NAUDAN PAISTISUIKALEET KATTILASSA JA LAPSET HUUTAA RUOKAA. AUTTAKAA ÄKKIÄ ÄKKIÄ ÄKKIÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunari oikein tuhannesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunari oikein tuhannesti

Vieras
Siis. Ostin naudan paistisuikaleita. Ja pääsin ruuan laittoon vasta nyt. Ja tähän asti olen paistanut lihat pannulla pikkutilkassa öljyä. Nakannut lihat muhimaan kattilaan jossa vettä, mausteet, vähä kermaa jne...
Eli kattilassa haudutan. MUTTA. Nyt kysymys sitten.. Eli menin ottamaan selvää kauanko muhia tuossa.. Netin mukaan 2tuntia????? Oikeesti?? Okei, jotta tulee mureaa pitäs olla kauan, mutta haloo. .En minä tajunnu että niin kauan?

Ohjeen mukaan teen ruuan kyllä, mutta siinä ei sanottu ollenkaan että kauanko kattilassa pitää muhia se pöperö, ja jotenki tyhmänä oletin, että ehkä joku puoli tuntia.. Mut lapsillahan on jo nälkä, eihän me kahta tuntia voida alkaa odottamaan??

Tätä tää on ku tää mamma kokkaa. Aina saa hävetä. Eli mitä minä nyt teen? Ja kauanko toi vois tos muhia ollakseen edes jokseenkin kypsää? Vai pitääkö vaan keksiä hernerokkaa ja syödä tuo huomenna vasta lämmitettynä? Sittehän se vasta pahaa onki?

Tulipa pitkä juttu, mutta kertokaas nyt äkkiä kauanko toi pitää olla tuolla??

No kyllä mä sellasella 1-1½ h aloittaisin :). Naudan paisti ei ole mitään pikaruokaa, todellakaan. Joskus olen hauduttanut uunissa 2-3 h.

Kyllä mä nyt jättäisin sen hautuumaan ja avaisin tyynesti sen rokkapurkin, ettei kaikki hypi seinille nälissään. Hauduttelet ne lihat rauhassa ja laitat kylmään. Huomenna teet sen loppuun. Hyvä tulloo :).

Pistä se rokka vaan tulelle. Hiljennä kastikkeen levy ja anna hautua se pari tuntia. Se ei ole huomenna mennyt todellakaan pahaksi, mureaksi kyllä :) Kannatisikin aina tehdä valmiiksi seuraavan päivän ruoka, olis nälkäisille lapsille heti tarjolla :) Mutta sen kai tiesitkin jo?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
No kyllähän siitä tulee kypsää 10 minuutissa eli voit antaa vaikka heti. Jotta tulee mureaa ja hyvää, tarvitsee pitkän haudutusajan.

Meillä ai ainakaan sitä 10 minuutin lihaa kukaan syö. Joskus olen hätäpäissäni kokeillu, mutta porukka nyppii -minä kyllä ite muiden mukana- lihat pois ja syö pelkkää kastiketta ja perunaa. Joten siitä seuraa vaan bileet kissoille.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kyllähän siitä tulee kypsää 10 minuutissa eli voit antaa vaikka heti. Jotta tulee mureaa ja hyvää, tarvitsee pitkän haudutusajan.

Meillä ai ainakaan sitä 10 minuutin lihaa kukaan syö. Joskus olen hätäpäissäni kokeillu, mutta porukka nyppii -minä kyllä ite muiden mukana- lihat pois ja syö pelkkää kastiketta ja perunaa. Joten siitä seuraa vaan bileet kissoille.

Se on varmaan totta. Mutta ap kysyi, että milloin se on kypsää ; )
Itse en kyllä söisi kuin pitkän haudutusajan jälkeen.

Kuka hemmetissä syö niitä sitkaita nautapaloja? En minä ainakaan. Hyi.

Kiitos teille. Olette kultaisia. Juu, kai se täytyy sitte antaa hautua vaan ja laittaa leivät pöytään..
Voi ei. En minä tajunnu että noin kauan pitää muhia. Ei ohjeessa sanottu, katoin vaan että kivan kuulonen ohje ja eiku menoks.. ja tässä tulos..

Noo, saapa mieskin sitte ruokaa illalla ku kotiutuu.. ja lapset iltapalaksi toisen lämpimän ruoan. Hiphei,mut elämä on.. Eihän tää ole ku elettäväksi tarkotettu. Otetaan lunkisti vaan.. Lapsetkin jo hyväksyivät että ruoka tänään "vähän kestää"... ja vielä "vähän kestää.."

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä apua:
No kyllä mä sellasella 1-1½ h aloittaisin :). Naudan paisti ei ole mitään pikaruokaa, todellakaan. Joskus olen hauduttanut uunissa 2-3 h.

Kyllä mä nyt jättäisin sen hautuumaan ja avaisin tyynesti sen rokkapurkin, ettei kaikki hypi seinille nälissään. Hauduttelet ne lihat rauhassa ja laitat kylmään. Huomenna teet sen loppuun. Hyvä tulloo :).

Paisti ja suikaleliha on kaks ihan eri asiaa, mulla ainakin lukee rasiassakin joka on tolla kaapissa että ruskista pannulla ja anna hautua 10min...

Yhteistyössä