Nan-jauhe/keitetty vesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Twiggy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Twiggy

Vieras
Ostin paketillisen korvikejauhetta ja siinä käsketään sekoittamaan jauhe keitettyyn jäähdytettyyn veteen. Pitääkö vesi keittää siinäkin tapauksessa, että vauva on jo 8 kk ja juo kraanavettä ruoan kanssa..?

Mietin vain, että miten se kraanavesi sitten olisi eri asia korvikkeen nesteenä kuin sellaisenaan. Ja aika työläältä kuulostaa, tosin vettä saa varmaan keittää kerralla enemmän ja säilyttää jääkaapissa..?

Olen vasta aloittelemassa tätä korviketouhua, joten kokemusta ei ole kuin muutamasta valmiista Nan-tetrasta.

Miten toimitte tuon jauheen kanssa, otan mielelläni vastaan käytännössä helpoimmaksi ja kätevimmäksi osoittautuneita vinkkejä ;)

ei tarvii keittää enää noin isolle.

Esikoisella kokeilin jauhetta noin 3kk ikäisenä. Aiheutti todella paljon pulauttelua. Kannattaa sekoittaa ajoissa ja antaa liueta rauhassa.

En mäkään oo keittänyt meidän 8kk:lle. Kylmää vettä oon lämmittänyt hetken mikrossa ja sit jauhe sekaan ja ravistus. Mun mielestä liukenee hyvin ja ei ainakaan meidän pikku-ukolla oo mitään ongelmia tullut. Alas menee yhtä hyvin ku valmiitkin korvikkeet..

Mä kyllä keitin noinkin isolle, ehkä enemmänkin tottumuksesta, kun käytettiin sitä jo paljon pienemmälle. Joka tapauksessa tein siis aina niin, että keitin veden keittimellä aamulla ja laitoin sen kannuun jäähtymään. Sit siitä jäähtyneestä vedestä tein päivän mittaan annoksia, eikä tarttenut erikseen edes lämmitellä, vaan meidän vauvalle meni hyvin huoneenlämpöisenä.

Kiitos vastauksista. Eilen annoin jauheesta tehtyä vastiketta ja pulauttelua oli kyllä aika paljon...en sitten tiedä johtuiko jauheesta vai mistä.

Vielä sellainen tuli mieleen, että voiko valmista sekoitusta lämmittää, vai meneekö se siitä jotenkin pilalle? Mietin vain, että jos sekoituksen tekee ajoissa tekeytymään ja lämmittää sitten ennen tarjoamista mikrossa. Jos tuo pulauttelu siis johtui jauheesta.

Yhteistyössä