nännit märkii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Onko kokemusta kutiavista ja hilseilevistä nänneistä? Nyt huomasin, että rinnoista tulee keltaista eritettä. Mikään rasva ei tunnu auttavan ja kutina on kamala, onko muilla ollut vastaavaa. Olen raskauden alussa viikolla 12.

Ei ne nännit märkiviä ole vaan se kellertävä erite on ns. Esimaitoa mitä raskauden aikana erittyy rinnoissa. Rinnat valmistautuvat valmistamaan ""oikeaa"" maitoa. Itsellä tuo ilmiö alkoi vasta 20:n raskausvkon kieppeillä mut on yksilöllistä missä vaiheessa alkaa ja toisilla ei välttämättä tule ollenkaan ennen kuin synnytyksen jälkeen. Rasvaa esim. Bepanthenilla kuivia rinnanpäitä, mulla ainakin auttoi.

Mä olen kyllä saanut ohjeita ettei kovin herkästi kannata nännejä rasvata, menee vaan niiden oma ""voitelu"" sekaisin. Ja se hilseily muuten voi olla ihan vaan sitä kuivunutta maitoa eikä mitään sen kummempaa. Sellaistakin kannattaa kokeilla että levittää sitä tihkuvaa esimaitoa nänninpäähän ja antaa kuivua, se hoitaa nännin ihoa myös. Imetyksen jälkeenkin neuvotaan puristamaan tippa maitoa ja antamaan sen kuivua siihen.

Minulla tulee myös tätä eritettä, jos puristan nännejä. Mitähän se sitten on/tarkoittaa, koska en ole raskaana? Tämä alkoi kun lopetin pillerit. Testejä olen tehnyt ja negaa ovat näyttäneet ja kuukautiset tulleet normaalisti.

pitäisköhän sinun silti mennä oikein labraan ottamaan koe verestä. Kuulemma joillakin ""tikkutestit"" voivat näyttää negaa vaikka olisi kuinka pitkällä raskaana..
Onko kuukautiset tullut normaalisti??!!

Yhteistyössä