Napeerattua Kanaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CousCous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CousCous

Aktiivinen jäsen
29.04.2006
1 004
0
36
Käytiin tänään siskoni kanssa ulkona syömässä.. huvitti kun luettiin menua ja siellä oli jotain juttuja mitä siskoni kyseli minulta (esim. mitä on paholaisen hillo yms.) ja sitten kun itse löysin ruuan mitä päätin tilata, menussa luki NAPEERATTUA KANAA paholaisen hillolla, lohkoperunoilla ja pippurikastikkeella.. oli muuten hyvää, -kannattaa kokeilla "napeerattua" kanaa B) :p

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Mitäs tuo paholaisen hillo on? Kovasti oon kuullu puhuttavan, mutta empä oo selvää ottanu.
Mä olen tehnyt tällä ohjeella
http://web.dansukker.com/Default.aspx?ID=247&ProductPage=1&ProductID=7963&GroupID=519

Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
Kyllä mä väittäisin että paneroitu kana muistuttaa kovasti tuota napeerattua kanaa :whistle:

niin joo.... paneerattu - napeerattu

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: on vissiin menny senat sakasin ruokalistaa tehdessä :laugh: :laugh:

niin ja mullaki menee sanat sekas... siis paneroitu ei paneerattu.. .voi hyvän tähen :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Napeerata: Peittää ruoka kastikkeella. (Ransk. napper)

Kiitos tiedosta! :wave: Kummallista kyllä, kana oli paneroitu muttei peitetty kastikkeella.. mut nytpä tiedän mitä tuokin meinaa, oli ihan uusi sana mulle. Keittiönoita ehtikin jo valistaa paholaisenhillosta.. se on kyllä hyvää, muttei sitä usein söis.

Napeerata: Peittää ruoka kastikkeella. (Ransk. napper)

siis ei voi olla totta! oikeestihan tommonen termi oli näköjään olemassa, googletin

:laugh: :laugh: :laugh: ei vaan, olen vissin vähän väsy :D

Niin ja napeerata tarkoittaa myös ruuan peittämistä jollakin, ei välttämättä kastikkeella.

No oli se kyllä peitettynä, joten pakko se on uskoa. Ihana sana, napeerata :D Pakko ottaa tuo käyttöön ja päteä sillä :laugh: Ilmoittaa vaikka miehelle että tänään syödään napeerattua possua :wave: :laugh: ..onkohan mä vähän väsy jo.. :whistle:

hih täältä voi opiskelle lisää hienoja sanoja :D

http://cafeedupoli.edupoli.fi/index.asp?bid=4&book=Caf%E9+Edupoli&id=31&kat=Suositut+ruokaohjeet&sid=32&sub=Keitti%F6sanakirja

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Taisitte itte olla vaan niin kekkulissa että ruokaklistassa luki paneerrattu.. mutta luitte sen "napeerattu".

Ei, kyllä siinä "ruokaklistassa" luki napeerattu. En myönnä juoneeni tänään vettä väkevämpää :p

Ja kiitos linkistä, -aina on kiva oppia jotain uutta :wave:

Niin ja napeerata tarkoittaa myös ruuan peittämistä jollakin, ei välttämättä kastikkeella.

No oli se kyllä peitettynä, joten pakko se on uskoa. Ihana sana, napeerata :D Pakko ottaa tuo käyttöön ja päteä sillä :laugh: Ilmoittaa vaikka miehelle että tänään syödään napeerattua possua :wave: :laugh: ..onkohan mä vähän väsy jo.. :whistle:

joo. minäki kysyin mieheltä että mitäs jos tehtäis napeerattua kanaa ja se katto vähän hitaasti ja sano että mee nukkumaan :D sitte ku kerroin että mitä se napeeraaminen tarkottaa niin se tuumas että jaa, pitäisköhän sinutki napeerata :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:

joo. minäki kysyin mieheltä että mitäs jos tehtäis napeerattua kanaa ja se katto vähän hitaasti ja sano että mee nukkumaan :D sitte ku kerroin että mitä se napeeraaminen tarkottaa niin se tuumas että jaa, pitäisköhän sinutki napeerata :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

*Putoo* :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

*Putoo* :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

arvaa putosinko minä :laugh: vieläki hytkyn... meillä on muuten samassa kuussa syntyneet vaavit ;)

arvaa putosinko minä :laugh: vieläki hytkyn... meillä on muuten samassa kuussa syntyneet vaavit ;)

No minäkin repesin ääneen ja onnistuin melkein herättämään ton kääpiön :heart: pinniksessään :whistle: onneksi jatkoi uniaan..
Saako udella onko sulla rinssi vai rinsessa? :wave:

No minäkin repesin ääneen ja onnistuin melkein herättämään ton kääpiön :heart: pinniksessään :whistle: onneksi jatkoi uniaan..
Saako udella onko sulla rinssi vai rinsessa? :wave:

rinsessa on :heart: tuolla tuhisee ja minä yritän röhöttää sisäänpäin ettei vallan koko kämppä raikaa :laugh:

Me ollaan mun porukoilla kylässä ja kaikki muut nukkuu paitsi minä.. pakko kai kohta itsekin luovuttaa.. tätä menoa mä herätän vielä kaikki :x

mutta käväse ihmeessä vielä katsastamassa tuo mun alotus: siis nyt repee... siellä on hulvatonta menoa tiedossa (sisältää linkin)

:laugh:

Yhteistyössä