Naisten "salaisuudet" miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja secrets
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

secrets

Vieras
Hei!

Mitä mieltä olette, arvon naiset tästä kysymyksestä: olemme mieheni kanssa samalla työpaikalla. Iso "firma", eri osastot, emme ole koko aikaa toistemme kanssa tekemisissä, mutta "kaikki" kyllä tietävät aviopariksi. Joskus välillä käydään samoissa neuvotteluissa jne., mutta ei juurikaan työpaikalla "kuherrella". En sanoisi tätä nyt ongelmaksi, mutta silti mietityttää. Muuan yhteinen (nais)kollegamme "uskoutui" miehelleni asiassa, joka on hänelle imarteleva. Asia ei ole arkaluonteinen, intiimi tms., vaan ihan myönteinen. Mutta nainen oli korostanut, että tämä on sitten "salaisuus", toivon ettet kerro kellekään. No, mies kertoi mulle. Olemme kuitenkin avoimissa väleissä, pulputamme asioista. Jäin ihmettelemään asiaa.

Siis sitä, miksi samalla työpaikalla oleva henkilö ns. uskoo salaisuuksiaan miehelleni. Ei tämä ollut ensimmäinen kerta. Olen naisen kanssa paljon tekemisissä työni takia, mieheni myös. Ihmetyttää, tuntuu hiukan epämiellyttävältäkin. Onko tämä teidän mielestänne ihan, hm. normaalia...? Onko minun nyt leikittävä, etten tiedä tästä "salaisuudesta" mitään?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 17:55 secrets kirjoitti:
Hei!

Mitä mieltä olette, arvon naiset tästä kysymyksestä: olemme mieheni kanssa samalla työpaikalla. Iso "firma", eri osastot, emme ole koko aikaa toistemme kanssa tekemisissä, mutta "kaikki" kyllä tietävät aviopariksi. Joskus välillä käydään samoissa neuvotteluissa jne., mutta ei juurikaan työpaikalla "kuherrella". En sanoisi tätä nyt ongelmaksi, mutta silti mietityttää. Muuan yhteinen (nais)kollegamme "uskoutui" miehelleni asiassa, joka on hänelle imarteleva. Asia ei ole arkaluonteinen, intiimi tms., vaan ihan myönteinen. Mutta nainen oli korostanut, että tämä on sitten "salaisuus", toivon ettet kerro kellekään. No, mies kertoi mulle. Olemme kuitenkin avoimissa väleissä, pulputamme asioista. Jäin ihmettelemään asiaa.

Siis sitä, miksi samalla työpaikalla oleva henkilö ns. uskoo salaisuuksiaan miehelleni. Ei tämä ollut ensimmäinen kerta. Olen naisen kanssa paljon tekemisissä työni takia, mieheni myös. Ihmetyttää, tuntuu hiukan epämiellyttävältäkin. Onko tämä teidän mielestänne ihan, hm. normaalia...? Onko minun nyt leikittävä, etten tiedä tästä "salaisuudesta" mitään?

Kuullostaa todella oudolta toiminnalta!!
Ellei tämä kyseinen nainen sitten halua "testata" miehesi luotettavuutta salaisuuden pitämisessä.

Minäkin olen samassa työpaikassa mieheni kanssa ja pariskuntia on useita muitakin. Jos minä haluaisin uskoutua jollekin, niin kerron asiani vaikka henkilön puoliso olisi samalla työpaikalla. Tosin jo ennen asian kertomista otan huomioon, että mitä jos juttu leviää. Jos jutun leviäminen on paha juttu, niin sitten on parempi olla kertomatta. Juttuhan voi lähteä liikenteesen muunkin kuin puolison kautta. Työpaikkajuoroilu on yleistä ja siksi en pidä tuota puolisoasiaa mitenkään merkittävänä.

Itse oletan, että henkilö saattaa hyvinkin kertoa asian puolisolleen, mutta jos olen henkilölle sanonut ettei asiasta saa kertoa eteenpäin, niin puolison pitäisi kunnioittaa tätä ja olla kertomatta edelleen eteenpäin. Itse en kerro toisten salaisuuksia miehelleni, koska tiedän, ettei hän pysty pitämään niitä omana tietonaan. Ehkäpä sinun miehesi sen sijaan luottaa sinuun ja uskaltaa sen vuoksi kertoa muidenkin salaisuuksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 22:51 TäTä kirjoitti:
Minäkin olen samassa työpaikassa mieheni kanssa ja pariskuntia on useita muitakin. Jos minä haluaisin uskoutua jollekin, niin kerron asiani vaikka henkilön puoliso olisi samalla työpaikalla. Tosin jo ennen asian kertomista otan huomioon, että mitä jos juttu leviää. Jos jutun leviäminen on paha juttu, niin sitten on parempi olla kertomatta. Juttuhan voi lähteä liikenteesen muunkin kuin puolison kautta. Työpaikkajuoroilu on yleistä ja siksi en pidä tuota puolisoasiaa mitenkään merkittävänä.

Itse oletan, että henkilö saattaa hyvinkin kertoa asian puolisolleen, mutta jos olen henkilölle sanonut ettei asiasta saa kertoa eteenpäin, niin puolison pitäisi kunnioittaa tätä ja olla kertomatta edelleen eteenpäin. Itse en kerro toisten salaisuuksia miehelleni, koska tiedän, ettei hän pysty pitämään niitä omana tietonaan. Ehkäpä sinun miehesi sen sijaan luottaa sinuun ja uskaltaa sen vuoksi kertoa muidenkin salaisuuksia.

Tuo jälkimmäinen kappale... Pisti vähän miettimään... Mulla ja miehelläni on kieltämättä aika avoimet välit, voisi ajatella, että joku vois järkyttyä kun tietäisi... Lörpötellään viimeistään illalla sängyssä kaikki työpaikkajutut, mitkä nyt mieleen juolahtaa. Usein se on hauskaa ja terapeuttistakin. Kyllä mies kertoo minulle "salaisuudet" ja minä kerron myös hälle "salaisuuksia". Itse en henk.koht. ole kertonut mitään mieheni kertomaa eteenpäin, oikeasti! Vannon! Uskoisin, ettei mieskään ole mitään livauttanut eteenpäin, vaikka eihän sitä koskaan voi toisen puolesta aivan vannomaan mennä ;)- Taitaa olla viisainta, että pidän edelleen suuni kiinni :whistle:

Muuten, olen ehkä sitten vähän herkempi tuossa asiassa, että en uskoudu ihmisille, joiden aviopari on samalla työpaikalla. Meillä se on nimittäin silloin ihan varmaa, että juttu menee eteenpäin. Sen verran tiiviitä ovat nämä työpaikkamme parisuhteet, sen jotenkin vaistoaa. Tästä e.m. salaisuuksiaan kertoneesta rouvasta vielä sen verran, että ei hän toki minulle salaisuuksiaan kerro. Jostain syystä koen hänet yhdeksi työpaikkamme etäisimmistä ihmisistä, tuijottelee vaan, vilkuilee salavihkaa jne., tervehtii vain, jos on pakko, käytävällä vastaan tullessa. Ehkä tämä siksi tuntui niin kummalta...

Lisäys: olen työn puolesta paljon tekemisissä naisen kanssa, mutta keskustelu on aina "virallista", lyhytsanaista, eikä siihen sisälly mitään muuta, niin kuin usein muiden ihmisten kanssa. En tiedä, eivätkö kemiamme pelaa, tai jotain. Neutraalius on silmiin pistävää.

Varmaan henkilökemiajuttuja. Oma mieheni on avoin, puhelias ja keskustelee mielellään hankalistakin aiheista. Sen vuoksi monet (naisetkin) kertovat hänelle huoliaan. Itse olen sulkeutuneempi. Luonne-eron vuoksi en ihmettele, vaikka mieheni kuuleekin kaikenlaista. Minä sen sijaan harvemmin kuulen mitään muualta kuin mieheni kautta.

Ehkä se nainen kokee, että miehesi on luotettava ja jos jollekin asiansa halusi välttämättä kertoa, valitsi siksi juuri miehesi.
Mutta älä vaan missään tapauksessa mene pettämään miehesi luottamusta!

Meillä ainakin parisuhteen perusta on keskinäinen luottamus. Miehen sisko oli kertonut erään oman salaisuutensa miehelleni ja pyytänyt, että tämä ei kertoisi kenellekkään. Mies kyllä kertoi minulle, koska ei halua, että välillämme on salaisuuksia. Tällä oli kyllä positiivisia vaikutuksia meidän avioliittomme, koska koin, että mieheni luottaa minuun ja kunnioittaa minua.

Aivan! Ajattelinkin, että kyllä sitä kuitenkin kannattaa olla miehelleen lojaali. Jos nyt menen löpisemään tälle naiselle jotain typerää, miehen luottamus saattaa mennä. Joutuihan sekin miettimään, kummalle on lojaali, työpaikan naiselle, vai minulle. Tavallaan! Ihan kuten sinunkin miehesi, vastaavassa tilanteessa! Hassua vain on, että nämä naiset, jotka näitä salaisuuksiaan uskovat, eivät tuöe ajatelleeksi, että mies ehkä sittenkin on lojaalimpi vaimoaan kohtaan. Mistä se kielii? Kotona ei ehkä ole samanlaista avoimmuutta. =)

Vielä pieni lisäys. Minusta tämä lojaalius on tosi iso asia luottamuksen kannalta. "Älä kerro kenellekään" on todella ikävä lause, koska siinä edellytetään, ettei voi kertoa myöskään omalle puolisolleen. Siinä tavallaan koetetaan muodostaa yhteisiä "luottamusrinkejä" - kun ihmisillä on salaisuuksia, heillä on jotain yhteistä, josta muut eivät tiedä. Onhan se ilahduttavaa, jos mies ei halua näitä "rinkejä" työpaikan muiden ihmisten kanssa. Eivät hekään minusta sitä VOI edellyttää.

En työskentle mieheni kanssa samalla työpaikalla, mutta otan kuitenkin kantaa. Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, jos joku haluaa kertoa "viattoman" salaisuuden miehelleni. Eli kyse on vain tämän henkilön asioista, jotka eivät liity mieheeni mitenkään. Miksi minun pitäisi saada tietää kaikkien ihmisten asioista, joista he miehelleni puhuvat? Hyvä, jos mieheni vaikuttaa niin luotettavalle, että hänelle voi spontaanisti kertoa jonkin asian, jonka haluaa kertoa, kunhan ei muuta halua kuin kertoa sen oman asian.

Monilla ihmisillä ei välttämättä ole ketään sopivaa ihmistä, jonka kanssa voisi keskustella asioista. Läheisille (vanhemmille, sisaruksille, muille sukulaisille) kertominen ei välttämättä ole järkevää tai muuten haluttua, siksi on hyvä, että työpaikalla on joku vähän etäisempi henkilö, jonka kanssa voi keskustella ilman tunnelatauksia. Ja keskustelussa on tärkeää, että toinen osapuoli osaa kuunnella ja esittää rakentavaa kommentointia. Tämän vuoksi toiset ovat sopivampia kuulemaan salaisuuksia kuin toiset.

Itse en kerro miehelleni salaisuuksia jos kyseessä on salassa pidettavä asia, vaikka toinen osapuoli olisi sanonut: "Älä kerro muille, mutta toki voit miehellesi kertoa". Näin tein esim ystäväni kerrottua raskaudestaan. Asian tietäminen olisi ollut miehelleni täysin yhdentekevää, mutta koska hänen mielestään asia ei ollut kummoinenkaan hän olisi saattanut ajattelemattomuuttaan paljastaa sen - kun on aina äänessä, niin tulee puhuttua paljon sellaistakin mitä ei pitäisi.

Olen aikoinani joutunut tosi noloon tilanteeseen, kun mieheni paljasti minun kauttani tietoonsa saamansa asian, vaikka olin kyllä sanonut, ettei asiasta saa kertoa. Pahemmaksi asian teki se, että paljastus tapahtui, kun koolla oli sukua enemmänkin eli varmasti tuli asia kerralla kaikkien tietoon. Tämän jälkeen olen ollut varovainen kertoessani miehelleni salaisuuksia eli mitään arkaluontoisia juttuja en kerro hänelle, jos asia on kerrottu minulle luottamuksellisesti.

"Itse en kerro miehelleni salaisuuksia jos kyseessä on salassa pidettavä asia, vaikka toinen osapuoli olisi sanonut: "Älä kerro muille, mutta toki voit miehellesi kertoa".

Minusta kuitenkin kivasti sanottu tuo siteeraamasi lause. Kun sanoo noin, ei kumminkaan tule näitä ristiriitaisia mietteitä ja lojaaliuskysymyksiä. Sinulla taitaa olla aika puhelias mies, joten silloin täytyy tietysti noudattaa erityistä varovaisuutta ;)