Näistä häälahjarahoista... muistin miten omissa häissä kävi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsian06

Vieras
Pyydettiin ja saatiin vain rahaa häälahjaksi 4 v sitten. Häiden jälkeen laskin summan, oli 520 euroa ja häävieraita oli 55. Ihmettelin miten vähän siitä tulee henkilöä kohti (noin 10 euroa) kun kaikki vieraat oli kuitenkin aikuisia. Eli voisi ajatella, että jokainen pariskunta antoi keskimäärin 20 euroa (osa enemmän ja osa vähemmän). Kuoret olivat avonaisia ja ne olivat esillä häälahjapöydällä koko juhlan ajan. Kävi mielessä, että joku häävieras on tod.näk. ollut aika epärehellinen... ja se sai varmistuksen, koska äitini kertoi hänen antaneen meille 200 euroa lahjaksi 100 euron seteleinä. Rikas tätini antoi 100 euroa (en tiedä missä muodossa) ja serkkuni perheineen mainitsi (muussa asiayhteydessä) antavansa aina häälahjaksi 100 euron lahjashekin ym. eli sain tietää mitä kukin oli antanut. No, tuota 100 euron shekkiä ei löytynyt mistään ja 100 euron seteleitä ei löytynyt. Eli ainakin äitini ja serkkuni lahjat puuttuivat joukosta... ainoa selitys on, että joku varasti ne. :( Lisäksi jos ottaa huomioon, että moni kertoi antaneensa isoja summia niin suuri osa ei sitten antanut mitään (ei siinä mitään jos näin on) mutta luulenpa, että todellisuudessa he saattoivat antaakin jotain, mutta joku vei ne rahat... kun oli avoinaiset kuoret pöydällä houkutuksena. Harmittaa, että häävieraiden joukossa (kaikki tuttuja ja läheisiä) oli näinkin epärehellinen tyyppi.

no lahja shekkiä ei voi lunastaa kukaan muu kuin ketä siihen on merkattu.. ja jos on vielä merkattu n ja n niin molemmat joutuvat menemään pankkiin. mutta jos lukee tai niin sit jonmpi kumpi...

Alkuperäinen kirjoittaja +:
no lahja shekkiä ei voi lunastaa kukaan muu kuin ketä siihen on merkattu.. ja jos on vielä merkattu n ja n niin molemmat joutuvat menemään pankkiin. mutta jos lukee tai niin sit jonmpi kumpi...

Joo, itse tiedän tämän mutta luultavasti mahdollinen varas ei ole sitä tiennyt. :/

jos pyytää rahaa lahjaksi, ja se tuodaan paikalla kuorissa niin joku tyhjentää pöydän säilöön melkein heti tai parempi ehdotus: pyytäkää rahat tilille niin ei ole tällaista vaaraa! :attn:

meillä rahalahjat ohjattiin suoraan tilille ja silti meillä oli lahjapöydänhoitaja, joka keräsi talteen kuorista rahat ja shekit. omaa ajattelemattomuutta tuo. voihan siellä juhlapaikalla hiippailla muitakin (vaksi, pitopalvelu, bändi tms.)

Oho. Aika uskomatonta, että niin törkeitä ihmisiä löytyy :/

Kun mä olin kaasona ystävälleni, ja avasin rahakuoria, niin kirjoitin summat & nimet muistiin - en siksi, että hääpari voisi tsekata kuka maksoi parhaiten :D vaan siksi että voidaan laskea että kaikki rahat on tallella. Tyhjensin siis kuoret ja laitoin rahat lahjapöydän alla olevan lipaston laatikkoon.

Huh huh, aika karua, eli sen pitkäkyntisen käsiin on saattanut lähteä satoja euroja... itse jos olen joillekkin vienyt rahaa hää/muuksi lahjaksi, olen kysynyt itse "juhlakalulta" että minne laitan tämän..

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Huh huh, aika karua, eli sen pitkäkyntisen käsiin on saattanut lähteä satoja euroja... itse jos olen joillekkin vienyt rahaa hää/muuksi lahjaksi, olen kysynyt itse "juhlakalulta" että minne laitan tämän..

Joo, laskettiin silloin, että jopa yli 800 euroa on voinut viedä varas, jos kaikki on esim. tuoneet sen "normaalin" 25 euroa/hlö. :(

Yhteistyössä