Nasolin raskaudenaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhanenä raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuhanenä raskaana

Vieras
Oletko käyttänyt nasolinia/saako käyttää raskaana ollessa. Hirveä nuha/poskiontelotulehdus päällä ja tahtois jo happea! Nenän kautta henki ei kulje ollenkaan. Apua, tää on hirveää!!!

Jóskus KaksPlussan lääkäri palstalla sanottiin, että voisi käyttää, ja minä olen joskus yöksi laittanutkin, omalla luvalla... Mutta se sarvikuono kannattaa kans kokeilla! Ja jos ei sitä ole, niin vaikka vesilasista kaataa suolavettä sieraimeen ja huuhtelee limoja liikkeelle. Auttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Jóskus KaksPlussan lääkäri palstalla sanottiin, että voisi käyttää, ja minä olen joskus yöksi laittanutkin, omalla luvalla... Mutta se sarvikuono kannattaa kans kokeilla! Ja jos ei sitä ole, niin vaikka vesilasista kaataa suolavettä sieraimeen ja huuhtelee limoja liikkeelle. Auttaa!

Mikä on sarvikuono?

Saa käyttää raskaudenkin aikana, mutta ei pidempään kuin sen 10 päivää kerrallaan, mitä ohjekin sanoo. Sarvikuonoa suosittelen mäkin ennemmin.

http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/54

oon käyttäny kaikissa kolmessa raskaudessa nasoliniä, (nenätippoja) öisin et sai yöt nukuttuu, kun oli nekku tukossa. Kysyin lääkäriltä ( neuvola/oma lääkäri (sama täti) ..) kun esikoista odotin et voi käyttää, nii sanoi että voi käyttää mut ei tietty mitää hirmu määriä, sanoin että tarkotus olis vaa öisin käyttää nii sanoi lääkäri siihen että kyllä voi ihan hyvin käyttää.
Nyt tässä kolmannessa raskaudessa, olen myös käyttänyt nenä tippoja mutta, vaan öisin tullu käytettyy just et saa nukuttuu pvällä ei niinkää tarvii.

Siksi tuo suositus, ettei pidempään käyttäisi kuin sen pari viikkoa kerrallaan, johtuu siitä, että jos sitä käyttää jatkuvasti, nenä tottuu siihen eikä ns. itse enää auta siihen limakalvojen turvotukseen. Samoin raskausaikana muutenkin on aika tavanomaista, että nenä on tukossa, kun se raskaus turvottaa limakalvoja joka puolella.

Mulle vasta lääkäri määräsi Nasolinia (viikkoja oli silloin suunnilleen 17-18). Mutta siinä on tosiaan ne päivärajat minkä verran sitä muutenkaan saa käyttää.

Yhteistyössä