naistenlääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolottaa tunnustaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolottaa tunnustaa

Vieras
milloin olette aloittaneet käymään gynellä säännöllisesti ja mikä on teillä käyntiväli? Käyttekö yksityisellä vai saako yleensä helposti ajan kunnalliseen. Mitä siellä tehdään? Onko hyvä käydä ensin papassa ja sitten kun tulokset on tulleet niin lääkärillä? Paljonko suurinpiirtein maksaa yksityinen/kunnallinen?

Kyselen näin tyhmiä, kun en itse ole kovin hyvin asiaa hoitanut ja nyt ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa itsestä huolehtimisen.

Käyn kahden vuoden välein ykstyisellä, lääkäri suositteli tätä aikaväliä, kun koskaan ei mitään erikoista ole ollut. Maksoi viimeksi 84 euroa, ultrasi ja otti papa-kokeen, josta tuli tulos kotiin.

Kerran vuodessa olen käynyt yksityisellä gynellä, maksaa jotain 50-60e/käynti. Kyselee oleelliset asiat, jos erityisesti jos on uusi potilas (kuukautisten alkaminen, kierto, kesto, raskaudet, synnytykset, ehkäisyt yms.) Ottaa tarvittaessa papan samalla käynnillä, mutta se maksaa jotain lisää (siis se analysointi, en kyllä muista paljonko).

Mulla ensi tiistaina gyneaika mutta en ota papaa kun kutsu tulee muutenkin tänä vuonna täyttäessäni 35v.

http://www.tug.fi/html/ajanvaraus.html

Tuossa yksi linkki hinnastoon.Tuosta vissiin sitten vähennetään vielä kelakorvaus.
Tuo siis Tampereella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos haluaisin varata ajan kunnalliseen niin mikä se on nimeltään se "vuosihuolto", siis jos ei ole mitään vaivoja? Papassa olen jo käynyt.

Lienekö tuollaisia vuosihuoltoja kunnallisella gynekologilla ilman vaivoja onkaan...

Yhteistyössä