Name it-vaatemerkki...

  • Viestiketjun aloittaja mamma-32
  • Ensimmäinen viesti
mamma-32
kiinnostaisi tietää kyseisen merkin vaatteista, että ovatko ne mielestänne hyviä ja kestäviä käyttövaatteita? onko mallisto sisävaatteista, ulkovaatteisiin? kuvissa olen katsellut ja näyttävät kivoilta mutta haluaisin tietää käyttökokemuksia? entä hintataso(vertaa johonkin) ja missä niitä Suomessa myydään?

 
=)
Itse tykkään käyttää lapsille kyseistä merkkiä. Hinnaltaan ainakin bodyt ja paidat ovat edullisia verrattavissa H&M hintoihin. Laatu on myös hyvää. Meillä päin merkkiä on myynyt vaateliike nimeltä MuotiModa, mutta on nyt lopettanut lastenvaatteiden myynnin.
 
ninnu2
Kekäleessä ainakin myydään. Olen muutaman ostanut, vaikka en suosi. Ovat hinnaltaan aika huokeita. Olenkin ihmetellyt, miten niitä myydään Kekäleessä, jossa yleensä on aika kallista. Kyllä nuo sen aikaa ovat kestäneet, minkä olen pitänyt, käyttöikähän näillä vaatteilla on aika lyhyt. Itse ostelen monenlaista vaatetta huokeista kalliimppiin ja Name it:t ovat menneet muiden mukana.
 
Nenne75
Moikka! Name it merkkiä myyvät monet lastenvaateliikkeet ja lisäksi EXIT myymälät esimerkiksi Jumbon kauppakeskuksessa (ravintolamaailman vieressä). Hintataso on mielestäni kohtuullinen ja meillä käytetään suurimmaksi osaksi vain Name it vaatteita pikkuisellamme. Ei välttämättä tarkoituksella, mutta sattumalta myös saatu lahjaksi paljon Name it merkkiä. Laatu on hyvä ja vaatteet ovat tosi kivan näköisiä, reippaita lastenvaatteita. Oliskohan tanskalainen lastenvaatemerkki?
 
Niiskupiisku
Name It- merkkiä saa ainakin Stockmannilta. Olen osatanut muutamia paitoja, jotka ovat olleet kivan näköisiä, raikkaan värisiä ja hinnaltaan ihan ok. Nyt sitten ostin tytölle Name It merkkiset nahkakengät ensikengiksi. Ovat osoittautuneet hyviksi:)
 
Lillis
Hei,

Mulla on kokemusta lähinnä vaan Name it -merkkisistä bodeista. Ovat olleet laadultaan oikein hyviä, eivät muuta muotoaan pesussa ja kangaskin säilynyt siistinä. Bodien mitoitus on aika kapea, sopivat siis hoikalle vauvalle erittäin hyvin. Olen siis oikein tyytyväinen tuotteisiin.

Kaapissa odottaa kyseisen merkkinen vakosamettimekko ja neuletakki. Ovat vielä tällä hetkellä isoja meidän neidille.

Merkkiä myy käsittääkseni lastenvaateliikkeet, marketeista niitä ei löydy. Hinnaltaan ovat mielestäni ihan kohtuullisia (bodien hinnat liikkuvat muistaakseni 7-9 euron paikkeilla ja velourpotkuhousut ovat noin 15 euroa).
 
Aioli
Stockalta saa myös Name it -merkkiä. Todella edullisia ja siihen nähden ehdottomasti parempaa laatua kuin pääosa H&M-vaatteista ym. Lähinnä ollaan lahjaksi saatu (mm. pari pipoa, käsineet, kaulaliina, bodyja, yöasuja) ja olen ollut edullisen hinnan tietäen ihan tyytyväinen.
 
---
Meillä on ollut bodeja muutama (n. 5-7 kpl) ja ne ovat kyllä olleet täysin susia. Saumat menevät rikki ja kangas nyppääntyy. Yksi yöpuku nyppääntyi myös. Nämä ovat olleet Stockmannin Hulluilta päiviltä ja aloin miettiä, olisiko alevaatteet jotain C-laatua. Sen sijaan lahjaksi saadut Name it -merkkiset pöksyt pysyivät oikein siisteinä. Toiset housut saimme myös, mutta ne ovat vielä liian isot. Niissä kuitenkin on toimivan näköinen vyötärösysteemi, kaunis malli ja odotukset housujen suhteen ovat aika korkealla. Yleisesti ottaen olen kuullut, että bodien kanssa on ongelmia, mutta muut vaatteet ovat ihan hyviä.
 
tyhmät nepparit
Näissäkin tapaa kahta eri laatua. On vaatteita joissa kangas on paksumpaa ja pitää ryhtinsä ja sitten niitä osta kolme ja maksa kaksi tuotteita, jotka ovat tosi ohutta puuvillaa ja tuppaavat venähtää.

Itse en enää osta ko merkin bodeja kun niiden haaranepparit ovat takakappaleessa ja olen pari kertaa puettaessa hoitopöydällä kun olen vetänyt pään kaula-aukosta läpi ja lapsi laskenut päänsä alustaan ovat nepparit olleet pään alla ja näin iskeytyneet lapsen takaraivoon. Merkeistä ainakin Tutta laittaa nepit etukappaleeseen. :)
 
tarkennus
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät nepparit:
Itse en enää osta ko merkin bodeja kun niiden haaranepparit ovat takakappaleessa ja olen pari kertaa puettaessa hoitopöydällä kun olen vetänyt pään kaula-aukosta läpi ja lapsi laskenut päänsä alustaan ovat nepparit olleet pään alla ja näin iskeytyneet lapsen takaraivoon. Merkeistä ainakin Tutta laittaa nepit etukappaleeseen. :)
Tarkennus: Neppareista ne "urospuoleiset" osat kyseessä.
 
En osta ikinä
Vauvani on saanut lahjaksi kaikkiaan viisi Name it -bodya ja collegepöksyt ja ne kaikki ovat olleet laadultaan surkeimpia, mitä olen koskaan nähnyt. Bodyjen trikoo on ohutta, venyvää liprua, joka ei pysy kuosissa. Yhteen bodyyn on tullut sauman viereen kankaaseen reikä ja pöksyissä taas sauma ratkesi reiäksi asti ekaa kertaa pukiessani. Panin vaatemerkin muistiin enkä koskaan aio ostaa itse moista sontaa. En siis suosittele kenellekään.
 
Sirenia*
Meillä on tykätty Name itin bodeista varsinkin koska on edullisia ja sopii hoikalle lapselle. On pitäneet kuosinsa, ei ole menneet rikki. Muutamia housuja ja paitojakin on ollut ja tykätty ollaan. Mun mielestäni hinta-laatusuhde on kyllä erittäin hyvä:) Makuja tietty on monia... Täällä päin kyseistä merkkiä myy Nicky & Nelly.
 
Kokemuksia
Meillä on myös ollut käytössä ja on edelleen joitain Name it-tuotteita. Ensimmäinen kokemukseni tuotteesta oli negatiivinen. Ekassa pesussa, käyttöönottopesussa, collegepuvun värit levisivät, vaikka ohjeen mukaan puvun pesin. Nicky & Nellyssä kyllä korvasivat tuotteen. Nyt meillä on käytössä toinen puku, taitaa olla sitä ns. vahvempaa kangasta ja värit ovat pysyneet.

Name it-neuletakkiin tuli parin käyttökerran reikä saumaan, samoin bodyjen saumat ovat heikkoja; tai ompeleet ovat huonosti tehtyjä.

Arkipaitoina Name it halvat paidat menevät, mutta useita pesukertoja ne eivät kestä. Mutta eihän lasten vaateet kauaa käytössä olekaan, tosin seuraaville sisaruksille merkin vaateet eivät kovin hyvinä säily, kuten esim. Legon vaateet, jotak eivät juuri käytössä kulu, hintakin on toki moninkertiainen. Mitä Name itin laatuun tulee, niin kyllä H&M vaatteet ovat laadukkaampia, meillä ainakin ne kestävät hyvin pesukerrat, eikä yksikään vaate ole hajonnut.

Name it merkkiset kumpparit olivat pojan mieleen ja ihna käyttökelpaiset, muista kengistä ei ole kokemusta.
 
tarkkatarkastaja
Reiät kankaassa voivat johtua hälytysnapista. Mun kohdalle on sattunut monen monta kertaa, että vasta kotona olen tajunnut reiän ja kauppaanhan ne vaatteet on täytynyt palauttaa. Nykyisin tarkistan aina kaupassa kassalla ettei hälynapista ole jäänyt reikää. Tarkoitan siis sellaista reikää joka lähtee purkautumaan kuten rikkinäinen sukkahousu. En ymmärrä miksi niitä nappeja ei laiteta vaikka sauman kohdalle :(
 
sasse**
Mulla ei ole niin ruusuinen kuva name it:sta kuin monilla muilla vaikuttaa olevan. Vaatteiden kuvat ja värit tuppaavat haalistumaan aika pian, usein taskut tai vetoketjut on ommeltu vinoon, kokonumeroihin ei voi luottaa jne. Kankaat esim. bodyissa ovat mielestäni aika heikkolaatuisia. Venähtävät ja lörpsähtävät hetkessä.
 
ap/mamma-32
hei vaan ja kiitokset vastauksista !!

yleinen mielipide taitaa olla etteivät ole järin kestäviä käyttövaatteita, ainkaan bodyt ja housut. Jospa ulkovaatteet ovat kestävämpiä kun ne ovat yleensä tehty "jämäkämmästä" kankaasta...
tulin siihen tulokseen etten erityisemmin haeskele kyseistä merkkiä.
 
tarkkatarkastaja:lle
Olen myyjänä vaatekaupassa ja ne hälyttimet täytyy laittaa sellaiseen kohtaan, jossa tekevät mahdollisimman paljon vahinkoa varkaille eli tarkoittaa sitä, että mahdollisimman keskelle vaatetta. Jos ne olisivat saumassa ja varas irroittaisi hälyn väkisin ja siitä tulisi reikä, se on saumasta tosi helppo korjata ja näinollen käyttää varastettua tuotetta. Hälytin on laitettu huolimattomasti, jos siitä on tullut reikä eli kannattaa tarkastaa asia aina kaupassa, jos se huolettaa niin säästyy palauttamisen vaivalta.
 
name it-fani
meillä on käytetty name itin vaatteita aina.koskaan eivät ole rikki menneet.halemmat bodyt ovat peussa venahtaneet.tarkoitan nyt niitä kirjekuorikaulusbodeja (4-5€)mutta ne kalliimmmat 7-9€ ei ole koskaan venyneet eikä rikkoutuneet.ulkovaatteita olen myös ostanut ja ovat olleet kestäviä.mä en joskus ymmärrä millä ihmiset niitä vaatteita pesee tai missä lämpötiloissa kun meillä ei ole ikinä värit sekoittuneet tai pesussa rikkoutuneet?tosin meillä aika paljon vaatetta joten ei tarvii samaa paitaa käyttää koko ajan.ovat mun mielestä kuitenkin parempia kuin tutan vaatteet.
 
Kokemuksia
Tuttan laatu on huonontunut, mutta kyllä Name it ei ole sen parempi. Meilläkin on paljon vatteita, joten ei noita Name itin vaatteitakaan ole montaa kertaa pesty, kun on jo otettu pois käytöstä. Vaatteet pesen aina huolella, värien ja pesuohjeen mukaisesti, joten syy collegepuvun värien leviämisessä ei ollut minun vaan tuotteen huonon laadun. Ainahan noita maanantaiversioita löytyy. Edelleen ostan Name it-vaatteita, mutta en edes kuvittele niitä mitään laatua löytyvän, saati niítä kierrätettäväksi kestävän.

Halppisvaateista H&M ja Kapphallilla on kivoja vaatteita. Lempilastenvaatemerkkejäni ovat mm. Lego, Mayoral.

Tuosta reiästä sen verran, että niissä vaatteissa joissa reikä on saumassa ollut ei ole ollut varashälyttimiä, joten se ei voi olla syy.
 
Name it -waste it
Ohuet, ilmeisesti halvemmat, bodyt (btw, ihan karmea nimi, eikö voi olla suomalaista nimeä mokomalle vaatekappaleelle???) ovat luokattomia ja paksut, ilmeisesti kalliimmat, bodyt taas nyppyyntyvät. Meilläkin yhdestä bodysta levisi värit rintamuksen brodeerauksesta. Ja pesen takuulla oikein ja ohjeen mukaan. Surkeita ovat.
 
Jeps vanhempi..
Itse pidän noista hirveästi. Pääosin olleet hyviä, eritoten ulkovaatteet. Mutta jotkut aivan ohuet bodyt vanuvat ja nyppyyntyvät. Sama koskee myös muita merkkejäkin.

Ei muuta ongelmaa muista olleen. Itse kyllä pesen ja käytän vaatteet kuivurissakin, joten voivat nyppyyntyä helpommin. Mutta pidän todella paljon name-it vaatteista. Ovat kauniita ja kestävät ihan ok. Kun lapset kasvavat niin nopeasti, ettei ole niin väliksi etteivät kestäkkään "äidiltä tyttärelle". Hinta laatu suhe on ihan kohdallaan noissa.

Ne eivät ole sentään värjänneet, kuten pari muuta vaatetta on tehnyt.
 

Yhteistyössä