Napinaa isovanhemmista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kysessä eksäni vanhemmat eivät ole 2v nähneet lastamme... Eksä ei ole vanhempiensa kanssa tekemisissä, enkä minäkään paljon. Silloin tälloin laitan tekstiviestejä, joissa kyselen kuulumisia, lähetän kuvia lapsesta jne, harvoin tulee vastausta. Olen kuitenkin ajatellut pitää yhteyttä, sillä haluaisin niin kovasti heidän olevan elämässämme mukana. 1-2kertaa vuodessa pyydän muutamaan kymppiä LAINAKS, ja näihin viesteihin ex-anoppi aina vastaa ja laittaa rahan ja ylimääräistäkin eikä tarvitse maksaa takasin. Nyt on taas sellanen tilanne että rahat ovat loppu ja ajattelin kehdata pyytää rahaa lainaksi, kun edelliseen viestiini vappuna ex-anoppi jopa vastasi... Olen siisn opiskeleva yh-äiti joten rahasta on tiukkaa. Laitoin eilen illalla viestin lainaisivatko he minulle 60euroa lapsen sandaaleihin ja kesävaatteisiin, maksasin lapsilisästä takaisin.... En ole vieläkään saanut vastausta. :(. Ymmärsin etteivät halua lainata, mutta oliko liikaa vaadittu että vastaisivat viestiini.
Mitä tehdä tälläsessä tilanteessa?

no minun mielestä tuo nyt on kerjäämistä ja ehkä heitä se jo tympäisee. varsinkin kun eivät peri velkoja takaisin ja silti pyydät aina uudelleen. Ja lapsilisiin ei ole enää kun viikko, niin voisko niitä sandaalien ostoa vaikka odottaa tai pyytää silti lapsen isältä?

Ensinnäkin etsisin kesävaatteita ja sandaaleita kirppiksiltä, jos rahat eivät meinaa riittää. Jos tämä ei jostain syytä sinulle sovi, niin sitten kysyisin rahaa lainaksi eksältä tai omilta vanhemmiltani.

Samaa mieltä, ei mun mielestä heillä ole velvollisuutta antaa rahaa teille. Ehkä se tympäsee heitä. Miks lapsen isä ei voi ostaa tarvittavia juttuja?? Mites sun vanhemmat?? Entäs jos lainaat joltain kaveriltas?

Auttaisi asiaa varmaan jos olisit maksanut aikaisemmat velkasi pois. Ei heillä ole mitään velvollisuutta elättää sinua tai poikansa lasta. Ikävää, että eivät halua olla lapsenlapsensa elämässä, mutta se on heidän valintansa. Soita lapsen isälle ja pyydä rahat häneltä.

No musta on kiva ainakin että sä olet lapsen isovanhempiin yhteyksissä ja laitat noita kuvia. :)
Ja oishan se ainakin anopilta kohteliasta vastata viestiin.
Mutta lapsilisiin ei ole enään pitkä aika. Miks et pyydä lapsen isää osallistumaan kustannuksiin? Tai lainaa omilta sukulaisilta?

kerjäämisestään tämä kai onkin :D Mutta itse ovat sanoneet että voin aina pyytää heiltä apua, sillä heillä on mistä antaa, aivan näillä sanoilla ex-appi sanoi.
Ei heidän tarvitse lainata saati antaa rahaa, mutta olisi kohteliasta edes vastata viesteihin. Jos laitan postitse lapsesta valokuvan niin mielestäni olisi kohteliasta kiittää siitä, tai jos kysyn mitä kuuluu.... Näihin eivät vastaa, mutta minulle lähettivät jopa syntymäpäivälahjan:D.
Lapseni on 4v eikä ole tavannut isovanhempiaan 2v, isovanhemmat olivat aluksi innoissaan, mutta innostus meni ohi ja nyt tämä tilanne...
Kyllä me voimme olla ilman kesävaatteita, enemmän olisin halunnut olla tekemisissä isovanhempien kanssa... Rahaviestit nyt sattuvat olemaan ainoita viestejä joihin he ovat ennen AINA vastanneet. Surettaa lapseni jolla ei ole isovanhempia. :(

Mä en kuuna päivänä kehtais ruinata rahaa EX:än vanhemmilta, kun en omiltanikaan! Ei ihme etteivät ole tekemisissä kanssasi! Pöyristyttävää käytöstä sulta! Suosittelen ainakin maksamaan vanhat velkasi heti pois!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Auttaisi asiaa varmaan jos olisit maksanut aikaisemmat velkasi pois. Ei heillä ole mitään velvollisuutta elättää sinua tai poikansa lasta. Ikävää, että eivät halua olla lapsenlapsensa elämässä, mutta se on heidän valintansa. Soita lapsen isälle ja pyydä rahat häneltä.

Olen siis aikaisemmin 3-5 lainannut heiltä rahaa ja laittanut aina viestinä laittasivatko tilinumeronsa johon voisin maksaa velkani, mutta joko ei tule vastausta tai sitten tulee ei tarvitse maksaa, haluamme auttaa teitä.
Ei heillä ole velvollisuutta auttaa meitä, kyse oli siitä että VASTAISIVATviestiin ja sanoisivat etteivät halua auttaa meitä.
Lapsen isä ei halua auttaa ja minun sukulaisillani ei tähän hätään ollut lainata. Kyllähän me vielä viikon voimme odottaa, ei kyse siitä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja herttinen:
Mä en kuuna päivänä kehtais ruinata rahaa EX:än vanhemmilta, kun en omiltanikaan! Ei ihme etteivät ole tekemisissä kanssasi! Pöyristyttävää käytöstä sulta! Suosittelen ainakin maksamaan vanhat velkasi heti pois!

Onneksi sinä et ole ollut siinä tilanteessa, että olisit joutunut lainaamaan rahaa muilta. Minä valitettavasti olen ja todellakin olen tarjoutunut maksamaan velkani takasin, mutta eivät ole huolineet.

kai lähetät viestejä ja soittelet muutenkin? kutsut kylään tai ehdotat että te voisitte vierailla heillä? Jos siis oikeasti haluat heidät osaksi lastesi elämää.

Vähän hassulta kuulostaa että ex-appivanhemmilta lainailee rahaa. Jos ei muuten pärjää niin mielummin sitten omilta vanhemmilta tai vaikka joltain ystävältä. Jos ex-miniän ainoat yhteydenotot koskevat rahan lainaamista niin sekin voi alkaa ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen siis aikaisemmin 3-5 lainannut heiltä rahaa ja laittanut aina viestinä laittasivatko tilinumeronsa johon voisin maksaa velkani, mutta joko ei tule vastausta tai sitten tulee ei tarvitse maksaa, haluamme auttaa teitä.
Ei heillä ole velvollisuutta auttaa meitä, kyse oli siitä että VASTAISIVATviestiin ja sanoisivat etteivät halua auttaa meitä.
Lapsen isä ei halua auttaa ja minun sukulaisillani ei tähän hätään ollut lainata. Kyllähän me vielä viikon voimme odottaa, ei kyse siitä ole.

Mutta siis eikä sinulla ole ketään muuta sukulaista, ystävää tai tuttua keltä voisit lainata?

ja jos on muutaman kympin lainoista kysymys niin olisiko mahdollista miettiä sitä taloutta vähän pidemmällä tähtäimellä, laittaa vaikka aina tilaisuuden tullen joku euro säästöön niin ettei tarvi lainoihin ylipäätänsä turvautua?

perun sanani, ei toi kerjäämistä ole jos kerta itse ovat noin sanoneet ja olet rahoja tarjotellut takaisinkin päin! Eivätköhän vastaa vielä, jos jostain syystä on nyt jäänyt puhelin johonkin tai eivät vain ennättäneet. Itsellä ainakin näillä aurinkoisilla keleillä tuppaa unohtua viesteihin vastailut ihan kokonaan kun on pihahommia niin paljon.
Elä siis hermoo ja jännitä vaikka inhottavahan se on oottaa :)
vastaisuudessa muuten kannattaa varmaan ihan soittaa suoraan, antaa jotenkin kivemman kuvankin itsestään.. ainakin minusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja herttinen:

Onneksi sinä et ole ollut siinä tilanteessa, että olisit joutunut lainaamaan rahaa muilta. Minä valitettavasti olen ja todellakin olen tarjoutunut maksamaan velkani takasin, mutta eivät ole huolineet.

millä rahoilla sä maksat takas?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
kai lähetät viestejä ja soittelet muutenkin? kutsut kylään tai ehdotat että te voisitte vierailla heillä? Jos siis oikeasti haluat heidät osaksi lastesi elämää.

Vähän hassulta kuulostaa että ex-appivanhemmilta lainailee rahaa. Jos ei muuten pärjää niin mielummin sitten omilta vanhemmilta tai vaikka joltain ystävältä. Jos ex-miniän ainoat yhteydenotot koskevat rahan lainaamista niin sekin voi alkaa ärsyttää.

Nimenomaan olen pyytänyt kylään tai laitan viestejä noin kerran kuukaudessa jossa kyselen kuulumisia ja kerron meidän kuulumisia.. Rahaa pyydän vain harvoin lainaksi, mutta ennen näihin viesteihin tuli aina vastaus. Ymmärtäisin, pelkästään pyytäisin rahaa. Olen kutsunut lapsen synttäreille ihan mihin vain mutta eivät vastaa, mutta minulle lähettävät synttäri ja joululahjat.
Mutta ehkäpä minussa kuitenkin on syy ja heidän käytöksensä on ymmärrettävää. En ihmettele etteivät lainaa/anna rahaa, mutta mikseivät vastaa viesteihin. Kuitenkin sukulaisilleen puhuvat että haluavat kuulua ainoan lastenlapsensa elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Nimenomaan olen pyytänyt kylään tai laitan viestejä noin kerran kuukaudessa jossa kyselen kuulumisia ja kerron meidän kuulumisia.. Rahaa pyydän vain harvoin lainaksi, mutta ennen näihin viesteihin tuli aina vastaus. Ymmärtäisin, pelkästään pyytäisin rahaa. Olen kutsunut lapsen synttäreille ihan mihin vain mutta eivät vastaa, mutta minulle lähettävät synttäri ja joululahjat.
Mutta ehkäpä minussa kuitenkin on syy ja heidän käytöksensä on ymmärrettävää. En ihmettele etteivät lainaa/anna rahaa, mutta mikseivät vastaa viesteihin. Kuitenkin sukulaisilleen puhuvat että haluavat kuulua ainoan lastenlapsensa elämään.

Mikset voi soittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
perun sanani, ei toi kerjäämistä ole jos kerta itse ovat noin sanoneet ja olet rahoja tarjotellut takaisinkin päin! Eivätköhän vastaa vielä, jos jostain syystä on nyt jäänyt puhelin johonkin tai eivät vain ennättäneet. Itsellä ainakin näillä aurinkoisilla keleillä tuppaa unohtua viesteihin vastailut ihan kokonaan kun on pihahommia niin paljon.
Elä siis hermoo ja jännitä vaikka inhottavahan se on oottaa :)
vastaisuudessa muuten kannattaa varmaan ihan soittaa suoraan, antaa jotenkin kivemman kuvankin itsestään.. ainakin minusta :)

Tekevät työtä puhelimellaa eli varmasti ovat nähneet viestin. Olet oikessa että soittaminen olisi fiksumpaa, mutta meillä on jo 8v ollut tapana pitää yhteyttä viesteillä.

Yhteistyössä