Näkemyseroja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
Anoppi sisaruksineen kävi meillä taannoin siivoamassa, kun olin vielä pikkumiehen kanssa laitoksella. Oli kyllä ihanaa tulla puhtaana kiiltelevään kotiin, mutta pari asiaa sai minut miettimään, olenko jotenkin löperö kodinhoitoasioissa, vai liekö kyse sukupolvien välisistä eroista.

Pesin itse ikkunat toukokuun lopussa, nyt joukkio kuurasi ne uudestaan kaksi kuukautta myöhemmin. Ja aikovat kuulemma tulla pesemään ne taas ennen ristiäisiä. Minä en viitsisi, kun kerran ne on jo pesty tälle vuodelle, mulle piisaa se yksikin kerta.

Kotiin tullessamme jopa pannuhuone oli hinkattu kiiltäväksi, mikä hymyilytti hiukan, kun en ole ajatellut viettää pikkuisen kanssa aikaa siellä. :) Sauna varmaan olikin pesun tarpeessa, oikeasti ihanaa, että joku viitsi kuurata sen. Saunankin aikovat tulla pesemään vielä uudelleen ristiäisiä varten. Kerran ollaan se lämmitetty edellisen pesun jälkeen.

Mulle tulee kaikesta tästä vähän omituinen mielikuva, minusta kun ristiäisiä harvoin vietetään saunassa (luullakseni) ja toisaalta, ellei kaksi kertaa kesässä pestyistä ikkunoista näe katsoa läpi, jo on ihme. Sitä paitsi kai vieraat tulevat vauvaa eivätkä ikkunoita katsomaan?

Mutta se päivän kysymys: Ovatko anoppi siskoineen erityisen ahkeria, vai mahdanko minä olla patalaiska??? ;)

Minun mielestä ahkeria.

Itse olen omasta mielestä aika ahkera kotihommissa/siivoamaan, mut kyllä kerran vuoteen riittää, ku pesee ikkunat ja saunan. Minulle ainakin.

ne on niitä "vanhan kansan" näkemyseroja. Jouluksi, juhannukseksi yms. on siivottava kaapit ja nuohottava nurkat. Nuorempi sukupolvi taasen ajattelee niin, että siivoa kaappisi vain, jos vietät joulusi siellä.
Mulle itselle ikkunan pesu 1-2 kertaa vuodessa on riittävä. Yleensä pesen välit vain toisella kerralla. Sauna saa kylvyn samaten 1-2 kertaa vuodessa.

Ylipäätään mulla on ihan hyvä mieli aiheesta, touhutkoon vaan jos mieli tekee, ei siinä mitään... Toinen juttu, jos kävisivät vain patistelemassa, että alahan kuurata, tuossa on ikkunaliippa. Tekevät sentään, eivätkä mäkätä, osalla tuntuu olevan suku enemmän niitä jotka kiukuttelevat, eivätkä tee mitään.

Varmasti mukava yllätys tulla siivottuun kotiin pikkuihmisen kanssa! Et sä laiska ole, anoppi&co. on vaan (yli)reippaita. Ennen kai oli tapana kuurata talot lattiasta kattoon, kun tulee vähänkin isompia juhlia. Ja tuleehan sinne (kai) pappikin. Onhan siinä vanhoille ihmisille syytä kerrakseen...

Oli muuten hauskasti kirjotettu. Onneks oon työpisteellä yksin, saa naureskella vapaasti :D

otat kiitollisuudella hymyillen vastaan..
mietipä mitä mulla oli joskus 1v3kk lapsi ja toinen just syntynyt..
ei tullut apuja, vaikka olisin tarvinnut..

anna pestä ja puunata..
tekemällä moni ihminen näyttää välittävänsä.
Sinä keskityt nyt vauvaan..

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Anoppi sisaruksineen kävi meillä taannoin siivoamassa, kun olin vielä pikkumiehen kanssa laitoksella.
Pesin itse ikkunat toukokuun lopussa, nyt joukkio kuurasi ne uudestaan kaksi kuukautta myöhemmin. Ja aikovat kuulemma tulla pesemään ne taas ennen ristiäisiä. Minä en viitsisi, kun kerran ne on jo pesty tälle vuodelle, mulle piisaa se yksikin kerta.

Juu, en tosiaan ilkeä ainakaan valittaa, tuntuu vaan, että meillä on ihan eri tavat. Pikku kulttuurishokki suorastaan. Vähän luulen, että moppaus on myös hyvä tekosyy tulla katsomaan vauvaa kuudetta kertaa samalla viikolla. ;)

antaa mopin heilua..
sitä se teettää - mullekin...

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Juu, en tosiaan ilkeä ainakaan valittaa, tuntuu vaan, että meillä on ihan eri tavat. Pikku kulttuurishokki suorastaan. Vähän luulen, että moppaus on myös hyvä tekosyy tulla katsomaan vauvaa kuudetta kertaa samalla viikolla. ;)

Yhteistyössä