassa?
jaa monen vuoden yrityksen jälkeen, ei auta jankutusmäkätyskiristys,kauniisti pyytäminen, ei muuten mitään mutta kohta on 2 lasta ja kädet muutenkin täynnä niiden kanssa, aamullakun herää niin tuskahiki nousee kun näkee missä kunnossa kämppä on, aamun saa aloittaa keittiönraivaamisella, samallakun keittelee puuroja lapselle, sitten voi siirtyä olohuoneeseen kerään sukkia ja paitoja ja lehtiä ja sitä puolitäyttä aamukahvia jonka taapero on jo mahdollisesti kerennyt kippaamaan lattialle tai sohvalle, voikun mukavaa, sitten löytyy tietokoneelta iltapalajugurttipurkit ja mahdollisesti illan saunakaljapullo... sitten huomaankin että taapero on löytänyt sen pullonkorkin ja kulkee se suussaan ympäri kämppää, turvallista, eikö??? no sittenkun oon saanu raivattua kaikki astiat keittiöön niin huomaan että koneessa on puhtaat, no alan tyhjentämään sitä, Voi paska, tällähetkellä puuro kiehuu yli ja palaa pohjaan, tietenkin myös taapero innostuu tiskikoneesta ja eikös oo kohta asett pitkin keittiön lattiaa,,, taas keräillään ja kyykitään, laskettuaika reilu viikonpäästä. noh, tätä samaa rataa mennään päiväänsaakka, huone kerrallaan ja siinä sivussa tehdään lounasta ja leikitään ja ulkoillaan ja hoidetaan asioita ja viedään iskälle töihin evästä kun ei kuulemma aamulla ehtinyt kun kahvit keittää ja paskalla käymää.... taapero menee päiväunille, sit mulla onkin ihanaa aikaa pestä pyykkiä ja viikata puhtaita ja siivota leluja lattialta ja laittaa tulevalle vauvalle sänkyä ymym. sitten herätään päikkäreiltä ja alotetaan taas touhuja taaperonkanssa, sitten isi tulee töistä, isi on väsynyt, isille on tehty päivällinen valmiiksi, isi syö. laitasetjääpöydälle, tyhjät maitotölkit, tähteeksijääneet ruuat jää kattilaan liedelle, isi ottaa päiväunet,,, illalla isi syöttää taaperolle puuroa, puurot räjähtää mikroon, ne jää sinne kuivumaan, myös puurulautanen ja maitolasi jää keittiönpöydälle......jnejne

Alkuperäinen kirjoittaja vihastunut:

jaa monen vuoden yrityksen jälkeen, ei auta jankutusmäkätyskiristys,kauniisti pyytäminen, ei muuten mitään mutta kohta on 2 lasta ja kädet muutenkin täynnä niiden kanssa, aamullakun herää niin tuskahiki nousee kun näkee missä kunnossa kämppä on, aamun saa aloittaa keittiönraivaamisella, samallakun keittelee puuroja lapselle, sitten voi siirtyä olohuoneeseen kerään sukkia ja paitoja ja lehtiä ja sitä puolitäyttä aamukahvia jonka taapero on jo mahdollisesti kerennyt kippaamaan lattialle tai sohvalle, voikun mukavaa, sitten löytyy tietokoneelta iltapalajugurttipurkit ja mahdollisesti illan saunakaljapullo... sitten huomaankin että taapero on löytänyt sen pullonkorkin ja kulkee se suussaan ympäri kämppää, turvallista, eikö??? no sittenkun oon saanu raivattua kaikki astiat keittiöön niin huomaan että koneessa on puhtaat, no alan tyhjentämään sitä, Voi paska, tällähetkellä puuro kiehuu yli ja palaa pohjaan, tietenkin myös taapero innostuu tiskikoneesta ja eikös oo kohta asett pitkin keittiön lattiaa,,, taas keräillään ja kyykitään, laskettuaika reilu viikonpäästä. noh, tätä samaa rataa mennään päiväänsaakka, huone kerrallaan ja siinä sivussa tehdään lounasta ja leikitään ja ulkoillaan ja hoidetaan asioita ja viedään iskälle töihin evästä kun ei kuulemma aamulla ehtinyt kun kahvit keittää ja paskalla käymää.... taapero menee päiväunille, sit mulla onkin ihanaa aikaa pestä pyykkiä ja viikata puhtaita ja siivota leluja lattialta ja laittaa tulevalle vauvalle sänkyä ymym. sitten herätään päikkäreiltä ja alotetaan taas touhuja taaperonkanssa, sitten isi tulee töistä, isi on väsynyt, isille on tehty päivällinen valmiiksi, isi syö. laitasetjääpöydälle, tyhjät maitotölkit, tähteeksijääneet ruuat jää kattilaan liedelle, isi ottaa päiväunet,,, illalla isi syöttää taaperolle puuroa, puurot räjähtää mikroon, ne jää sinne kuivumaan, myös puurulautanen ja maitolasi jää keittiönpöydälle......jnejne

Tähän sanoisin, että pikkaisen suosittelen opettamaan taaperollekin mihin saa koskea ja mitä tehdä. Ihan pienestä pitäen. En voisi kuvitella asuvani talossa, missä mitään ei ole koskaan pöydillä tai lojumassa lapsen takia. Meillä on alueet, jotka kumpikin vanhemmista saa pitää sellaisena kun haluaa. Lapselle on rajat, mitä saa tehdä. Minä kestän miestä ja miehen täytyy kestää minua, kummallakin on omat huonot ominaisuudet. Osa asioista on päätetty yhdessä mitä kumpikin lupaa tehdä.

Toki ymmärrän sikolätti-inhosi hyvin. No mitä mies on vastannut sinun keskustelupyyntöösi (siis nalkuttaminen, huutaminen ja huikkaaminen ei ole keskustelua...)

mä oon sille joskus ehdottanut myös siivoojaa meille( on niin saita jo veden ja sähkönkulutuksesta), että ymmärtiäsi , että mulla menee kaikki aika jälkien korjaamiseen, kun talossa myös kolme lasta. Ja sillä samalla vaivalla sen roskan laittaa roskiin kuin siihen tiskipöydällekin, sitä en ymmärrä. Laitetaanko ap A4 jääkaapin oveen, jossa kirjoitettuna, että vaimosi ei ole täällä töissä, vaikka aivan huvikseen? Auttoi eli ei..

Alkuperäinen kirjoittaja mun mies:
mä oon sille joskus ehdottanut myös siivoojaa meille( on niin saita jo veden ja sähkönkulutuksesta), että ymmärtiäsi , että mulla menee kaikki aika jälkien korjaamiseen, kun talossa myös kolme lasta. Ja sillä samalla vaivalla sen roskan laittaa roskiin kuin siihen tiskipöydällekin, sitä en ymmärrä. Laitetaanko ap A4 jääkaapin oveen, jossa kirjoitettuna, että vaimosi ei ole täällä töissä, vaikka aivan huvikseen? Auttoi eli ei..

Meillä on siivooja siksi mm että mies inhoaa siivoamista ja minähän en siivoa hänen osuuttansa. Tosin nykyään mäkään en siivoisi, kun hyvään olen tottunut :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vihastunut:

Tähän sanoisin, että pikkaisen suosittelen opettamaan taaperollekin mihin saa koskea ja mitä tehdä. Ihan pienestä pitäen. En voisi kuvitella asuvani talossa, missä mitään ei ole koskaan pöydillä tai lojumassa lapsen takia.

Toki ymmärrän sikolätti-inhosi hyvin. No mitä mies on vastannut sinun keskustelupyyntöösi (siis nalkuttaminen, huutaminen ja huikkaaminen ei ole keskustelua...)

Mahtaako sulla olla lapsia ollenkaan, kyseessä on taapero, vähänreilu 1v. kuinka se tajuaa että ahaa tämä on kaljapullonkorkki tämä on vaarallinen viempä sen roskiin tai annampa sen olla!!!HALOO PÖLVÄSTI!!!! kaikkeen on pakko saada koskea ja räplätä, päivänaikana saa miljoonatuhat kertaa kieltää ja sanoa ei ja selittää että miksi nyt ei saa !!! ja joo Tästä asiasta on keskusteltu, ainakin minun osaltani, mies vaan ei sellaiseen kykene, kahden aikuisen ihmisen asialliseen keskusteluun vaan ärsyyntyy ja sanoo jojoo ja älä jaksa ja voiko tästä puhua myöhemmin!

kyllä nalkuttavalla talonmiehellä on sitten hienoja ajatuksia. Opeta sinä vaan omille lapsilles, että isin kaljapullon korkkia ei saa syödä, vaan sen pitää antaa olla siinä ja pullokokoelmaan ei saa koskea, kun isi on sen siihen vahingossa jättänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja enkeli:
liimasi post it lappuja joka paikkaan,esim:juustopakkaukseen "laitathan minut jääkaappiin"Leikkuulautaan"pyyhi minut käytön jälkeen"jne...

Kuka tollo jättää juuston tai muita ruokia pöydälle edes hetkeksi. Että on raivostuttavaa, vaikka tekiski leivän hetken päästä. Jokaisessa välissä kaikki kaappiin prkl

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja enkeli:
liimasi post it lappuja joka paikkaan,esim:juustopakkaukseen "laitathan minut jääkaappiin"Leikkuulautaan"pyyhi minut käytön jälkeen"jne...

Kuka tollo jättää juuston tai muita ruokia pöydälle edes hetkeksi. Että on raivostuttavaa, vaikka tekiski leivän hetken päästä. Jokaisessa välissä kaikki kaappiin prkl

tollanen tollo meillä asuu, saatan aamulla löytää ne juustot,kinkut, kurkut ja maidot pöydältä ja leipäpussit avonaisena, illalla jääneet, mun nukkumaanmenon jälkeen, ei edes aamulla töihinmennessä ole niitä mihinkään korjannut, heihei roskiin vaan

meillä ukko viskoo kans vaatteet pitkin lattioita. muutaman kerran suutuspäissäni olen tunkenu paskaset kamppeet takas kaappiin, siinäpähän ihmettelee.

ja kerran huuti mulle kun en ollu pessy pyykkiä ja hänelle ei ollu puhtaita kalsareita. keräsin pyykkikorista kaikki kalsarit, laitoin sankkoon ja vettä päälle ja jätin lapun että "herran on hyvä ja pesee kalsarinsa itse nyrkkipyykillä kerran ei osaa pesukonetta käyttää".

Yhteistyössä