Naisten 40-kriisi

  • Viestiketjun aloittaja Herra47
  • Ensimmäinen viesti
eläväinen
Ehkäpä tässä olisi resepti useampien suhteiden ylläpitoon, höllätä vähän siitä että kaikki materiaalinen pitää saada heti nyt ja sen sijaan satsata vähän enemmän siihen yhdessä oloon, tekemiseen ja ihan vain elämästä nauttimiseen. Miettiä sitä mikä tekee itsensä onnelliseksi eikä keskittyä siihen mitä naapureilla on tai mitä he tekevät. Ei tarvi alkaa kriiseilemään kun siitä henkisestä hyvinvoinnista ja yleisestä onnellisuudesta on pidetty huolta ihan jatkuvasti.
Eikös ne kriisit kuulu elämään. Ihmiset nyt on erilaisia, tuollainen elämä kuin sinulla, ilman virikkeitä ja kriisejä, voi olla jollekin iso kriisi.
 
Viimeksi muokattu:
en_tunne_tuota_tunnetta
Eikös ne kriisit kuulu elämään. Ihmiset nyt on erilaisia, tuollainen elämä kuin sinulla, ilman virikkeitä ja kriisejä, voi olla jollekin iso kriisi.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että vain kriisit tuovat elämään "virikkeitä" ja vain ylihypervilkas elämä olisi elämisen arvoista?

Olen vaihtanut asuinpaikkakuntaa monta kertaa tämän 32 ikävuoden aikana. Olen kouluttautunut uuteen ammattiin kun terveys ei sallinut tehdä sitä työtä minkä olin alakseni ylioppilaskirjoitusten jälkeen valinnut. Olen vaihtanut työpaikkaa 3 kertaa, saanut potkut yt-neuvotteluissa kun koko firma pistettiin pakettiin. Eipä ole pienintäkään kriisitymisen tunnetta ollut vielä, päinvastoin, uteliaisuus tulevaisuutta kohtaan on suuri.
 
Viimeksi muokattu:
st elmos fire
Oletko tosiaan sitä mieltä, että vain kriisit tuovat elämään "virikkeitä" ja vain ylihypervilkas elämä olisi elämisen arvoista?

Olen vaihtanut asuinpaikkakuntaa monta kertaa tämän 32 ikävuoden aikana. Olen kouluttautunut uuteen ammattiin kun terveys ei sallinut tehdä sitä työtä minkä olin alakseni ylioppilaskirjoitusten jälkeen valinnut. Olen vaihtanut työpaikkaa 3 kertaa, saanut potkut yt-neuvotteluissa kun koko firma pistettiin pakettiin. Eipä ole pienintäkään kriisitymisen tunnetta ollut vielä, päinvastoin, uteliaisuus tulevaisuutta kohtaan on suuri.
Ulkopuolisten aiheuttamia muutoksia, joita kaikille tapahtuu. Ainoastaan pakko saa sinut muuttumaan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailijaolli
Olen nyt 45
Minä 37 vuotiaana koin kovan kriisin. Entinen mies alkoi tuntua ahdistavalta, oli tuntunut jo pitempään. Hän oli hyvin fiksu käytännön asioissa, mutta seksi tuntui jotenkin puuduttavalta vaikka sitä oli. Mies oli myös varsin suorapuheinen. Sitten löysin uuden kaverin, jonka kanssa seksiäkin oli. Kaikki tuntui loistavalta. Mies oli minua nuorempi ja varsinainen seksipeto, mutta oman elämänsä luuseri. Eniten minua kiehtoi kuitenkin täydellinen vapaaehtoisuus ja vapaus vailla rajoitteita. Vaikka ajattelin lapsiani, en kuitenkaan malttanut elää himoista vapaata elämää vaan aina keksin sopivia syitä päästä irti arjesta. Tuli ero joka oli riitaisa, kun mies piti puolensa joka asiassa. Toki hän muistutti siitä, että hän pitää asiat kunnossa, jotta lapsilla olisi hyvä olla. Tämä tuntui kuitenkin kohtuuttomalta, olinhan kasvattanut mielestäni lapset hyvin.

Noin vuoden seikkailun jälkeen minut pysähdytti ajatus, mitä ihmettä olen tekemässä. Olen vaihtamassa perheeni ja sukuni tällaiseen lyhytnäköiseen elämään. Heräsin todellisuuteen ja alkoi masentaa.

Onneksi entinen mies oli valmis antamaan kaikki anteeksi, palasin takaisin. Jo heti tunsin itseni maailman onnellisimmaksi naiseksi enkä ole sitä tunnetta 5:ssä vuodessa kadottanut, virheistäni huolimatta minut hyväksyttiin. Minulla on nyt se turva ja onni jota aina olin hakenut mutta elämän ruuhkavuosina olin sen tyhmyyttäni ja tyytymättömyyttäni ajatellut olevan muualla. Meillä menee nyt aivan loistavasti. Mieheni on yrittänyt olla hyvin varovainen että ei käyttäisi minun katumusta hyväksensä hankkimalla vapauksia ja tekemällä tyhmyyksiä.

Näitä vauhdin ja katkeruuden vuosia kadun. Ne suorastaan oksettavat minua. Miten saatoin olla niin tyhmä ja törkeä. Kerkesin tehdä paljon hallaa lapsille ja miehelleni. Siksi minusta on aivan järjetöntä että Suomessa lapsiperhe voi erota noin vain, jos vain siltä tuntuu. Yhteiskunta suorastaan paapoo tällaista ja media työntää eroihanuutta joka tuutista.

Kannustan kaikkia puhumaan asioista avoimesti ja hakemaan apua. Ilman tällaista miestä olisin edelleenkin hukassa ja miettisin mitä tulikaan tehtyä.

Lottovoittaja - mutta lottoaminen on äärimmäistä riskipeliä. Suurin osa siinä häviää... Siksi älä lottoa vaan tahdo ja työskentele. Näin saatat saada elämääsi 2. avioliiton ensimmäisen, alkuperäisen miehen kanssa joka on paljon ensimmäistä parempi.
sinulla säkä, kun mies antoi huoraamisen anteeksi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä