Nakkikeitto on arjen pelastaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis voi että, nakkikeitto on meidän perheen pelastus kiireisinä päivinä! 🥰 Ei ole mitään parempaa kuin helppo ja nopea ruoka, joka maistuu niin lapsille kuin aikuisillekin. Nakkikeiton aineet löytyvät melkein aina valmiiksi kaapista, ja jos ei löydy, kaupasta ne saa muutamalla eurolla.

Mä teen nakkikeiton yleensä niin, että heitän kattilaan perunat, porkkanat ja sipulit kiehumaan. Kun ne on melkein kypsiä, lisään nakit ja mausteet – suolaa, pippuria ja vähän lihaliemikuutiota. Joskus laitan sekaan vielä herneitä tai maissia, jos kaapista löytyy. Valmista tulee alle puolessa tunnissa, ja koko perhe kiittää! 😋

Tässä muuten hyvä ja selkeä ohje, jos kaipaat tarkempia mittoja tai vinkkejä https://reseptirobo.fi/nakkikeitto/

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! Mikä on teidän luottoruoka kiireisiin arki-iltoihin? 😊

Siis voi että, nakkikeitto on meidän perheen pelastus kiireisinä päivinä! Ei ole mitään parempaa kuin helppo ja nopea ruoka, joka maistuu niin lapsille kuin aikuisillekin. Nakkikeiton aineet löytyvät melkein aina valmiiksi kaapista, ja jos ei löydy, kaupasta ne saa muutamalla eurolla.

Mä teen nakkikeiton yleensä niin, että heitän kattilaan perunat, porkkanat ja sipulit kiehumaan. Kun ne on melkein kypsiä, lisään nakit ja mausteet – suolaa, pippuria ja vähän lihaliemikuutiota. Joskus laitan sekaan vielä herneitä tai maissia, jos kaapista löytyy. Valmista tulee alle puolessa tunnissa, ja koko perhe kiittää!

Tässä muuten hyvä ja selkeä ohje, jos kaipaat tarkempia mittoja tai vinkkejä https://reseptirobo.fi/nakkikeitto/

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! Mikä on teidän luottoruoka kiireisiin arki-iltoihin?

Kiitos 🤗 Meillä jauhelihamössö.

Itse laitan perunoiden lisäksi sipulia. porkkanaa, lanttua ja palsternakkaa. ihanneksia enemmän kuin perunoita. Nakit ruskistan paistinpannulla ja heitän sitten vasta keiton sekaan lopuksi. Lihaliemikuutio, mustapippuria, laakerinlehti, joskus loraus soijaa ja(tai chilikastiketta.

Minä tykkään tehdä gulash-keittoa nakeista. Siihen tulee perunaa, porkkanaa, sipulia (ja muita kasviksia mitä sattuu olemaan), paprikaa, valkosipulia, purkillinen paseerattua tomaattia, chilitahnaa, ja nakkeja, ja tienekin suolaa ja mausteita. Valmiiseen keittoon lautaselle kunnon lusikallinen smetanaa tasoittamaan chilin potkua. Ai että kun on hyvää.