Näistä paino keskusteluista tuli mieleen, galluppi ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Meijän muksujen lempiohjelma telkkarista on Olet mitä syöt ja kun on tullut noita painonpudotus tosi tv ohjelmia niin ne on niitä tykännyt kattoa.

Nyt tuli mieleen et saavatko huonoja vaikutteita? Annatteko te katsoa?
Mun muksut on 5 ja 7

Johan itse ohjelmakin tulee siihen aikaan, ettei tvn tartte olla enää auki noin pienten kanssa.

Ja en kyllä näe sitä ohjelmaa erityisen tarpeellisena pienille lapsille. Ei heidän tarvitse seurata ihmitsen ylipainokamppailuja telkkarista, eikä alkaa ihmetellä ja miettiä miten joku syö niin paljon..

Mä en tykkäisi että mun lapset katsois tuon ikäisenä tai vanhempana noita.Varsinkin kun musta se Anette Palssa o n liian ehdoton siinä mitä lasten syömiseen tulee.. :headwall: Jostain syystä varsinkaan tytön n.5-15v en soisi katsovan ohjelmaa.. :/ Mut kukin niinkuin parhaaksi näkee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Johan itse ohjelmakin tulee siihen aikaan, ettei tvn tartte olla enää auki noin pienten kanssa.

Ja en kyllä näe sitä ohjelmaa erityisen tarpeellisena pienille lapsille. Ei heidän tarvitse seurata ihmitsen ylipainokamppailuja telkkarista, eikä alkaa ihmetellä ja miettiä miten joku syö niin paljon..

No just! Nu juu ite katon mut tyttö yleensä itse menee kasilta arkiiltasin nukkumaan joten hän ei sitä näe. ihmettelee kyllä!

Meillä mukulat kattoo olet mitä syöt jos ovat vielä silloin hereillä.En näe siinä mitään pahaa.Muutenkin kun aina ruokapöydässä keskenään kinaavat mikä on terveellistä ja mikä ei.Ainakin kasvikset on alkanu menemään alas paremmin kun aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Mä en tykkäisi että mun lapset katsois tuon ikäisenä tai vanhempana noita.Varsinkin kun musta se Anette Palssa o n liian ehdoton siinä mitä lasten syömiseen tulee.. :headwall: Jostain syystä varsinkaan tytön n.5-15v en soisi katsovan ohjelmaa.. :/ Mut kukin niinkuin parhaaksi näkee =)

Kyllähän siellä ohjeista tulee selväksi se asia että ihan normaalia ruokaa syödään. Ei niitä hese,mäkinruokia! Ei siellä vaahdota et ei saa syödä vaan että syödään terveellisesti!!!!!!!!!!!!!!! Ja jos joku 13-14 v tota kattoo ja siitä syystä sairastuis anoreksiaan ni se on ollu sairas jo sitä ennen! Ehkäpä nykyajan lapsia tarvis laittaa enempi itse meneen sinne harrastuksiin kuin kuskata aina joka paikkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Meillä mukulat kattoo olet mitä syöt jos ovat vielä silloin hereillä.En näe siinä mitään pahaa.Muutenkin kun aina ruokapöydässä keskenään kinaavat mikä on terveellistä ja mikä ei.Ainakin kasvikset on alkanu menemään alas paremmin kun aiemmin.

Olet mitä syöt tulee pe klo 20-21 ja kyllä meidän (heinäkuussa 6 täyttävä ja kesäkuussa 8 täyttävä) valvovat kesälomallaan yhdeksään. Eli heti ohjelman jälkeen nukkumaan.
Seuraavat pakolliset aamuherätykset noilla on elokuussa ja muutenkin saavat kyllä perjantaisin talvellakin valvoa yhdeksään jos jaksavat, yleensä puoli ysiltä tulee ilmoitus me mennään nyt nukkumaan :)

Kasviksia noi on aina syöneet hyvin (liha ei niinkään kelpaa, mutta se on sitäkin kun mä en syö punaista lihaa ). Esikoisella oli aikanaa eskarissa ruokalautasmallista puhetta ja siitä lähtien on ollut tarkka että lautasella on vähintään puolet kasviksia.

Yhdessä jaksossa se Anette mesos äidille joka antoi lapselleen fitness-muroja koska lapsi tykkäs niistä..puuroa ois kuulema syötävä joka aamu..Ja musta puhui ainakin siihen sävyyn et joku lapsi vois vaikutteita saadakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

Kyllähän siellä ohjeista tulee selväksi se asia että ihan normaalia ruokaa syödään. Ei niitä hese,mäkinruokia! Ei siellä vaahdota et ei saa syödä vaan että syödään terveellisesti!!!!!!!!!!!!!!! Ja jos joku 13-14 v tota kattoo ja siitä syystä sairastuis anoreksiaan ni se on ollu sairas jo sitä ennen! Ehkäpä nykyajan lapsia tarvis laittaa enempi itse meneen sinne harrastuksiin kuin kuskata aina joka paikkaan!

Sanoimpahan oman mielipiteeni,en tuu sun lapsia komentaan,joten..rauhotu hyvä ihminen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

Sanoimpahan oman mielipiteeni,en tuu sun lapsia komentaan,joten..rauhotu hyvä ihminen =)

Saa ihmisillä omat mielipiteensä olla juu. Ja itse kerroin omat mielipiteet. Ihan rauhallisesti! Kiitos vaan rauhottelusta!

Yhdessä jaksossa se Anette mesos äidille joka antoi lapselleen fitness-muroja koska lapsi tykkäs niistä..puuroa ois kuulema syötävä joka aamu..Ja musta puhui ainakin siihen sävyyn et joku lapsi vois vaikutteita saadakin..

no ei ne fitness-murot ehkä mikään paras vaihtoehto ookaan 7-vuotiaalle lapselle :whistle: ja kyllä munkin 5-vuotias poika saattaa vähän aikaa seurata kun mä joskus katon sitä ohjelmaa.

Itse asiassa miä ihmettelin sitä, et miks jotain fitness muroja lapselle :whistle:
Eiks ne oo kuitenkin aikuisille tarkotettu, vai oonko ihan väärin käsittäny :ashamed:

No pari jaksoa katsoneena, en pidä ohejelmaa pahan lasten kannalta. Enemmän siinä näyttäisi olevan terveellisemmän ruoan/muun syötävän ohjeistusta terveellisempään suuntaan, kuin itse laihduttamista. Eli vaikka itsellänikään ei ole ylimääräisiä kiloja sain ohjelmasta vinkkejä esim. hyvän leivän valintaan.

Katselevat ja kuuntelevat, ja sitten niitä neuvoja saa kuulla ruokaa laittaessa. Musta se on ihan asiaa, mitä sieltä tulee, ja lapset helpommin uskovat kun joku vieras sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Itse asiassa miä ihmettelin sitä, et miks jotain fitness muroja lapselle :whistle:
Eiks ne oo kuitenkin aikuisille tarkotettu, vai oonko ihan väärin käsittäny :ashamed:

sitä samaa ihmettelin kans!

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:

no ei ne fitness-murot ehkä mikään paras vaihtoehto ookaan 7-vuotiaalle lapselle :whistle: ja kyllä munkin 5-vuotias poika saattaa vähän aikaa seurata kun mä joskus katon sitä ohjelmaa.

Onko niillä muroilla väliä, onko ne tavallisia riisimuroja vai niitä fitnessejä? Jos nyt kuitenkin muroja syödään vain joinain aamuina viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Juujuu,mutta mitä niiiiin epäterveellistä niissä on,mitä muut murot ei sisällä?Siis jos lapsi itse niitä rakastaa ja haluaa syödä..Ehkä oon tietämätön? :ashamed:

Yhteistyössä