Narttukissan leikkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
On jo eläinlääkärin kanssa sovittu että saan mennä katsomaan leikkauksen itse kun meidän narttu leikataan. Mutta oisko täällä paikalla ketään joka olis sen jo itse nähnyt? Ihan vaan siltä varalta että jos siellä olisikin esim. alkanut raskaus niin miten silloin toimitaan?

Oma kissamme on pian vuoden ikäinen eikä sillä ole ollut vielä juoksua. Kissa on nyt pakkasten takia halunnut olla sisällä eikä ole kuin kävässyt pikasena pihalla joten en usko että olisi vielä kollin edessä käynyt. Etenkin kun en niitä kollejakaan nyt ole pahemmin näkynyt.

Ja sit vielä yks kysymys. Kun kissa ei ole tehnyt yhtään pentuetta niin vaikuttaako leikkaus sen luonteeseen, psyykeen tms. jotenkin eri tavalla kuin jos olisi tehnyt pennut? Kissa on täysikasvuinen joten ainakaan kasvu ei kärsi leikkauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Ja sit vielä yks kysymys. Kun kissa ei ole tehnyt yhtään pentuetta niin vaikuttaako leikkaus sen luonteeseen, psyykeen tms. jotenkin eri tavalla kuin jos olisi tehnyt pennut? Kissa on täysikasvuinen joten ainakaan kasvu ei kärsi leikkauksesta.

Ei vaikuta luonteeseen, mulla ollut useita leikattuja narttuja . Muihin en osaa vastata. En ole kuullutkaan että saisi leikkausta olla katsomassa. Kuulostaa oudolta!!!

Hormooni toiminnan muutos saattaa vaikuttaa yksilöihin tai olla vaikuttamatta sen näyttää sitten vaan se aika leikkauksen jälkeen.

Niin ja jos siellä kohdussa jotain on, niin ne ei jatka kehittymistä sen leikkauksen jälkeen.

Mä olen nähnyt työni puolesta useamman nartun/kollin leikkauksen ei paha ollenkaan.Viimeksi sain kunnian nyppiä neljältä kollilta kippareista karvat veks. :D Joo noh meni hieman asian vierestä.. :whistle:

No siinähän poistetaan kohtu, joten jos sovittu et steriloidaan, kyllä siinävaiheessa kun avataan on jo myöhäistä miettiä tiineyttä. Ja ei siinä mitään erikoista näy jos oliskin tiineenä. (mun persialaiselle jäi pentu mahaan ja kuoli, joten kohtu poistettiin sen takia ja näin sen, kohtu oli vaan kookkaampi kun sen sisällä oli "täytettä")
Ei ne narttukissat muutu steriloinnissa miksikään, jos jo kiima alkanut, se tietty rauhotuu, ei muuta. Enemmän se kastraatio vaikuttaa kolleihin :-)

Yhteistyössä