Näköjään se talvi yllättää muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla

No mä en ihmettele jos se vähän "yllätti" kun katoin kuvia mitä kaveri oli tänä aamuna herätessään ottanu Jyväskylästä, sitä lunta kun ei ollut ihan vähän vaan näytti siltä kun olis oikeesti ollu talvi!Ihan yhtälailla mä ite yllätyin kun viime viikolla yhtenä aamuna 9 aikaa mutkaan ajaessa auto lähtikin luistelee, ei oo yleensä lokakuun puoles välis ollu jo näin paljon jäätä tiellä...

Mua aina huvittaa noissa etelän "talvi yllätti" jutuissa se et se talvi on päässy yllättää joulukuussa, sillon jo vähä ootteleekin lunta ja jäätä... :D

Ääh, huijaat kuitenki :D Kyllä jokainen kunnon statilainen yllättyy lumentulosta joka vuosi, ajaa kesärenkailla tammikuuhun asti säässä kuin säässä ja ihmettelee miksei auto pysy lapasessa.

Mää en ookaan statilainen kun en oo täältä alunperin. Ja oppini ajanu landella missä todella oli talviset ajokelit. Mut kun ulos vilasee ja näkee lunta ni eihän se oo ylläri että voi olla luikasta.

Jyväskylässä autoja oli ojissa enemmän kuin kiviä! No ei sentään, mutta kun ajoin keskustaan päin tuli hinausautoja vastaan jonossa ja paluumatkalla näin ne samat autot sitten romua täynnä... Täällä oli loskaa useita senttejä tiellä, eivät ihmiset ottaneet sitä huomioon riittävästi.

Tuo on totta, että talven ei pitäisi yllättää missään päin Suomea enää joulukuussa tai tammikuussa. Mutta jos talvi iskee jo lokakuussa niin kuin nyt täällä, niin silloin voi kyllä sanoa sen päässeen yllättämään.

Minä en tosin ainakaan vielä ole yllättynyt liikaa, vaan lumesta ja jäästä huolimatta pysyin tiellä.

Tuo on totta, että talven ei pitäisi yllättää missään päin Suomea enää joulukuussa tai tammikuussa. Mutta jos talvi iskee jo lokakuussa niin kuin nyt täällä, niin silloin voi kyllä sanoa sen päässeen yllättämään.

Minä en tosin ainakaan vielä ole yllättynyt liikaa, vaan lumesta ja jäästä huolimatta pysyin tiellä.

Jopa minä, joka en edes seuraa säätiedotuksia, en ole välttynyt siltä että on ennustettu tälle viikolle lunta. Ja tosiaan, ikkunasta jos katsoo lumisadetta, niin vaikka se kuinka yllättäisi, niin ei pitäis olla yllätys ettei auto kesänakeilla pysy tiellä.

Jopa minä, joka en edes seuraa säätiedotuksia, en ole välttynyt siltä että on ennustettu tälle viikolle lunta. Ja tosiaan, ikkunasta jos katsoo lumisadetta, niin vaikka se kuinka yllättäisi, niin ei pitäis olla yllätys ettei auto kesänakeilla pysy tiellä.

Mutta entäs jos kotona ei olekaan lunta, mutta työpaikkakunnalla on? Kyllä siinä voi matkalla jo yllättyäkin.

Ihan samaa mietin - kaikki mahdolliset lööpit sun muut ovat niin tuota lumen tuloa kirkuneet, että ihmettelen suuresti, jos joku ei siitä ole tiennyt.

Eikä muuten ole ensimmäinen kerta, kun lunta tulee lokakuussa. Vähän nyt on selittelyn makua ilmassa... :D

Yhteistyössä