En ole koskaan joutunut petetyksi, joten en osaa sanoa, pystyisinkö antamaan miehen petollisuutta anteeksi vai en. Ehkä pystyisin jollakin tavoin antamaan anteeksi yhden yön jutun, mutta tuskin sitä, jos pettäminen on tapahtunut pitkän ajan kuluessa niin, että kun mies on ollut "ylitöissä" ja käynyt panemassa salarakastaan, niin sillä aikaa minä olen ollut lasten kanssa ja odottelen ruokaa laittaessani rakasta miestä töistä kotiin.
Olen pettänyt yhdessä suhteessani, mutta se liittyi siihen, että mies ei kertakaikkiaan osannut eikä halunnut kuunnella, mitä minä haluan suhteelta. Tajuan nyt jälkikäteen, että ex-mieheni oli itse sellaisesta lapsuudenkodista, jossa sovinisti-isän mielestä naisella ei ole mitään arvoa ja omista lapsistakin naiset ovat turhia ja vain pojat ovat oikeita ihmisiä. Kun on kasvanut sellaisessa ympäristössä, niin naiset ovat tarpeellisia lähinnä siivoamisen ja seksin kannalta, mutta sellaista tasa-arvoista, kunnioittavaa suhdetta siitä on vaikea kehittää ellei mies sitten itse ole niin fiksu, että osaa kyseenalaistaa vanhat opit ja yrittää kehittää ajatusmallia uuteen suuntaan.
Kyllä, petin tietoisesti yksittäisten satunnaismiesten kanssa muutaman kerran. Suhde oli jo siinä vaiheessa niin huono, että tiesin eron olevan edessä. Tajusin myös sen, että en enää edes halua yrittää. Totta kai tiedän, että pettäminen oli huono asia, mutta toisaalta eron ottaminen oli valtavan iso päätös. Se kun ei ole vain minun päätökseni, vaan se koskettaa puolisoa, lapsia, sukulaisia, ystäviä jne. Kuulin jälkikäteen, että esim. lasten päivähoidossa minusta liikkui hurjia, perättömiä huhuja siitä, millainen kauhea ämmä olenkaan, jolloin mies sai säälipisteet.
Minulle itselleni seksi on nimenomaan rakastelua. En pysty enkä halua ajatella, että kykenisin seksiin vain pelkän nautinnon takia, vaan siihen liittyy myös tunteita. Haluan olla rakastettu, haluan kokea itseni ehyeksi ja hyväksi, haluan tarjota miehelle rakkautta ja hyvää oloa. Nykyään koen itseni liian arvokkaaksi ryhtyäkseni salasuhteisiin tai pettämisiin. Koen, että mies saa niistä aina enemmän irti nautinnon kannalta. Miehet yleisesti ottaen ehkä osaavat naisia paremmin sen, että miehet putkiaivoillaan pystyvät perustelemaan pettämisen olevan oikeutettua.