Narsistimiehestä.. te, jotka menitte naimisiin sellaisen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin

Vieras
Kuinka nopeaan kihlat ja häät? Missä vaiheessa suhdetta aloitte tajuamaan miehen todellisen luonteen? Kuinka kauan jaksoi esittää "kunnollista"? Oliko jo ennen häitä nähtävissä todellista luonnetta, vai rysähtikö vasta papin aamenen jälkeen?

Miljoona kysymystä, kun mietityttää vaan eräs asia..

Kaverin mies olisi halunnut heti yhteenmuuton, häät ja lapsen, onneksi ei saanut mitään. Tosin oli nuo yhdessä 3v ja kaveri edelleen vakavasti masentunut vaikka erosta on lähes 3v.

Seurustelun aika pitkään ja asuin avoliitossa. Onneksi sitten tajusin ajoissa mikä on... miess oli niin sairas narsisiti, että meinasi saada mut ihan nujerrettua, ja saikin... en edes omin voimin päässyt suhteesta irti!

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Lapsen jälkeen naimisiin,3v oltiin oltu yhdessä. Mies latisti pikkuhiljaa pitkin suhdetta eikä sitä tajunnut vasta kun oltiin oltu yhdessä melki 8v. Sitten palaset alkokin loksahteleen paikalleen.

miten mies latisti? jos puhuit hänelle asiasta miten otti sen?
täällä yksi nainen joka alkanut saada pikkuhiljaa itsekunnioitustaan takaisin kiitos työpaikan ja uusien kavereiden. eroa suunnittelen

Mulla on hyvin lähellä narsisti. Hän toimii hyvin nopeasti, kihlat kuukausissa tapaamisesta ja naimisiin samoin hyvin nopeasti. todellinen luonne alkaa paljastua aika heti sen jälkeen. Alistamisen yms. jälkeen hyvitellään mm. rahalla ja lahjoilla, matkoilla. Ajatellaan, että ne korvaa kaiken muun.

Alkuperäinen kirjoittaja yep:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Lapsen jälkeen naimisiin,3v oltiin oltu yhdessä. Mies latisti pikkuhiljaa pitkin suhdetta eikä sitä tajunnut vasta kun oltiin oltu yhdessä melki 8v. Sitten palaset alkokin loksahteleen paikalleen.

miten mies latisti? jos puhuit hänelle asiasta miten otti sen?
täällä yksi nainen joka alkanut saada pikkuhiljaa itsekunnioitustaan takaisin kiitos työpaikan ja uusien kavereiden. eroa suunnittelen

Kaikin mahdollisin keinoin. Kuvittelin kaikki meidän ongelmat, koska kaveri kävi miehensä kanssa kriisiä ja halusin matkia.. kavereita ei saanut olla, saatika sitten miespuoleisia.. lista olisi loputon jos nyt luettelisi kaikki.Väkivltakin tuli kuv Mies vei itsetunnon/-luottamuksen kokonaan ja vasta nyt 6v suhteen päättymisestä pikkuhiljaa on saanut ne takaisin että voi sanoa olevansa kokonainen minä.

Alle vuosi seurustelua kun mentiin naimisiin. Merkkejä oli jo näkyvissä niin, että ois pitänyt munkin olla viisaampi. Mutta joku ihannekuva onnellisesta perheestä sai mut hairahtumaan, kun olihan niitä hyviä kausiakin. Eli alusta asti oli havaittavissa narsistisia piirteitä, mm. mun elämän kontrollointia. Kerran kun riidan päätteeksi olin lähdössä omaan kotiini yöksi, niin mies meni seisomaan junaraiteille ja mä luulin että se todella jää junan alle tai siis jäikin, mutta oli pompannut sinne raiteiden sivuun ja kömpi sieltä junan vierestä pois. Sitten vaan virnuili poliiseille että kyllä ties selviytyvänsä että halus vaan näyttää mulle kuinka paljon rakastaa.

Kaverin mies oli kokoajan tappamassa itseään jos kaveri ei tehnyt niinkuin mies halusi, meni kauan ennen kuin kaveri ymmärsi miten tuo mies toimii. Silti jatkoi suhdetta kituuttaen melkein vuoden. Kuvitteli että voi jatkaa suhdetta miehen säännöillä ja antaa samalla mitalla takaisin.
JA se eroon pääsy oli vaikeaa, lähestymiskielto auttoi.

mun mies ei osoittanut minkäänlaista empatiakykyä, tuli vihaiseksi jos olin surullinen, sanoi että syyllistin häntä siten! oli olevinaan kannustava, mutta saadessani työn tms syyllisti että mikään muu ei merkkaa mulle enää mitään.. huusi etten siivonnut kotona tarpeeksi tai jotain vastaavaa.
väitti että mun takia hänellä ei ole enää kavereita.
väkivaltainen oli usein mua kohtaan, ja nämä lähti tosi pienistä asioista. joka päivä epäili mua uskottomuudesta. mikään minun tuntema kärsimys ei ole mitään siihen verrattuna mitä hän on kokenut

No sulla on jo side narskuun, eli lapsi jolla sitten eron sattuessa kiristellään kunnolla.
Hoitaako muuten lasta vai onko vain esine jota näytellä ja välillä jos on vueraita niin leikitään vuoden isiä?

täällä ainaki vuoden isi-näytelmä menossa jos vieraita oli kylässä/oltiin ite kylässä... kotona istu ite kaiken vapaa-ajan koneella. ei halunnu lasta mukaan reissuille vaan viedä mummulaan

Mun exä kosi mua ku oltiin seurusteltu n. 5kk. Muutettiin yhteen kihlojen jälkeen, ja silloin alkoi pikku hiljaa paljastua miehen todellinen luonne. Alistamista, henkistä väkivaltaa, vähän fyysistäkin, ei empatiakykyä, syyllistämistä, nolaamista, murskasi mun itsetunnon ihan täysin. Häät oli jo varattu, mutta naimisiin ei ehditty kun erottiin sitä ennen. Hän jätti minut, olin siinä vaiheessa jo niin lannistettu, että en enää edes tajunnut omaa parastani. Eron jälkeen yritti saada mua takaisin ja syyllistäminen jatkui, soitteli ja haukkui. Aloin seurustella aika nopeesti eron jälkeen ja se oli miehelle kova paikka. Kävi mun nykyisen miehen kimppuun kun tavattiin kaupungilla sattumalta.
Itsetunnon paikkaaminen vei aikansa, tapasin nykyisen mieheni eron jälkeen ja en voinut aluksi ymmärtää miten joku voi olla niin ihana ihminen! Oli ihanaa olla normaalissa parisuhteessa <3
Exän kanssa ehsin olla yhdessä pari vuotta ja erosta on nyt 7 vuotta aikaa.
En siis tiedä oliko hän "oikeasti" narsisti, mutta ainakin sellaisia piirteitä hänessä oli.

kaikki narsistista eronneet, nostan teille hattua ja onnittelen lapsen kannalta hyvästä päätöksestä. Oma äitini ei aikanaan eronnut psykopaattisesta narisisti-isästäni koska 70-80-luvuilla ero oli "häpeä" ja narsismistakaan ei ääneen puhuttu. Äitini valitsi siis sen että alistui, antoi isän pahoinpidellä ja nöyryyttää lapsiaan ja yritti pitää kulissit kunnossa jotta ulospäin olisimme malliperhe. Kukaan ei koskaan epäillyt mitään koska narsku osaa olla niin hurmaava muille. Kotona homma oli sitten yhtä helvettiä kun oli jatkuva väkivallan pelko (isä pahoinpiteli jatkuvasti ja uhkaili meitä lapsia, haukkui, mitätöi, ivasi ja pilkkasi). Koskaan, ei siis KOSKAAN kukaan missään kouluterkkarilla, lääkärissä tms kysynyt onko kotona kaikki kunnossa. Isä myös pahoinpiteli niin taitavasti (jalkoihin tms) etteivät mustelmat näkyneet ulkopuolisille.

Lopputulos: koko aikuiselämäni olen kärsinyt lapsuudestani, ja oman lapsen saatuani sairastuin post-traumaattiseen stressiin kun järkyttävät lapsuusmuistot ja kuolemanpelko palasivat muistiini. Rukoilin lapsena joka päivä - ja näin aikuisena jälkikäteen - että äiti olisi eronnut ja pelastanut meidät lapset psykopaatti-isältä joka niin nautti toisten hädästä, pelosta ja ahdingosta. Mutta ehei, äiti valitsi isän. Ja nyt aikuisena, kun itse olen katkaissut välit isääni, niin isäni on kieltänyt äitiä pitämästä yhteyttä minuun, ja myös lapsenlapsiinsa. Ja äiti taas tottelee ja alistuu.

Joten jokaiselle, joka on narsistista (siis oikeasta sellaisesta) eronnut, ansaitsee minulta suuren halauksen, kiitoksen ja kunnioituksen. Parempaa lahjaa ette voi omalle lapsellenne antaa.

"mun mies ei osoittanut minkäänlaista empatiakykyä, tuli vihaiseksi jos olin surullinen, sanoi että syyllistin häntä siten!"

Erittäin hyvä narsistin merkki. Kun on surullinen/sairas, vaikka vatsataudissa tai itkee... Sillä narsistin mielestä vain syyllistetään häntä...

Alkuperäinen kirjoittaja narskun lapsi:
kaikki narsistista eronneet, nostan teille hattua ja onnittelen lapsen kannalta hyvästä päätöksestä. Oma äitini ei aikanaan eronnut psykopaattisesta narisisti-isästäni koska 70-80-luvuilla ero oli "häpeä" ja narsismistakaan ei ääneen puhuttu. Äitini valitsi siis sen että alistui, antoi isän pahoinpidellä ja nöyryyttää lapsiaan ja yritti pitää kulissit kunnossa jotta ulospäin olisimme malliperhe. Kukaan ei koskaan epäillyt mitään koska narsku osaa olla niin hurmaava muille. Kotona homma oli sitten yhtä helvettiä kun oli jatkuva väkivallan pelko (isä pahoinpiteli jatkuvasti ja uhkaili meitä lapsia, haukkui, mitätöi, ivasi ja pilkkasi). Koskaan, ei siis KOSKAAN kukaan missään kouluterkkarilla, lääkärissä tms kysynyt onko kotona kaikki kunnossa. Isä myös pahoinpiteli niin taitavasti (jalkoihin tms) etteivät mustelmat näkyneet ulkopuolisille.

Lopputulos: koko aikuiselämäni olen kärsinyt lapsuudestani, ja oman lapsen saatuani sairastuin post-traumaattiseen stressiin kun järkyttävät lapsuusmuistot ja kuolemanpelko palasivat muistiini. Rukoilin lapsena joka päivä - ja näin aikuisena jälkikäteen - että äiti olisi eronnut ja pelastanut meidät lapset psykopaatti-isältä joka niin nautti toisten hädästä, pelosta ja ahdingosta. Mutta ehei, äiti valitsi isän. Ja nyt aikuisena, kun itse olen katkaissut välit isääni, niin isäni on kieltänyt äitiä pitämästä yhteyttä minuun, ja myös lapsenlapsiinsa. Ja äiti taas tottelee ja alistuu.

Joten jokaiselle, joka on narsistista (siis oikeasta sellaisesta) eronnut, ansaitsee minulta suuren halauksen, kiitoksen ja kunnioituksen. Parempaa lahjaa ette voi omalle lapsellenne antaa.

voihan se olla et äitisi halus lähteä lätkiin mutta ei vain pystynyt :/

nyt 6 vuotta takana ja tajusin mieheni olevan narsisti.
5vuotta tulee ehkä naimisissa oloa täyteen kk päästä.Kolme lasta meillä on.
työnalla miten edetään jatkossa.

Ystävälläni on käynyt huonosti, oli nuori ja rakastunut ja onnessaan kun mies halusi äkkiä lapsi ja naimisiin. Melkein heti seurustelun alussa raskaaksi, raskaana ollessa naimisiin.
Yhteensä kolme lasta heille syntyny, alle vuoden-vuoden ikäeroilla.

Ystävä sanonu nykyään että nyt hän ymmärtää miks miehellä oli kiire saada lapsia, että vaimo ois kokoajan raskaana/lasten kanssa kotona.
Ja heidän suhteessaan mikään ei ole hyvin, koskaan en ole tuntenut ketään niin sairasta ihmistä kuin sen miehen.

me mentiin kihloihin tosi nopee,sit alkoi puhe häistä ja vauvasta. Mutta onneksi katoin miehen puhelimen,viestejä naisille,,, esim silloin kun lähti yksin liikenteeseen,oli laitellut viestejä missä oot...naisille joiden kanssa ei ole ystävyyttä eikä mitään muutakaan joka selittäisi asian.
lisäksi mies muuttui valehtelevaksi paskaksi...
lopetin lyhyeen suhteen ja olen helpottunut

Yhteistyössä