NAN2?? Pitääkö nyt vaihtaa kun vauva on 6kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap.

Vieras
Niin mikäs tossa nyt muuttuu, jos vaihtaa. Purkin kyljessä lukee vieroitusvalmiste. Mitä sekin meinaa? Vauva syö 4 ateriaa päivässä ja saa lisäksi tissiä. Nannia ollaan käytetty, jos tissit eivät ole paikan päällä ja soseisiin ja puuroon on sekoitettu.

Nytkö siis vaihdetaan nan2, kun vauva 6kk?

Juu vaihdatte sit kun ykköset loppuu. Muuten samaa tavaraa, mut rautaa on enempi. Sitä kun ei äidinmaidosta juurikaan saa, ja vatsassa saadut garastot alkaa vähenee.
Näin taitaa google kertoa

Ap:n lapsi syö runsaasti kiinteitä eli saa tarpeeksi rautaa (esim. viljoista) ja korvike on äidinmaidon lisänä eikä korvaa sitä kokonaan. Parin lapsen kokemuksella oon todennut, että 2-korvikkeet ovat vatsalle paljon rankempaa kamaa: ummetusta, vatsanväänteitä, itkua jne.

Mä en ap:n tapauksessa edes kokeilisi siirtyä "seuraavaan".

Kaikenmaailman kakkoset ja taaperomaidot on vanhempien vedätystä ja höpöhöpö juttua. Äidinmaidossa ei ole rautaa, hmmm, ehkä siksi, että sitä ei tarvita?? Jos lapsi tarvitsisi lisärautaa, sitä olisi äidinmaidossa. Monipuolisesta ruoasta saa kyllä sen, mitä tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja lypä;29266631:
Kaikenmaailman kakkoset ja taaperomaidot on vanhempien vedätystä ja höpöhöpö juttua. Äidinmaidossa ei ole rautaa, hmmm, ehkä siksi, että sitä ei tarvita?? Jos lapsi tarvitsisi lisärautaa, sitä olisi äidinmaidossa. Monipuolisesta ruoasta saa kyllä sen, mitä tarvitsee.

Ellei ole anemia.

Mietin itse samaa, me sitten siirryttiin tuohon kakkoseen. Sama tilanne meillä kuin ap:lla.

Eipä vauva edes huomannut vaihdosta. Purkin kyljestä yritin katsoa, miten eroavat, jotain pieniä eroja oli joissain, mutta esim. kalorimäärä jne. oli sama.

No, saman hintaisiahan ne ovat, että tuskin nyt vedätyksestä kyse.

Yhteistyössä